Original inlägg av SuFFix
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
är du utloggad från live så är det lugnt att spela. du bör verifiera innan du spelar på live för att veta att din backup matchar originalet. många orkar inte vänta, men det är den rätta vägen att gå om man vill vara på den säkra sidan. oftast är det korrekt från början, men det är dumt att chansa...
-
du använder dig av Stealth360Uploader v1.0.15. mer info här.Original inlägg av Miessi Visa InläggFinns det något sätt för att skicka in CRC-data från original eller är det bara vissa som kan det?
Comment
-
Finns risk för det ja men inget jag känner till.Original inlägg av TheLithium Visa InläggJag har en fråga; t.ex. nu när Gears of War 2 läckte så har jag ju börjat spela campaign och låst upp achivments, etc. Kan Xbox Live läsa och lista ut att jag har låst upp achivments i en singleplayer campaign innan spelet ens har släppts? Och vad blir isåfall effekten?
Tack på förhand!
Hade jag kodat för MS hade de nog kastat ut fler människor än de gör idag *skratt*
Följ det enkla tipset att alltid kontrollera ISO filerna noga och ALDRIG spela dem innan release i det land boxen kommer från med iXtreme 1.4+ så är chansen mindre.
Allt annat är en chansning./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Comment
-
Nope, finns ingen risk för achievments då xboxen inte kan veta vad klockan är om du inte är connectad till live.
Min xbox tror (trodde) att det är 2005 xDiPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Comment
-
precis. gow 2 (pal) släpptes idag förövrigt.Original inlägg av TheLithium Visa InläggAlright, så mer eller mindre kan jag spela vilket spel jag vill innan det officiella releasedatumet, så länge jag inte är uppkopplad mot Live tills spelet är släppt? Stämmer det?
Comment
-
cod 5 är ute, men den har vinkel 359. det fixar ixtreme 1.4 automatiskt, men kan va bra att fixa den med abgx360 ifall någon vill köra det med tidigare ixtreme. fixa den med abgx360, vänta på ny release eller fixa den när info finns i online db (så vet du att stealth stämmer också).Original inlägg av TheLithium Visa InläggI know! Har mer eller mindre klarat spelet iallafall. Men det lär ju bli fett att lira Live. Jag väntar andlöst på Call Of Duty 5 också!
här är vad abgx360 och Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars visar för mig.
Checking Game
ISO: "D:\all-codwaw.iso"
Size: 7835492352 bytes (SplitVid 2nd wave)
Files in ISO: 16733, Folders in ISO: 286
Total bytes used: 6800252952 (93.06%)
ISO appears to have random padding
XEX Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718
XEX CRC = AD254612
Region Code: 0xFFFFFFFF
Region Free!
Checking SS
Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00
Timestamp of Mastering: 2008/10/11 18:03:50
Caution: This SS contains a value (angle 359) that will cause older versions
of iXtreme to return a detectable bad response! Make sure your drive is flashed
with iXtreme version 1.4 or newer!
SS CRC = 9C8430CC (RawSS = 43133552)
SS Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718 (matches game)
SS looks valid
Checking DMI
Timestamp of Authoring: 2008/09/30 00:00:00 (matches SS)
DMI CRC = 8804AC42
DMI Media ID: 36B8BC5BEE2837ABA5B2D1A1-17723718 (matches game)
DMI looks valid
Checking PFI
PFI CRC = A4CFB59C
PFI matches known data (2nd wave)
Video partition found
Checking Video padding... Video is zero padded
Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
Video partition matches known data (2nd wave)
Stealth check passed!
Verifying this game against the online database...
Attempting to get '9C8430CCAD254612.ini' from the online verified database
ERROR: The requested URL returned error: 404
Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
Verification failed
Press any key to exit . . .
Comment
-
När det kommer till flashning och chipning måste jag erkänna att jag är långt ifrån ett geni. Jag köpte mitt 360 flashat och fixat av PSXCare I februari '08. Jag har för mej att jag har iXtreme 1.4, men jag är jävligt osäker. På kvittot står det bara "Xbox 360 Premium XTREME HDMI". Finns det någon uppdatering jag borde göra för att vara på säkra sidan?
Comment
-
du har garanterat ixtreme 1.4 i den, oroa dig inte. psxcare använder senaste ixtreme om du inte ber om något annat.Original inlägg av TheLithium Visa InläggNär det kommer till flashning och chipning måste jag erkänna att jag är långt ifrån ett geni. Jag köpte mitt 360 flashat och fixat av PSXCare I februari '08. Jag har för mej att jag har iXtreme 1.4, men jag är jävligt osäker. På kvittot står det bara "Xbox 360 Premium XTREME HDMI". Finns det någon uppdatering jag borde göra för att vara på säkra sidan?
Comment
-
japp, men var inte på live innan du verifierat det.Original inlägg av TheLithium Visa InläggSoft, tänkte om det hade hunnit komma nån uppdatering eftersom jag varit ute ur loopen lite nu. Men med andra ord så borde det bara vara att tuta och köra med COD 5 så länge man har iXtreme 1.4?
Comment

Comment