Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hejsan,
    detta är min första post/fråga men tänkte att jag behöver få den besvarad.
    Om jag hittar ett "säkert" spel innan release-datumet och lirar det offline, kan jag då få ban medans jag lirar ett annat spel online som redan är releasat?
    på grund av t.ex. achievements/save eller något
    min hjärna säger att jag borde inte spela något spel innan release om jag tänker använda live senare, men jag måste få veta =)
    tackar.

Comment

Har flashat min Xbox 360 med 1.41 och dragit ur nätverkskontakten. Bannas man om man tar ut sin backup och försöker ladda ner demos eller bara spelar orginalspel medan man är uppkopplad?

Är det osäkert sätter jag aldrig i kontakten igen föränn jag lagt tillbaka orgin.bin om jag tex får för mig att sälja den.

Comment

Original inlägg av Sampay Visa Inlägg
        int21, om det kommet en fet uppdatering, t.ex som den där nya dashborad uppdateringen, är det säkert att ladda ner den eller är det banrisk på låg nivå?
        vem vet, time will tell! nya dashboarden verkar inte ställa till det mer än den gamla. skulle den ha något otrevligt inbyggt så ge det 3-4 månader till. först ska den släppas officiellt, sedan ska ev. folk bannas, sedan är det säkert ev. delay på ban i några veckor (som vanligt). detta är vilda spekulationer OM sådan funktion skulle finnas. svårt att veta i förväg. vill du ha en chansning så säger jag 90% säkert och du blir nog tvungen att lägga in den om du vill spela på live i fortsättningen ska du se.

Original inlägg av Andrico Visa Inlägg
        Hejsan,
        detta är min första post/fråga men tänkte att jag behöver få den besvarad.
        Om jag hittar ett "säkert" spel innan release-datumet och lirar det offline, kan jag då få ban medans jag lirar ett annat spel online som redan är releasat?
        på grund av t.ex. achievements/save eller något
        min hjärna säger att jag borde inte spela något spel innan release om jag tänker använda live senare, men jag måste få veta =)
        tackar.
        jag antar att din poäng är att; den ev. tid som kanske är sparad med ett achivement inte är relevant för säkerheten MEN att live skulle kunna se att du har achivements innan släppt release pga. att live har aktuell tid. detta är faktiskt något jag funderat över men det låter långsökt att live ska kolla andra titlar än den du har i dvd'n eller är uppkopplad med på live. risken finns ju men jag tror den är väldigt liten. för det andra är det svårt att veta om det är "säkert" när det oftast inte går att verifiera mot original innan release, men eftersom du inte är på live med det så spelar det ingen roll i sammanhanget, makes sense?

Original inlägg av svendolph Visa Inlägg
        Har flashat min Xbox 360 med 1.41 och dragit ur nätverkskontakten. Bannas man om man tar ut sin backup och försöker ladda ner demos eller bara spelar orginalspel medan man är uppkopplad?

Är det osäkert sätter jag aldrig i kontakten igen föränn jag lagt tillbaka orgin.bin om jag tex får för mig att sälja den.
        nej, det gör du inte om alla krav uppfylls. spela på som du gjort, annars får du läsa guiden igen.

Comment

spelar det någon roll om man spelar pal eller usa region spel på live?
          Någon som har lust att enkelt lära mig vad stealth betyder i 360 spel? eller länka till en sida eller något.
          Tack

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            japp, men var inte på live innan du verifierat det.
            du menar att man inte ska vara inne på live innan release dt? eller hur verifierar man annars?

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
              spelar det någon roll om man spelar pal eller usa region spel på live?
              Någon som har lust att enkelt lära mig vad stealth betyder i 360 spel? eller länka till en sida eller något.
              Tack
              nej, region spelar ingen roll. du kan inte spela ntsc region på en pal maskin om inte pal regionen är upplåst i ntsc utgåvan och med detta sagt så spelar det alltså ingen roll. det kunde spelat roll om du hade haft möjligheten att göra spelet regionfritt själv från ntsc till även pal, men nu går inte det så jag förstår inte din fråga. om du menar om det är säkert att lira ntsc spel som är regionfri pal så är det ingen fara med sådana på live. om du läst guiden ang. stealth i första inlägget så hade du vetat detta, börja där.

Comment

Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
                du menar att man inte ska vara inne på live innan release dt? eller hur verifierar man annars?
                att verifiera det menas att du kollar din backup mot online-db med xdvdmulleter eller abgx360 så du vet att du har en identisk backup av ett original. du bör även inte spela spelet på live innan release i din region, detta är den absolut säkraste vägen att gå kombinerat med senaste ixtreme.

Comment

Denna release Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT, finns inte i databasen i xdvdmulleter, kan det skilja på databaserna eller är releasen en nuke?
                  Last edited by SuFFix; 2008-11-10, 10:33.

Comment

Denna release Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT, finns inte i databasen i xdvdmulleter, kan det skilja på databaserna eller är releasen en nuke?
                    Den borde finnas i databasen. det funkade för mig, däremot har jag inte kollat data partition än.

Comment

bara så att jag fattade det rätt, du menar väl att live bara kollar spelet som sitter i läsaren.
                      till exempel
                      om jag har två spel: spel(1) och spel(2), varav spel ett ännu inte är releasat och tvåan är det.
                      då borde jag kunna spela utan live med spel(1) och sen spela på live med spel(2)?
                      förlåt om jag e lite trög,

Comment

Vi blir bara kollriga i huvudet av Spel 1 och Spel 2 snack :d
                        Säg hellre Kopia som inte haft Release o en annan som har haft release.

Det finns alltid en chans att bli utkastad om man spelar spel innen de haft release i det land man köpt konsollen.
                        Live som Offlive...

Men risken ökar om du går ut med ett ikkereleasat live än om du håller dig offline eller väntar tills det släppts o spela överhuvud taget.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Andrico Visa Inlägg
                          bara så att jag fattade det rätt, du menar väl att live bara kollar spelet som sitter i läsaren.
                          till exempel
                          om jag har två spel: spel(1) och spel(2), varav spel ett ännu inte är releasat och tvåan är det.
                          då borde jag kunna spela utan live med spel(1) och sen spela på live med spel(2)?
                          förlåt om jag e lite trög,
                          svar ja, resten försökte jag förklara i det förra inlägget.

Comment

är inte värdena inlagda i databasen så finner du den heller inte, bara att prova senare i så fall. nuke eller releasenamn har inget att göra om du finner releasen i databasen eller inte, spelet söks via värden.

prova autofix funktionen i xdvdmulleter istället för crc funktionen så kanske du har bättre lycka, den fixar inget om allt är ok.

Comment

MS kör en ny "ban wave" nu! Använd inte live om ni kör med iXTREME 1.4 för att minska risken för att bli bannad i framtiden om du inte blir bannad nu.

Mest troligt har MS samlat info om vilka som ska bli bannade ett tag nu och bannar alla på en gång nu.
                              Last edited by Miessi; 2008-11-11, 09:38.

Comment

gäller detta bara om man spelar via live eller åxå om man (utan att ha en skiva i läsaren) går ut på marketplace?

Comment

Working...
                                X