Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    man får väl hålla sig undan från att lägga spelen på hårddisken tills allt är solklart har ju fungerat tidigare och jag har i alla fall inte dödsbrottom med att slippa höra dvd-läsaren jobba för fulla muggar :P
    nja, så farligt är det ju inte. det ska mycket till att man hamnar i det läget jag gjorde, hehe. förövrigt är det rätt skönt med en tyst dvd och snabbare laddtider.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      kör du xdvdmulleter? prova issåfall abgx360 och välj level 3 vid autofix fliken. posta sedan loggen om något går fel, lättare att lösa det då.

Ska prova det där programmet när jag kommer hem då.

Men varför egentligen? Jag har ju kunnat checka en massa spel med Mulleter, varför hittar den inte Gears of War? Det borde ju verkligen finnas. Jag tror att jag har testat i alla fall 2-3 gånger utan framgång så det borde inte ha varit strul med databasen båda de gångerna tycker jag.

Comment

• Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
        Ska prova det där programmet när jag kommer hem då.

Men varför egentligen? Jag har ju kunnat checka en massa spel med Mulleter, varför hittar den inte Gears of War? Det borde ju verkligen finnas. Jag tror att jag har testat i alla fall 2-3 gånger utan framgång så det borde inte ha varit strul med databasen båda de gångerna tycker jag.
        Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL Den versionen behöver fixas i alla fall och det går finfint för mig! Skumt om du inte kan göra det...

Comment

• Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
          Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL Den versionen behöver fixas i alla fall och det går finfint för mig! Skumt om du inte kan göra det...

Har du använt fixen innan också? Kommer inte ihåg vad fixen var till för men.

Jag fattar inte heller varför det står att den inte finns.

Jag kollar dock från DVDR, har inte iso filen kvar. Men det borde ju inte spela någon roll, det är så jag har kollat de 3 senaste spelen också. Men om du säger att det behöver sutofixas så får jag väl ladda om det och autofixa då. Illa att jag har kört igenom hela spelet samtidigt som jag har varit inloggad på live för några månader sedan. Jag verkar dock inte vara bannad än i alla fall.

Comment

jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.

jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.

det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf.

jag tänkte på det med, jag har kört Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT utan att fixa den. jag har nu fixat releasen och tänkte bränna ut den igen, tror du boxen kommer att logga 2st Gow om jag stoppar i den fixade releasen?

Comment

Jag kollar dock från DVDR, har inte iso filen kvar. Men det borde ju inte spela någon roll, det är så jag har kollat de 3 senaste spelen också. Men om du säger att det behöver sutofixas så får jag väl ladda om det och autofixa då.
              prova att göra en iso med imgburn och sedan checka den med abgx360 så slipper du ladda om ison.

Comment

• Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
                jag tänkte på det med, jag har kört Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT utan att fixa den. jag har nu fixat releasen och tänkte bränna ut den igen, tror du boxen kommer att logga 2st Gow om jag stoppar i den fixade releasen?
                prova? mycket möjligt om den får annan stealth, det kanske är mediakoden som avgör sådant och då händer inget eftersom den är likadan. det är bara att ta bort den tidigare installationen och lägga in den nya annars. jag har bara en gow2 registrerad efter jag tog bort den första installationen. med lite tur så är det inte stealth som avgör och då vet man det är något annat. återkom med info om vad som hände.

jag ska kolla upp mediakoderna på mina gow 2 backuper senare idag.

*edit*

PAL

Gears.of.War.2.X360-Allstars

XEX Media ID: 9F6A51C78164C959EA1F7729-51D281BE

SS Media ID: 9F6A51C78164C959EA1F7729-51D281BE

DMI Media ID: 9F6A51C78164C959EA1F7729-51D281BE
                NTSC

Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT"

XEX Media ID: 82422DB068B2D0C995416ADC-63AF211E

SS Media ID: 82422DB068B2D0C995416ADC-63AF211E

DMI Media ID: 82422DB068B2D0C995416ADC-63AF211E
                visst är det skillnad...
                Last edited by int21; 2008-11-17, 19:52.

Comment

• lite lätt

Comment

prova att göra en iso med imgburn och sedan checka den med abgx360 så slipper du ladda om ison.

Okej! Men det e inga speciella inställningar som ska vara inställda när jag gör dett amed en 360 ISO? Jag kör bara som när jag gör en iso av vad som helst (som på bilden)?

Comment

Okej! Men det e inga speciella inställningar som ska vara inställda när jag gör dett amed en 360 ISO? Jag kör bara som när jag gör en iso av vad som helst (som på bilden)?
                      Eller så laddar du hem http://www.360mods.net/index.php?nam...=details&id=51

Comment

• Hmm, är det fel på ABGX360 online verifieringen? Jag har testat med ett antal images, men får error: 404 på "Tomb.Raider.Underworld.X360-Allstars" bland annat.

Hur är det med LIVE säkerheten på denna release?

Comment

japp, precis.

Comment

• Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
                            det är ju lite överkurs om han bara ska spara ner sin backup han ska ju inte rippa originalspel.

Comment

• Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                              Hmm, är det fel på ABGX360 online verifieringen? Jag har testat med ett antal images, men får error: 404 på "Tomb.Raider.Underworld.X360-Allstars" bland annat.

Hur är det med LIVE säkerheten på denna release?

det spelet är relativt nytt och är förmodlingen inte uppladdat än, alltså vet man inget om livesäkerheten. vänta tills retail för backupens region har släppts och prova då, man kan inte veta hur bra den är innan dess.

fungerar inga andra isos att autofixa så kanske databasen är nere, jag kommer åt ini filerna där nu, så nere är den inte iaf.

har du valt level 3 under autofix i agbx360?

Comment

• Ja, men har inte valt att göra någon ändring av ison. Men det borde väl inte påverka online checken. mulleter får inga .ini filer heller, så antaglingen är inte TR upplagd än. Jaja, man får vänta lite m.a.o

I game listan från 16/11 så ligger inte TR med iaf, så.
                                http://www.devilsps3.centelia.net/36...amesByDate.txt

Ahh, perfekt. Nu verifierade abgx360 iaf cod5 allstars, nice

/360RFUN

Comment

Working...
                                X