Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    "Spela i offlineläge; Stäng av Live-inloggning i din spelar-profil. En del väljer att "rycka sladden" (nätverkskabeln) men du kan lika gärna blockera uppkopplingen i din router eller liknande. Huvudsaken är att din box inte har kontakt med Live."

Betyder det då att jag normalt sett är safe (jag vet att det inte finns någon garanti) eftersom jag inte varit kopplad mot Live under speltillfället? Eller kan det vara så att boxen lagrar vilka skivor/spel som varit istoppade i läsaren och direkt när jag kopplar upp mig mot live (kanske imorn eller om 4 månader) då blir bannad även om jag vid det tillfället kanske inte har någon skiva istoppad överhuvudtaget?
    du är rätt säker om du använder denna metoden. jag är inte direkt imponerad av log-teorin som du säkert förstår. ingen har direkt kunnat peka på sådan information och styrka upp det, samma sak med achivement-checkar. det är många faktrorer som man måste ta hänsyn till om ett sådant system ska fungera, så man inte bannar oskyldiga, tex de som lånar en hdd.

visst en del har blivit bannade när de fipplat med hdd mellan boxar eller fått tillbaka en hdd med massa info på, spelat offline och sedan vart bannade när de kopplat upp sig. men i de flesta av dessa fall så saknas info vilken firmware kördes när saker sparades ner på denna hdd? xtreme på någon av boxarna? har du alltid kört verifierade backuper så det inte finns en chans att det skulle kunna vara det? brukar alltid saknas något.. hur som helst, stealth är mer eller minde accepterad teori att man har stor chans att bli bannad om den är fel, den drabbar heller inte oskyldiga.

att spela overifierade backuper eller spel före release och inte ha någon kontakt med live, skulle jag vilja påstå är rätt säkert. jag gör det själv om någon undrar.

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
      jag får
      "Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
      Verification failed"

när jag kollar min iso med abgx360 programmet. Allt annat ser bra ut, är det ändå något jag ska oroa mig för?
      ja, det är det för du har inte verifierade den..

"Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination Verification failed" säger väl allt?

online-databasen är nere just nu.. kan vara därför den inte hittas.

notera den gröna texten längst ner, verification was successful, står det något annat så ska du oroa dig.

Comment

• Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
        Dagens förhoppningsvis ända fråga till dig INT

Körde Guitar.Hero.World.Tour.PAL.XBOX360-SWAG i abgx med autofix så nu ser allt bra ut, men hur kan jag se om det är en retail eller review eller annan copy som man inte bör använda live?

Eller är alla spel som blir bra i abgx okej att använda på live?

Tack för all hjälp!

Många av oss hade nog inte fattat mycket utan allt arbete du lagt ner, alla svar och guider.
        det kan du inte, om du inte läser på forum etc.. du kan iåfs kolla timestamp för mastering och authoring av ss, men det hjälper inte mycket om man inte har koll på när saker trycks och skeppas för review/release.

verifieras din gamedata och stealth så är det stor sannolikhet att det är ett original du har, värdena i onlinedatabasen är från original. gamedata bör skilja sig mellan dem också.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ja, det är det för du har inte verifierade den..

"Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination Verification failed" säger väl allt?

online-databasen är nere just nu.. kan vara därför den inte hittas.

notera den gröna texten längst ner, verification was successful, står det något annat så ska du oroa dig.

Jo men hur vet jag att den är nere? när kommer den upp? vad ska jag göra för att få spela Tomb Raider Underworld? måste jag vänta på den där databasen eller hur går jag till väga? är det några speciella inställningar i abgx360gui som jag måste ställa in?

Comment

Jo men hur vet jag att den är nere? när kommer den upp? vad ska jag göra för att få spela Tomb Raider Underworld? måste jag vänta på den där databasen eller hur går jag till väga? är det några speciella inställningar i abgx360gui som jag måste ställa in?
            kolla #stealth360 kanalen på efnet (irc) så har de i topic vad status på databasen är, just nu är den nere/stängd. får du tex. ERROR: The requested URL returned error: 401 så kommer du inte åt den. 401 betyder att du inte har några rättigheter, den frågar om user/lösen. får du 404 så hittas den inte, alltså antagligen nere eller att din firewall nekar access. ett lätt sätt att kolla om den är uppe är att kolla en ini fil från webläsaren. kan du läsa innehållet i denna så fungerar databasen.

du kan bränna tomb raider och spela det offline, var inte uppkopplad mot live med den backupen i dvdn. när du märker att du kan läsa ovanstående .ini fil så kollar du din skiva mot databasen, matchar den så var glad annars får du fixa imagefilen och bränna ut den igen.

inställningarna har du i guiden, det är allt du behöver göra.

Comment

• Jag får ofta
              Verifying this game against the online database...
              Attempting to get '7F92225A3087E787.ini' from the online verified database
              ERROR: The requested URL returned error: 404

Detta 404 error. Men jag förstod inte vad som kan vara fel i min firewall?? är det ngt man måste öppna upp eller??

Och jag kunde öppna denna inifil i browsern som du lagt där int21

Comment

• Description: This is a backup from just before the db shit itself. Extract to your local StealthFiles folder.
                The download link is located below.
                http://www.sendspace.com/file/nspwg1

extract to "LocalStealthFiles" / "StealthFiles" download that and extract to to either place depending on the app that you are using
                http://360patches.com/index.php/topi...g4684.html#new
                Edit:

Databasen är uppe igen!
                Last edited by p_son77; 2008-11-26, 20:25.

Comment

• Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                  Jag får ofta
                  Attempting to get '7F92225A3087E787.ini' from the online verified database
                  ERROR: The requested URL returned error: 404

Detta 404 error. Men jag förstod inte vad som kan vara fel i min firewall?? är det ngt man måste öppna upp eller??

Och jag kunde öppna denna inifil i browsern som du lagt där int21
                  ja, din brandvägg kanske blockar internetaccess för abgx360 eller xdvdmulleter så att det inte kan connecta sidan om du förstår. ofta frågar brandvägg eller liknande när ett program vill ha access, då brukar man få alternativ om den ska komma ihåg svaret, vissa råkar då klicka nej och programmet blir då blockat så man får tillåta det i brandväggen. du förstår nog. men som sagt, databasen är uppe. glömde att säga att 404 betyder att filen/sidan kan inte hittas, vilket betyder att spelet inte är inlagt eller databasen är nere. förklarade kanske dåligt förra gången.. hehe

tomb raider underworld går att fixa nu...

Attempting to get 'A6EE6B05C4BE4B75.ini' from the online verified database
                  Server file no newer than local file 'A6EE6B05C4BE4B75.ini' -- not retrieving

Using 'A6EE6B05C4BE4B75.ini' (353 bytes)
                  Video CRC matches
                  V0 CRC matches
                  V1 CRC matches
                  PFI CRC matches
                  DMI CRC matches
                  SS CRC matches
                  Xex CRC matches

Comment

• Då förstår jag bättre .

Bara sitta och vänta.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      kolla #stealth360 kanalen på efnet (irc) så har de i topic vad status på databasen är, just nu är den nere/stängd. får du tex. ERROR: The requested URL returned error: 401 så kommer du inte åt den. 401 betyder att du inte har några rättigheter, den frågar om user/lösen. får du 404 så hittas den inte, alltså antagligen nere eller att din firewall nekar access. ett lätt sätt att kolla om den är uppe är att kolla en ini fil från webläsaren. kan du läsa innehållet i denna så fungerar databasen.

du kan bränna tomb raider och spela det offline, var inte uppkopplad mot live med den backupen i dvdn. när du märker att du kan läsa ovanstående .ini fil så kollar du din skiva mot databasen, matchar den så var glad annars får du fixa imagefilen och bränna ut den igen.

inställningarna har du i guiden, det är allt du behöver göra.
                      Tack! himla bra guide du har sammanställt! imponerande. Nu ställde jag in i abgx på "level 3" och allt som stod. Nu ficka jag upp detta i loggen
                      verification failed

Starting AutoFix
                      Attempting to get 'Xex_C4BE4B75.ini' from the online verified database
                      Downloading Xex_C4BE4B75.ini
                      100% [================================>] 18 17.6 KB/s ETA 00:00

'Xex_C4BE4B75.ini' contains 2 SS CRCs, randomly picked #2
                      Attempting to get 'C073DF2DC4BE4B75.ini' from the online verified database
                      Downloading C073DF2DC4BE4B75.ini
                      100% [================================>] 353 344.7 KB/s ETA 00:00

Using 'C073DF2DC4BE4B75.ini' (353 bytes)
                      Attempting to get 'SS_C073DF2D.bin' from the online verified database
                      Downloading SS_C073DF2D.bin
                      100% [================================>] 2,048 1000.0 KB/s ETA 00:00

Verifying SS_C073DF2D.bin is valid before using it for AutoFix
                      och när jag kollade ison igen efteråt så var det precis som på den här http://img246.imageshack.us/img246/6...x360clixk8.png bilden. Har jag gjort allt rätt och är tillräckligt säker för att spela?

Blev lite orolig när den laddade ner något till ison, kändes som att det blev på något sätt korrupt
                      Last edited by Equality; 2008-11-27, 01:34.

Comment

Tack! himla bra guide du har sammanställt! imponerande. Nu ställde jag in i abgx på "level 3" och allt som stod. Nu ficka jag upp detta i loggen

och när jag kollade ison igen efteråt så var det precis som på den här http://img246.imageshack.us/img246/6...x360clixk8.png bilden. Har jag gjort allt rätt och är tillräckligt säker för att spela?

Blev lite orolig när den laddade ner något till ison, kändes som att det blev på något sätt korrupt
                        tack!

japp, du har gjort rätt. bara att spela på.

Comment

• okej då ska jag göra så i fortsättningen.

Tack för all hjälp. nu ska det brännas!

(bara en fråga till, varför får jag ändå "error 401" när jag ska försöka verifiera? min router som spökar? ska jag typ öppna någon port eller liknande?)

Comment

• Läs några poster längre upp vad INT21 har skrivit angående error 401..

Och INT21 tack för en jäkla bra guide! Har hjälpt mig mycket nu återstår det bara och se fall jag blir bannad men vi får hoppas på att jag inte blir det

Comment

• Har tänkt att köpa en ny box. Nu är frågan om jag kan använda det gamla hdd:n utan att bli bannad. Jag har inte tänkt att modda den den här gången.

Comment

• Databasen är offline igen!

Name: StealthPack 11-27-08.zip
                                Size: 1MB
                                http://www.sendspace.com/file/fasbze

extract to "LocalStealthFiles" / "StealthFiles" download that and extract to to either place depending on the app that you are using

Comment

Working...
                                X