Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
    Hur fixar jag den?
    Denna finns i databasen:

497. Sonic Unleashed (PAL) (77A0CF1B)

http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt

Har du kollat första inlägget och ändrat adressen till databasen?

Comment

• Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
      Denna finns i databasen:

497. Sonic Unleashed (PAL) (77A0CF1B)

http://www.abgx360.net/GamesByDate.txt

Har du kollat första inlägget och ändrat adressen till databasen?

använder abgx360 och bytte ut .ini filen så det borde fungera tycker jag.. ska testa mulleter och se.

Comment

• För mig funkar det att autofixa dagger rellen med abgx.

Comment

Hur är det med Sonic Unleashed? (dagger-releasen)

Får up att den inte går att verifiera, och inte heller fixa (av någon anledning).
          Hur fixar jag den?
          Sonic_Unleashed-PAL-XBOX360-DAGGER går att verifiera.

Verifying this game against the online database...
          Attempting to get '1405CE2C957329A2.ini' from the online verified database
          Server file no newer than local file '1405CE2C957329A2.ini' -- not retrieving

Using '1405CE2C957329A2.ini' (361 bytes)
          Video CRC matches
          V0 CRC matches
          V1 CRC matches
          PFI CRC matches
          DMI CRC matches
          SS CRC matches
          Xex CRC matches

Comment

• nu gick det! dock bara i abgx på min mac... inte på pc, underligt.

men hursom, när jag sen ska bränna i iBurn360 så säger det programmet åt mig att jag måste patcha, är det säkert att göra? abgx har redan patchat det åt mig så vågade inte göra det...

Comment

nu gick det! dock bara i abgx på min mac... inte på pc, underligt.

men hursom, när jag sen ska bränna i iBurn360 så säger det programmet åt mig att jag måste patcha, är det säkert att göra? abgx har redan patchat det åt mig så vågade inte göra det...
              kan du inte föra över imagefilen till din pc och bränna den med imgburn istället då. verifiera skivan efter du bränt den på din mac så ser du om allt stämmer. har personligen aldrig använt iBurn360.

Comment

• provade att verifiera och kika in språken i releasen nedan. ingen lycka med den heller, provade även stealth från 360patches men xex stämde inte med denna versionen heller. det jag funderar över är språket, engelska verkar vara med, någon som bränt denna backup och kan bekräfta detta? kan vara bra att veta nästa gång sk. multi 2 spel släpps.

Need.For.Speed.UnderCover.ITA-ESP.XBOX360-MegaWare

Comment

• förbannat också, skickade över sonic till min pc (verifierad på mac) och brände med imgburn. testade verifiera med abgx på min pc och det gick inge vidare... det måste vara programmet som inte fungerar ordentligt. Eller så lurar min mac mig

Comment

förbannat också, skickade över sonic till min pc (verifierad på mac) och brände med imgburn. testade verifiera med abgx på min pc och det gick inge vidare... det måste vara programmet som inte fungerar ordentligt. Eller så lurar min mac mig
                    har abgx360 programmet access till internet (ej blockerat i brandvägg). har du uppdaterat .ini filen enligt instruktioner i guiden? antar du får 404 error..

Comment

• Förstår mig inte på dessa program...

Det har tillgång till internet och allting men vägrar verifieras, testat ladda ner ny verision och uppdatera med .ini men inte heller det hjälper. Min mac kan verifiera spelet med abgx så det verkar vara pc som krånglar.

Men jag fixade .ison och förde över till PC och sedan brände, borde det inte fungera då?

---edit---
                      Nu blir jag fan galen, har fixat alla .ini och allt i mulleter men den vägrar hitta "crc in database", förbannat också. Tog fan 1 timme att checka med mulleter och så fungerar det inte. Vad är det som är fel? den vägrar liksom verifieras?!?!?
                      Last edited by Equality; 2008-12-20, 13:47.

Comment

• Ja fattar inte hur man får axess till den nya databasen? nån som kan förklara de?

Comment

• Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                          Ja fattar inte hur man får axess till den nya databasen? nån som kan förklara de?
                          Ja kom på hur man gjorde

Comment

• nån som har klarat verifera Left.4.Dead.PAL.MULTi4.XBOX360-DNL? Jag har försökt i ABGX och mullmeter men jag får ingen kontakt med databasen? alla andra spel funkar det på? Har fixat acess till den andra databasen så det funkar ju med alla andra spel.

Mvh

Comment

• Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
                              Ja kom på hur man gjorde
                              Istället för Dubbelposta, gå rillbaka o redigera ditt förra inlägg
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Var ett tag sen jag ställde frågan nu INT så jag passar på igen då du vet allt som är värt att veta, finns där någon release av senaste scene it som går att fixa med abgx har själv Scene_It_Box_Office_Smash_USA_RF_XBOX360-ZRY men den får jag aldrig någon ordning på i abgx.

Comment

Working...
                                X