Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Okej =) ber om ursäkt om det stog i guiden, tänkte få det i klartext när jag ändå hade dig på tråden tack för hjälpen!
    det är lugnt, man måste fråga för att bli klokare ibland. (bortser från google ).

Comment

• Grundläggande fråga

Jag måste erkänna att jag inte har en grundläggande sak klart för mig. Om man bara är silvermedlem och spelar lokalt, spelar det verkligen någon roll om spelen är livesäkra. kan man ändå bli bannad?

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
        Jag måste erkänna att jag inte har en grundläggande sak klart för mig. Om man bara är silvermedlem och spelar lokalt, spelar det verkligen någon roll om spelen är livesäkra. kan man ändå bli bannad?
        ja, live som live.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ja, live som live.
          Ok, du menar att de kopplar upp bakom ens rygg? Mao så kan man använda en profil utan Live-koppling och komma runt det?

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
            Ok, du menar att de kopplar upp bakom ens rygg? Mao så kan man använda en profil utan Live-koppling och komma runt det?
            nej, jag menar att är du inloggad på live och har en backup som inte är säker i din dvd så är det stor ban risk, spelar ingen roll vilket medlemskap du har, om du spelar på live, laddar hem saker eller kikar allmänt, uppkopplad som uppkopplad.

Comment

• Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

Var så längesedan jag brände spel så har två snabba frågor:
              1. Måste man ställa in layerbreak i imgburn? (har en Pioneer 115D)
              2. Dom skivor jag har klarar att brännas upp till 8x. Måste man då bränna i 2.4x? Känns så segt att det ska ta typ 40min att bränna ett spel så :S

TACK för en grym guide int21!

Comment

• Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

2. Dom skivor jag har klarar att brännas upp till 8x. Måste man då bränna i 2.4x? Känns så segt att det ska ta typ 40min att bränna ett spel så :S

1. Rätt layerbreak står i .dvd-filen. Om du kollar med abgx360 så fixar den även till .dvd-filen åt dig automatiskt om det skulle behövas (vilket du SKA göra med alla rellar för att ha koll).

2. Det borde väl gå med 8x. Någon annan vet säkert bättre än mig.
                Last edited by N!klas; 2009-01-07, 18:35.
                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                  1. Rätt layerbreak står i .dvd-filen. Om du kollar med abgx360 så fixar den även till .dvd-filen åt dig automatiskt om det skulle behövas (vilket du SKA göra med alla rellar för att ha koll).
                  Körde nyss releasen Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL genom abgx360 och den godkände den. Betyder detta då att jag inte behöver/ska byta layerbreak i Imgburn då?
                  Last edited by lejonel; 2009-01-07, 19:02.

Comment

• [QUOTE=lejonel;200684]
                    Original inlägg av N!klas Visa Inlägg

Körde nyss releasen Fallout.3.PAL.XBOX360-GLoBAL genom abgx360 och den godkände den. Betyder detta då att jag inte behöver/ska byta layerbreak i Imgburn då?
                    Ja.
                    Öppna .dvd-filen i notepad eller nåt så ser du.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Okej.. Tackar!

Comment

Har äntligen uppgraderat firmwaren i min lite-on till 1.5

ställer du in layerbreak i imgburn så slipper du oroa dig för att du missar att bränna via .dvd filen etc. då kommer den alltid använda det du ställt in, att rekommendera. jag bränner i hälften av hastigheten som är utlovad. 8x i 4x osv.

Last edited by int21; 2009-01-07, 19:11.

Comment

• Tack för att du ger så GRYM respons int21!

Fortsätter att ställa in layerbreak på 1913760 för att vara på den säkra sidan då!

Comment

Tack för att du ger så GRYM respons int21!

Fortsätter att ställa in layerbreak på 1913760 för att vara på den säkra sidan då!
                            tack, det är så lite.

du behöver bara ställa in det en gång, ev. kolla det om du uppdaterar imgburn.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              tack, det är så lite.

du behöver bara ställa in det en gång, ev. kolla det om du uppdaterar imgburn.
                              jo såg det nu när jag brände ut ett annat spel. Bra för en glömsk en

Kan någon förresten förklara varför jag inte lyckas få godkänt i abgx360 på någon Fable 2-release? Provat 2 olika nu.. Får detta meddelande när jag kör versionen Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE:

HELP! Jag har abgx360 i en ny mapp på skrivbordet och har ersatt abgx360.ini i denna mapp med den uppdaterade. Kör Vista om det nu spelar någon roll?
                              Last edited by lejonel; 2009-01-07, 23:22.

Comment

jo såg det nu när jag brände ut ett annat spel. Bra för en glömsk en

Kan någon förresten förklara varför jag inte lyckas få godkänt i abgx360 på någon Fable 2-release? Provat 2 olika nu.. Får detta meddelande när jag kör versionen Fable_2_USA_XBOX360-STRANGE:

HELP! Jag har abgx360 i en ny mapp på skrivbordet och har ersatt abgx360.ini i denna mapp med den uppdaterade. Kör Vista om det nu spelar någon roll?
                                Med ABGX360 så laddar du hem den uppdaterade .ini filen som innehåller adressen till den flyttade databasen. Lägg ini filen i ABGX360's programkatalog och ersätt den gamla.

Får ni fortfarande 404 fel efter det så lägg den i C:\Dokument och Inställningar\Användare\Application Data\abgx360.

Application Data mappen är dold och för att visa den i XP så väljer ni Verktyg / Mapp alternativ / Visning / Kryssa i Visa dolda filer och mappar. Passa även på att kryssa ur Dölj filnamnstillägg för kända filtyper då det är lättare att hålla reda på filändelser utan den.

notera att mapparna heter annat i vista, programdata och users eller nåt.

skriv detta i utforskaren så ska du ant. hamna rätt ändå efter lite snabb googling.

C:\Dokument och Inställningar\%username%\
                                Last edited by int21; 2009-01-08, 00:21.

Comment

Working...
                                X