Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    E det STRANGE versionen du pratar om då, den har 2 DVD såg jag.
    En annan som jag också är lite tveksam till är

Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST, det verkar vara delade meningen om den? Något ni känner till?
    Ja, det är strange releasen som jag vet är verifierad (DVD 1, DVD 2 är INTE verifierad)

angående Forza vet jag ärligt talat inte...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Hej!

Jag håller på att gå igenom de bakcups som är utbrända men just nu verkar abgx360 vara nere. Detta repporterar abg360 v1.01 med :

Error : Could not resolve host : www.abgx360.net; No data record of requested type

There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later...

Om ändå abgx360 säger att backupen är vallid, vågar man då lita på detta eller bör man vänta tills abgx360 är online igen?

Comment

Hej!

Jag håller på att gå igenom de bakcups som är utbrända men just nu verkar abgx360 vara nere. Detta repporterar abg360 v1.01 med :

Error : Could not resolve host : www.abgx360.net; No data record of requested type

There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later...

Om ändå abgx360 säger att backupen är vallid, vågar man då lita på detta eller bör man vänta tills abgx360 är online igen?
        säger abgx att den är ok så är den, om den kan säga att den är ok trots att DB'n är nere så betyder det att du har .ini filerna på datorn redan =)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• abgx360.net och databasen är nere för tillfället.

Comment

• De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?

Comment

De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?
              Inställningarna vi skriver om här är dom som vi tycker man ska använda sig av, dom på det engelska forumet du var in på kanske tycker man ska ändra mycket mer saker... eller så är det så att deras handlar om en äldre version av ABGX360...
              Google is your friend!

Comment

De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?
                de uppgifterna som används i guiden är de som ger dig ett säkert och korrekt spel. självklart kan du lägga till fler funktioner om du vill, men det kommer inte få ditt spel säkrare på något vis. nyaste abgx360 kollar även vissa saker automatisk och behöver därför inte en extra inställning som tidigare versioner behövde.

Comment

• Hur pass stor chans är det att man blir bannad om man kör ett spel innan release? har nämligen spelat Velvet_Assassin_USA_RF_XBOX360-PROTOCOL sen typ förra fredagen och såg nu att det släpps imorgon (8'e Maj) här.

Man blir ju lite orolig, har en samsung med ixtreme 1.51

Comment

• Chansen är väl 50% skulle jag tippa på om det äns är så högt, dom kan inte banna dig för att du kör spelet innan den har release i ditt land, jag har t.ex spelat Guitar Hero metallica som inte släpps förrns i slutet av månaden här i europa... det har jag spelat sedan några dagar efter releasen i USA...

jag har inte blivit bannad för detta ännu, jag har också lirat Velvet Assassin samma som du har där sedan ett par dagar efter release datumet i usa...
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                      Hur pass stor chans är det att man blir bannad om man kör ett spel innan release? har nämligen spelat Velvet_Assassin_USA_RF_XBOX360-PROTOCOL sen typ förra fredagen och såg nu att det släpps imorgon (8'e Maj) här.

Man blir ju lite orolig, har en samsung med ixtreme 1.51
                      den är inte stor, men finns. det är väldigt många som spelar innan release och fåtalet av dem blir bannade, av dessa bannade så brukar det ligga annan grund för ban, tex bad stealth eller liknande. jag rekommenderar inte att spela innan release, men de som gör det behöver inte vara supernojiga att bli bannade.

Comment

• Skönt att höra =)
                        Trippel kollar alltid alla releaser innan bränning så alla är helt gröna där iaf =)

Comment

• Tack för en bra guide.

Jag har hittat en del spel som fått diverse fel när jag kollat dem i abgx360, som sedan programmet fixat på sitt magiska sätt.

Jag bara undrar om det är större risk att att man blir bannad om man fixar det med abgx360 själv än om man laddar hem en scene-release som funkar från början? Det verkar ju lite onödigt att ha en lista på vilka som funkar, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570 om det är så enkelt att "fixa". Man kollar ju ändå för säkerhets skull innan man bränner.

Comment

• Original inlägg av airosto Visa Inlägg
                            Tack för en bra guide.

Jag har hittat en del spel som fått diverse fel när jag kollat dem i abgx360, som sedan programmet fixat på sitt magiska sätt.

Jag bara undrar om det är större risk att att man blir bannad om man fixar det med abgx360 själv än om man laddar hem en scene-release som funkar från början? Det verkar ju lite onödigt att ha en lista på vilka som funkar, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570 om det är så enkelt att "fixa". Man kollar ju ändå för säkerhets skull innan man bränner.
                            den listan handlar inte om vilka som är färdiga, utan snarare vilka releaser som går igenom, oavsett om det är efter autofix eller inte... alla spelen på den listan SKALL man kolla själv innan man bränner ut, annars finns det risk för att man blir bannad...
                            Google is your friend!

Comment

• "Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men

Mors,

läste i början av tråden i själva guiden följande...

"Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men MS kan ev. upptäcka detta så 12x rekommenderas starkt!)
                              "

Vad menas med 12x firmware?
                              Ska jag bränna i 12x eller vad?? (förmodligen inte... )

Jag kör på 1.51 från PSXcare sedan två veckor tillbaka.

GroGGen
                              360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Comment

• Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
                                Mors,

läste i början av tråden i själva guiden följande...

"Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men MS kan ev. upptäcka detta så 12x rekommenderas starkt!)
                                "

Vad menas med 12x firmware?
                                Ska jag bränna i 12x eller vad?? (förmodligen inte... )

Jag kör på 1.51 från PSXcare sedan två veckor tillbaka.

GroGGen
                                12x är standarhastigheten för läsning av skivor i xbox 360 firmwaren. vissa ixtreme firmwares kom i olika hastigher, men ms kan tydligen upptäcka om du ändrat den till tex 8x. att köra med 12x originalhastighet i firmware är att rekommendera alltså. 1.51 finns bara i 12x och senare versioner lär enbart ha den hastigheten med. du behöver inte oroa dig.

Comment

Working...
                                X