Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min jävla brännare repade en skiva nu, pallar inte med den längre. Är det någon markant skillnad mellan samsung SH-S202 och pioneer?
    Orkar nämligen inte åka in till stan för en brännare när väsby är 5 min bort.

Comment

• Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
      Min jävla brännare repade en skiva nu, pallar inte med den längre. Är det någon markant skillnad mellan samsung SH-S202 och pioneer?
      Orkar nämligen inte åka in till stan för en brännare när väsby är 5 min bort.
      köp vilken av dem, båda gör sitt jobb.

Comment

• Ok

Comment

• Flytta minneskort till ny Xbox 360

Jag har köpt en ny Xbox 360 för att min förra gick sönder. Jag undrar nu om det är säkert för mig att använda mitt gamla minneskort på min nya xbox, jag har savegames för backups på det och vill inte bli bannad från live. Kan dom banna en för savegames?

Comment

• nej det kan dom inte, att du har haft en box tidigare och spelat på med brända spel betyder inte att den nya automatiskt är flashad/chippad
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              nej det kan dom inte, att du har haft en box tidigare och spelat på med brända spel betyder inte att den nya automatiskt är flashad/chippad

Men den nya är flashad, är det då risk att bli bannad om jag sätter i ett minneskort med savegames från brända spel? jag är så orolig för att bli bannad direkt x)

Comment

• Det ska inte vara någon större risk nej, förutsatt att du spelat "livesäkra" kopior, det ska för övrigt inte vara någon större risk med vanliga heller för just saves, men visst risken finns att du blir bannad, men jag tror inte dom bannar dig för det
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Det ska inte vara någon större risk nej, förutsatt att du spelat "livesäkra" kopior, det ska för övrigt inte vara någon större risk med vanliga heller för just saves, men visst risken finns att du blir bannad, men jag tror inte dom bannar dig för det
                  Tack för svar. Känner mig lite tryggare nu

Comment

• så bra hoppas bara jag inte har fel =/ händer ibland att jag har fel
                    Google is your friend!

Comment

• Kan svära på att jag läst här om man skall kryssa i cusom layerbrek i brännarprog. osx360 , men kan tyvärr inte hitta det nu så är det någon som vet ? ?

Comment

• Original inlägg av basicjava Visa Inlägg
                        Kan svära på att jag läst här om man skall kryssa i cusom layerbrek i brännarprog. osx360 , men kan tyvärr inte hitta det nu så är det någon som vet ? ?
                        fråga google.

http://www.google.se/q=osx360+%2Bcustom+layerbreak

klicka bilder och violá..

Comment

• Ääh det var säkert bara för att hans macs mus saknade en högerknapp han inte hittade det valet
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
                            Trycker input: Burned DVD, men behöver man ändra inställningar i autofix till level 3 och adjust angle även om man redan bränt på skiva en gång? borde ju inte behövas då spelet redan är bränt men känner att de är bäst att fråga innan jag kollar igeom för många spel.

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                              kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
                              Trycker input: Burned DVD, men behöver man ändra inställningar i autofix till level 3 och adjust angle även om man redan bränt på skiva en gång? borde ju inte behövas då spelet redan är bränt men känner att de är bäst att fråga innan jag kollar igeom för många spel.
                              Checkar ison grönt helt på Level 2 behöver du inte köra Level 3
                              Jag brukar kryssa i Anglefix fast det inte behövs på iXtreme 1.4 och upp men det är för att jag är vän av grönt i ABGX, ju mer grönt ju skönare.
                              Dessutom kontrollerar jag skivorna när de brännts ut i ABGX en gång till för att vara extra säker, har varit med om att ABGX checkar grönt men ger fel på video efter bränning.

Checkar ett spel Grönt i ABGX, bränner jag o checkar skivan ok döper jag om namnet i katalogen till xxxxrelease.360-A`BGXOK och lägger den i en mapp som heter ( OK after Burnout )
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                                kollar igenom mina redan brända backupper nu, använder abgx360.
                                kollar du från skiva spelar det ingen roll, att köra level 3 på allt utom egenrippade spel är en bra standard. adjust angle kan du också ha ikryssad, även om du kör mot skiva eller iso. skillnaden är att kollar du mot skivor så kan de inte fixas.

Comment

Working...
                                X