Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ingen aning, ganska många innan 1.4 antar jag, men efter 1.4 tror jag inte någon har blivit bannd för det, då dessa firmwares SKA fixa dom automatiskt... men alla firmwares kan ha en liten bugg i sig som kanske inte gör det med alla spelen... därför kör jag enbart spel som blivit verifierade till 100% det vill säga även 359 vinklarna...

upp till dig egentligen, dom flesta säger att det inte spelar någon roll, men jag har hört ett ordspråk jag gillar: "Better safe then sorry" det vill säga: "bättre att vara säker än att det går åt h-vete"

*edit:* slutsats av sista jag skrev: Om du känner att du vill vara så säker du kan bli så bränner du om skivorna, om du vill lyssna på dom flesta så kör du bara på... det ska inte vara några problem med dom, men risken finns alltid där...
    Last edited by Swizzy; 2009-08-07, 23:27.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      kopiera namnet på torrent filen t.ex, eller namnet på mappen... brukar i regel stå något i stil med: "G-Force_XBOX360-SPARE" står det inte något liknande som namn för mappen är det med största sannolikhet en skit version du har tankat hem, och bör då tanka något annat... (dom som inte har något namn som ovan, och INTE är packade i massa .r01, .part01.rar eller liknande är generellt inte bra... vissa kan fungera... men undvik dessa i möjligaste mån då dom ofta kan vara felaktiga på mer än 1 sätt...)
      Här är lite info:
      1. prototypef.exe
        http://img193.imageshack.us/i/prototypeicm.png/

rfg_xbox2_release_final_dvd_emu.exe
      2. http://img19.imageshack.us/i/redfactionguerilla.png/

WGame-XeReleaseLTCG.exe
      3. http://img146.imageshack.us/i/xmenoriginswolverine.png/

Comment

• men hur ska man vara säker på att det inte finns nån bugg? Jag har nyligen flashat hos psxcare med fw 1.6.

Comment

• Det går inte att vara 100% säker på att det inte finns en sådan bugg... så vill du verkligen vara 100% säker på att skivorna INTE går att upptäcka av MS kör du om skivorna som jag sa, firmwaren är testad av rätt många, men det finns alltid en viss liten chans att det smitit igenom en bugg för något spel... visserligen är chansen för detta väldigt låg, så du bör vara säker hur du än gör, men jag föredrar att ha skivorna 100% verifierade som sagt
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg
            Du råkar inte ha typ Skype eller Msn tro?

Vart har du laddat hem dom här spelen någonstans? för du har flyttat om dom, så jag kan inte se om det är scene release eller ej, pga att du flyttat om dom på det där viset... ser att filerna bör komma från en scene release men jag kan inte identifiera dom... =/

du bör även lägga in en crackad version av WGA då kommer du åt windows update, alla updates... och den där irriterande loggan försvinner
            Google is your friend!

Comment

Du råkar inte ha typ Skype eller Msn tro?
              Jag PM:ar dig nu ang. min MSN.

Vart har du laddat hem dom här spelen någonstans? för du har flyttat om dom, så jag kan inte se om det är scene release eller ej, pga att du flyttat om dom på det där viset... ser att filerna bör komma från en scene release men jag kan inte identifiera dom... =/
              Hm.. jag ska försöka hitta upp exakt vart jag hämtat dem ifrån.

du bör även lägga in en crackad version av WGA då kommer du åt windows update, alla updates... och den där irriterande loggan försvinner
              Jo, jag har tänkt på att göra det. Men jag kommer nog skaffa en bättre version av XP (eller skaffa Vista, igen). Denna XP-versionen är CP - kraschar alltför ofta..

Comment

• Har addat dig nu, kolla på min profil så ser du min adress under "Kontakt-information"

*Tillägg:*

Från och med nu vill jag att ni LÄSER ORDENTLIGT VAD DET STÅR INNAN NI FRÅGAR VARFÖR DET INTE FUNGERAR TACK!!

felet låg i att killen inte hade LÄST vad det står... utan bara kört på... klart det inte fungerar då om man bockar i att den endast skall kolla i dom lokala mapparna, som var tomma! ni får ta och läsa, och titta ordentligt vad det står där ni bockar i
                Last edited by Swizzy; 2009-08-08, 23:16.
                Google is your friend!

Comment

• Nu har jag fått hjälp från Swizzy! Det fungerade att stealtha Prototype och dem andra lär också gå att fungera.

Problemet var att jag hade bockat i:
                  "Look for verified files in the local folder only [..]"

i "Autofix". I ABGX360, alltså.

Men jag fick hjälp och det löste sig.

Återigen: tack Swizzy!

Comment

• Fick nyss ett mail från Xbox Live, och där stod det att en massiv uppdatering snart skulle komma, den 11 tror jag det var. Är det någon äcklig kod inbakad i uppdateringen som röjer "flash-spelarna" tro?

Comment

• troligen inte... i så fall skulle det funnits något liknande i NXE?

men visst finns risken... ingen som kan svara på om det verkligen finns eller ej förrns det är försent...
                      Google is your friend!

Comment

däremot är det dumt att uppdatera med en uppdatering man tankat via nätet, om man ska uppdatera till den vänta tills MS släpper den via LIVE alternativt via hemsidan... INTE innan
                        ja, jag laddar inte hem en XBOX-uppdatering innan. men när den kommit kanske jag skulle lämna in boxen på uppdatering.
                        men då bör jag alltså inte spela spelen längre utan ladda ner och bränna ut på nytt? är det annorlunda att ladda ner samma fil och bränna ut på nytt eller måste man hitta en annan torrent då att ladda ner som är "uppdaterad" med senaste versionen?
                        har inte spart några isos alls...

Comment

• Jag förstod inte punkten... "Installation och Wave information."
                          Dom där länkarna till programmen va betyder dom? Att man ska checka sina release för vadå?

Comment

• Original inlägg av Arit Visa Inlägg
                            Jag förstod inte punkten... "Installation och Wave information."
                            Dom där länkarna till programmen va betyder dom? Att man ska checka sina release för vadå?
                            Du använder ABGX360 för att se till att vissa specifika värden i ISO'n stämmer överens med Retail, gör dom inte det så kommer MS upptäcka att du inte har en "äkta" kopia, det vill säga att du har flashat boxen... vilket leder till ban...

länkarna till programmen är olika versioner som Int21 har lagt upp,
                            rensad databas = inga stealth filer på datorn (ett bra tips då den senaste stealthen finns på nätet och det är bättre att tanka hem därifrån än att ta en gammal som ligger på din dator)

Alla waves = här ingår Wave 3 partitionen, det vill säga den senaste uppdateringen finns med i det här packetat, det kan du INTE ladda hem automatiskt via programmets autofix, då den är för stor för detta, denna "partitionen" används för att fixa till om det är fel video partition i ison...

installer/ingen installer = installer är alltså installations filen från ABGX360.net om du skulle vilja installera direkt från dom, ingen installer är int21's version där du enbart kör install_ini.bat efter att du packat upp den så är det mer eller mindre färdigt för att köra på... man får välja lite själv där... båda fungerar lika bra

Mirror = samma som står bredvid, men från ett annat ställe i fall att den första inte skulle fungera för dig...
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
                              ja, jag laddar inte hem en XBOX-uppdatering innan. men när den kommit kanske jag skulle lämna in boxen på uppdatering.
                              men då bör jag alltså inte spela spelen längre utan ladda ner och bränna ut på nytt? är det annorlunda att ladda ner samma fil och bränna ut på nytt eller måste man hitta en annan torrent då att ladda ner som är "uppdaterad" med senaste versionen?
                              har inte spart några isos alls...
                              Lämna in på uppdatering?? hur menar du nu? uppdateringen hämtar du genom att helt enkelt logga in på Xbox Live, det är inte något som görs av PSXCare t.ex. den uppdatering som PSXCare gör är firmware uppgradering i DVD-spelaren när det kommer ut en ny sådan, den senaste just nu är 1.6 (eller 1.51 för hitachi), det lär inte komma någon nyare firmware än på ett tag... (1.6 kommer till hitachi såsmåningom, men det kommer ingen nyare efter det förrns det behövs en ny firmware...)
                              Google is your friend!

Comment

• jaha. jag trodde ixtreme var uppdaterbart nu. tror jag har lite-on. men inte alltså?
                                xbox-uppdateringen förstår jag såklart att man bara laddar ner som vanligt.

Comment

Working...
                                X