Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Finns det något negativt med att spelet autofixas i abgx360? Senaste två spelen, Need.for.Speed.Shift.PAL.XBOX360-GLoBAL och Operation.Flashpoint.Dragon.Rising.PAL.XBOX360-iMARS har jag fått autofixade. Det är inte farligt på något sätt eller? För när jag kör dem en gång till i abgx360 efter så är allt grönt och ser ut som det ska.

Comment

• Finns inget negativt alls, såvida den inte laddar hem korrupta filer... (högst tveksamt)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
        Finns det något negativt med att spelet autofixas i abgx360? Senaste två spelen, Need.for.Speed.Shift.PAL.XBOX360-GLoBAL och Operation.Flashpoint.Dragon.Rising.PAL.XBOX360-iMARS har jag fått autofixade. Det är inte farligt på något sätt eller? För när jag kör dem en gång till i abgx360 efter så är allt grönt och ser ut som det ska.
        att kolla dem i abgx360 är inget negativt alls, det är bara positivt. idag är abgx360 en standard att följa, även för dem som skiter i livesäkerhet men ändå vill kolla att spelet är okej.

Comment

• Guitar.Hero.Van.Halen.READNFO.USA.RF-XBOX360-RRoD

Det går igenom ABGX360 utan problem. Men, releasedatumet på detta spel är ju 22 December 2009. Gruppen säger att dom fått tag i en tidig kopia tack vare Activisions erbjudande där om köp GH5, få GH:Van Halen gratis.

Vad tror ni? Varningsflagg att spela detta nu?
          Jag blir till rakblad, flytet som jag droppar fyller badkar.

Comment

• Det är en EXTREMT hög risk för banning på den, om den släpps i USA i dagarna så är det ok att lira den om det är USA kopia som är region free om cirka en vecka... annars är det som sagt, en extremt hög risk att spela... ännu iaf...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• vet inte om detta är rätt tråd för frågan men jag har en OP flashpoint: dragon rising release som gick igenom abgx helt grön, men inte osx360(bränn/stealth programmet)
              why?? och kan jag bränna i Iburn istället utan att den automatiska patchningen sabbar abgx patchningen??
              läste någon stans att IBURN inte var live safe!?
              lite rookie på de här grejerna tacksam för svar
              jag har mac
              Last edited by bombaklut; 2009-10-12, 17:28.

Comment

• Hur pass riskfyllt är det att köra Forza 3 nu?
                Det släpps ju nästa torsdag/fredag här i Sverige (EU) och det är således liter mer än en vecka dit.

Vill ju inte få min box bannad nu =)

Comment

• Är skivan verifierad så är det väl hyffsat ok att köra, om du kör en Region Free USA av något spel bör man vänta tills MINST 1 vecka efter release i USA, (då har man hunnit importera spelet)
                  Google is your friend!

Comment

• Det är en PAL-release, spelets släpps den 23'e här och den 27'e i USA.
                    Har kört den i abgx och den är stealthad men den finns inte verrad ännu online, Allstar som rellat och dom är bra.

Comment

• wave 4

då är det bara att hålla sig i tungan o inte spela cars race o rama bland annat då d e wave 4, fw 1.7

Comment

• Original inlägg av mooseman Visa Inlägg
                        då är det bara att hålla sig i tungan o inte spela cars race o rama bland annat då d e wave 4, fw 1.7
                        det går allt och spela detta innan ny firmware sålänge det går att verifiera. så fort abgx360 får stöd för wave 4 och spelet är i databasen så kan man tex använda sig av activate.iso och ixtreme 1.6.

Comment

• Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                          Det är en PAL-release, spelets släpps den 23'e här och den 27'e i USA.
                          Har kört den i abgx och den är stealthad men den finns inte verrad ännu online, Allstar som rellat och dom är bra.
                          alrighty, jag hade ingen direkt koll på release datumen... men generellt så brukar USA vara tidigare än Europa med många stora titlar, och dessa kan i vissa fall vara Region Free då väntar man 1 vecka efter releasen i USA (om den blivit verifierad) så har man rimligtvis haft tid att importera spelet

anledningen till att det inte är verifierat ännu är att ingen (eller för få personer) har fått tag på Retail och rippat ännu (förmodligen för att den inte finns i butik ännu)
                          Google is your friend!

Comment

• Kan man spela Forza 3 på x1.6 i sin live profil men offline från Xbox Live? Eller kommer dom se att man har en save file från innan spelet är släppt sedan och banna en? Är det ok att köra på ett offline konto för att testa lite om man sedan tar bort det innan man går live? Nån som har koll på hur kännsligt det är?

Comment

• Jag "tror" M$ är smartare än så. Tror det lagaras info på boxen som sedan skickas till M$ när du går online igen. Så svar på din fråga. Nej jag skulle då inte göra det..bättre vänta än få en banad consolen bara för man är otålig. .
                              http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

• Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
                                Kan man spela Forza 3 på x1.6 i sin live profil men offline från Xbox Live? Eller kommer dom se att man har en save file från innan spelet är släppt sedan och banna en? Är det ok att köra på ett offline konto för att testa lite om man sedan tar bort det innan man går live? Nån som har koll på hur kännsligt det är?
                                det går vissa rykten om att boxen lagrar information om dom typ senaste 10 spelade spelen, eller något sådant... så om du bryr dig om live så bör du undvika att göra så i största allmänhet... risken finns för att dessa ryktena är sanna... då vill man inte stå där med skägget i brevlådan...

svar på din fråga: undvik det om möjligt, ingen som riktigt kan svara på detta till 100%
                                Google is your friend!

Comment

Working...
                                X