Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oj då. jag kommer att vara mycket försiktigare nu. Spelet får ligga på datorns hårddisk tills den går igenom abgx och är helt verfierad.

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
      Oj då. jag kommer att vara mycket försiktigare nu. Spelet får ligga på datorns hårddisk tills den går igenom abgx och är helt verfierad.
      Det låter som en ypperlig ide
      Jag "känner folk" *host* som har kataloger som heter t.ex: Ej verifierade av ABGX där de lägger spoel de checkar av med ABGX lite då och då tills de valideras o flyttas till en katalog som heter t.ex: Verifierade av ABGX... Dessa människor *host* testar även spelen en gång till i ABGX efter de brännt ut det då det rapporterats att vissa gånger bränns skivorna ut galet... Trist då o köra med en skiva man tror är okej o den inehåller videopartitionsfel
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Det är så jag brukar göra, typ iaf :P
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Det är så jag brukar göra, typ iaf :P
          jag med:P Började med det för ett tag sen
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Oj , Läste igenom en hel del men jag fick för mig att det var gammalt . Jag är inget brainhead men kan någon säga till mig vilket program jag bör använda ?

Inte mulleter programet ?
            Inte Wave 2 ?

Comment

• Det programmet du ska använda heter ABGX360 (Wave 2 är inte ett program, det är en viss partition på skivan som innehåller Dashboard updates)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Har en fråga. Brände ut COD4 när det släpptes och har spelat det sedan dess. Har kollat så att den är livesäker osv. Men nu börjar skivan ge vika och det blir ofta disc error. Så jag tänkte ladda ner spelet igen o bränna ut. Kommer naturligtvis att kolla så att den versionen är livesäker. Men om den releasen jag laddar ner den är gången inte är samma som det jag redan har haft i boxen, säg att det är ntsc-region free den här gången o jag hade pal förra. Finns det risk för ban?

Comment

• Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                  Har en fråga. Brände ut COD4 när det släpptes och har spelat det sedan dess. Har kollat så att den är livesäker osv. Men nu börjar skivan ge vika och det blir ofta disc error. Så jag tänkte ladda ner spelet igen o bränna ut. Kommer naturligtvis att kolla så att den versionen är livesäker. Men om den releasen jag laddar ner den är gången inte är samma som det jag redan har haft i boxen, säg att det är ntsc-region free den här gången o jag hade pal förra. Finns det risk för ban?
                  Dumpa till image med Imgburn o kontrollera/patcha med ABGC360, bränn ut med Imgburn sen igen

Bränn på kvalitetsskivor som Verbatim
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Dumpa till image med Imgburn o kontrollera/patcha med ABGC360, bränn ut med Imgburn sen igen

Bränn på kvalitetsskivor som Verbatim
                    Jo tänkte det också. Men om jag dumpar imagen ifrån den slitna skivan, är det inte risk för att även det nybrända spelet inte kan läsas?

Comment

Jo tänkte det också. Men om jag dumpar imagen ifrån den slitna skivan, är det inte risk för att även det nybrända spelet inte kan läsas?
                      visst är det så att du kanske inte kan spara ner det, men eftersom du kollar imagefilen med abgx360 efter du sparat ner den så vet du ju om den är komplett eller inte. skulle det vara så att inte game partitionen okej så laddar du ner det igen.

att skivan är dålig betyder har inget med brännresultatet på nästa skiva att göra. är dock skivan dålig så den inte kan läsas korrekt så kommer dessa felaktigheter hamna på den nya skivan också, men den nya skivan kommer fortfarande att läsas som en nybränd, hoppas du förstår.
                      Last edited by int21; 2009-10-27, 16:04.

Comment

• Måste man checka spelet i ABGX360 Eller wave om man inte vill köra live ?

Det är ju det det handlar om.

Comment

• Okej! Förstår vad du menar. Tack för svaret. Men om jag skulle behöva ladda ner det igen, bör jag försöka hitta samma release eller ska det inte ha någon betydelse så länge jag ser till att den är livesäker?

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                            Måste man checka spelet i ABGX360 Eller wave om man inte vill köra live ?

Det är ju det det handlar om.
                            Wave = en uppdatering på skivorna INTE ett program...

det är inte ett krav, men en bonus om du vill vara säker påa tt spelet ska boota med din FW, inte alltid dom gör det om värdena sticker ut lite för mycket från mängden...
                            Google is your friend!

Comment

Okej! Förstår vad du menar. Tack för svaret. Men om jag skulle behöva ladda ner det igen, bör jag försöka hitta samma release eller ska det inte ha någon betydelse så länge jag ser till att den är livesäker?
                              det ska inte ha någon betydelse nej, huvudsaken är att det är samma typ av version, det vill säga, var det Region Free tidigare så ska du även ha det nu, var det PAL/NTSC-U tidigare ska det även vara det nu...

vissa spel som t.ex. Army of Two har HELT olika värden för vilken region dom kommer från, Army of Two har en EU version och en annan (kan finnas ytterligare versioner har jag ingen vidare koll på) men hur som helst, om möjligt försök få tag på en så lik version som möjligt... spelar ingen roll om det är exakt samma release... nästan alla ser exakt likadana ut efter verifiering ändå i många fall då man inte alltid verifierar fler skivor än 1 från varje region, finns undantag...
                              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                det ska inte ha någon betydelse nej, huvudsaken är att det är samma typ av version, det vill säga, var det Region Free tidigare så ska du även ha det nu, var det PAL/NTSC-U tidigare ska det även vara det nu...

vissa spel som t.ex. Army of Two har HELT olika värden för vilken region dom kommer från, Army of Two har en EU version och en annan (kan finnas ytterligare versioner har jag ingen vidare koll på) men hur som helst, om möjligt försök få tag på en så lik version som möjligt... spelar ingen roll om det är exakt samma release... nästan alla ser exakt likadana ut efter verifiering ändå i många fall då man inte alltid verifierar fler skivor än 1 från varje region, finns undantag...
                                Ok tack!

Har funderat lite på det där. Egentligen borde man ju inte kunna bli bannad även om man har spelat en region free och en PAL. Microsoft har ju ingen aning om vad som kanske har hänt mig. Jag kanske köpte ett ex av COD4, sen gick det sönder eller vad som. Sedan var jag tvungen att köpa en ny och då kanske jag befann mig utomlands just då.

Samma sak med verifierade USA-releaser som kanske släpps i Europa en månad efter. Om jag nu spelar detta spel dagen efter att det släppts i USA, de kan inte vara helt säkra på att jag inte precis varit på resa där, köpte spelet samma dag som jag skulle flyga hem o nu spelar det hemma.

Comment

Working...
                                X