Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Det finns många som hävdar att de alltid checkar sina backuper med abgx och aldrig spelat dem innan spelet släpps där de bor och ändå blivit bannade. Inget vet riktigt vad MS kollar efter.
    Hur kan man kolla spelen i abgx360 efter man bränt ut dom på skiva igentligen?

Comment

Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
      Hur kan man kolla spelen i abgx360 efter man bränt ut dom på skiva igentligen?
      Byt INPUT (längst upp)

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
        Byt INPUT (längst upp)

Tack! Verkar ju ta himla lång tid att verifiera ett redan brännt spel.

Comment

Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
          Tack! Verkar ju ta himla lång tid att verifiera ett redan brännt spel.
          ja, tiden det tar att verifiera ett bränt spel beror mycket på hur snabbt din brännare/läsare kan läsa skivan, min brukar läsa i mellan 8-10x men vissa brännare/läsare kanske inte klarar av att läsa mer än 4x eller så, då går det betydligt mycket långsammare...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kollade nyss och än har jag inte blivit bannad iaf.

Alltid dubbel/tripplekollat mina spel i abgx, iofs så har jag inte spelat direkt många brända spel, är väl kanske runt 3-4st eller så.

Inga spel innan release förutom Forza 3 dumt nog

Håller tummarna nu, annars har jag en köpare på xboxen, kanske lika bra att sälja den nu innan den eventuellt blir bannad så han kan installa och köra spel offline =)

Comment

Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
              Hajar bara inte att M$ kan göra så....Är det någon som kan visa vart det står i TOS/Agreement att dom har rätt att låsa hdd?. Jag hittar det inte
              De har förmodligen rätt att göra så.
              Du äger din konsol, men inte microsofts tjänster. De kan inte ta ifrån dig din konsol även om du moddat den, men de kan dra in vissa tjänster för att de tycker att du misskött dig.
              En av tjänsterna (ingen rättighet) är att kunna installera spel på hårddisken och har bara funnits i ett år och inte funnits med från release.
              Av samma anledning undviker jag live just nu, vill inte att min hdd blir ett stort dyrt minneskort.
              i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

En sak är tjänsten att kunna installera spel på HD, det köper jag.
                Men har de rätt att begränsa vilken konsoll du vill använda dina saves på? för om jag förstår det rätt så kommer dina saves bara funka på den bannade boxen om du blir bannad?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                  De har förmodligen rätt att göra så.
                  Du äger din konsol, men inte microsofts tjänster. De kan inte ta ifrån dig din konsol även om du moddat den, men de kan dra in vissa tjänster för att de tycker att du misskött dig.
                  En av tjänsterna (ingen rättighet) är att kunna installera spel på hårddisken och har bara funnits i ett år och inte funnits med från release.
                  Av samma anledning undviker jag live just nu, vill inte att min hdd blir ett stort dyrt minneskort.
                  Skulle aldrig hålal i en Domstol...
                  Om Ms börjar spärra hårddiskar skulle det bli lika mycket rama skri som om en biltillverkare startspärrade bilar som kommer in på service om de upptäcker att någon Chipptrimmat bilen...

Att live ryker på konsollen o att kontot låses ut från Live är en sak.
                  Att låsa en HDD är helt fel i mina o förmodligen lagens ögon.

Kanske Macintosh ( Apple ) skall börja låsa alla laptoppar med folk installerar ett annat operativsystem på.... Klart Mac supproten inte kan hjälpa folk som installerat Windows OS på en MAC när den blåskärmar.... och att Microsoft kan ha lite svårt att hjälpa pg.av att det är en MAC...
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hur länge brukar en banwave hålla på i en region?
                    Just nu så verkar det som att dom svenskar som blivit bannade blev bannade igår (för ca 15h sen).

Så undrar om det fortfarande finns chans till ban eller om man kan känna sig hyffsat lugn nu.

Comment

Snackade faktiskt med MS support för ett par timmar sedan om hddn och möjligheterna att använda en hårddisk från en nu bannad konsoll i en ny.

Svaret var något undvikande, men efter att ha överlagt med en kollega sa hon till mig att det inte borde vara några problem alls. Hon rådde mig dock att ta bort alla "piratgrejer" och t om ta bort savegames även fast de inte borde få mig bannad i framtiden.

Comment

Original inlägg av waLL Visa Inlägg
                        Snackade faktiskt med MS support för ett par timmar sedan om hddn och möjligheterna att använda en hårddisk från en nu bannad konsoll i en ny.

Svaret var något undvikande, men efter att ha överlagt med en kollega sa hon till mig att det inte borde vara några problem alls. Hon rådde mig dock att ta bort alla "piratgrejer" och t om ta bort savegames även fast de inte borde få mig bannad i framtiden.

Låter logiskt.
                        Mao: Formatera en Beggad HDD innan den säljs eller efter ett köp så borde det inte vara några problem.
                        Har man en oflashad konsoll man köper en beggad HDD till o sedan blir bannad fastän man kör orginalspel så kan inte Microsoft spärra den konsollen. Det är ett orginaltillbehör för böveln.
                        Förklarar man läget och ber microsoft ta in konsollen + HDD för undersökning o man har 100%rent mjöl i påsen o säger att man förväntar sig en saftig ersättning om det visar sig att de har fel o du rätt så kommer dom nog överväga att häva din bannlysning.

Det kan ju hända att man köper begagnat från affärer som Game o annat...
                        Last edited by Pendragon; 2009-11-05, 17:23.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Skulle aldrig hålal i en Domstol...
                          Om Ms börjar spärra hårddiskar skulle det bli lika mycket rama skri som om en biltillverkare startspärrade bilar som kommer in på service om de upptäcker att någon Chipptrimmat bilen...

Att live ryker på konsollen o att kontot låses ut från Live är en sak.
                          Att låsa en HDD är helt fel i mina o förmodligen lagens ögon.

Kanske Macintosh ( Apple ) skall börja låsa alla laptoppar med folk installerar ett annat operativsystem på.... Klart Mac supproten inte kan hjälpa folk som installerat Windows OS på en MAC när den blåskärmar.... och att Microsoft kan ha lite svårt att hjälpa pg.av att det är en MAC...
                          De låser den inte helt och hållet, bara vissa (men jävligt bra) funktioner som ryker.
                          Av det jag läst kan man fortfarande spara gamesaves efter ban.
                          Jag anser inte att det de gör är kul/bra/rättvist.
                          Men jag tror nog att de kollat upp hur pass långt de kan gå rent lagligt, och försöker vara så nära gränsen som möjligt för att fista pirater på smärtsammast möjliga sätt.

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                            De låser den inte helt och hållet, bara vissa (men jävligt bra) funktioner som ryker.
                            Av det jag läst kan man fortfarande spara gamesaves efter ban.
                            Jag anser inte att det de gör är kul/bra/rättvist.
                            Men jag tror nog att de kollat upp hur pass långt de kan gå rent lagligt, och försöker vara så nära gränsen som möjligt för att fista pirater på smärtsammast möjliga sätt.

Problemet kommer vara när någon med en oflashad konsoll köper en begagnad disk... det är upp till dem att påbevisa att konsollen blivit mixtrad med... o är den omoddad så skiter de i det blå skåpet.
                            Folk köper ju begagnade orginalreservdelar till bilar för de inte har råd med nytt lika som folk köper begagnade konsolltillbehör för att spara en krona eller fler.
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Problemet kommer vara när någon med en oflashad konsoll köper en begagnad disk... det är upp till dem att påbevisa att konsollen blivit mixtrad med... o är den omoddad så skiter de i det blå skåpet.
                              Folk köper ju begagnade orginalreservdelar till bilar för de inte har råd med nytt lika som folk köper begagnade konsolltillbehör för att spara en krona eller fler.
                              Ingen risk att köpa en beggad disk.
                              Hårddisken fungerar ju som den ska på boxar som inte är bannade, dvs installationer och andra funktioner.
                              Det är bara på den bannade boxen som installation av spel inte funkar.

Problemet ligger därför i boxen och inte på själva disken.

Comment

Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                                Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live.
                                Kan MS upptäcka att man spelat med icke-verifierade skivor offline om man aldrig haft i skivan när man sedan gått online?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X