Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://paste2.org/p/504066

So your Console has just been banned from Xbox Live.

So your Console has just been banned from Xbox Live.

By Kushan (V1.1)

=================================================

What does this mean for you and what can you do about it?

Firstly, and most obviously, you cannot connect to Xbox Live on this console any more. This means no more game updates (aka title updates), XBLA games, marketplace content, netflix/sky player and so on. There is no way around this, all online capabilities are now disabled PERMANENTLY.

In all likelihood, your gamertag has NOT BEEN BANNED. When your gamertag gets banned, Microsoft sends you an email detailing why, if you have not recieved this email then your profile should be ok, to a certain extent.

Hard Drive installs are now disabled on the banned console. This means any disk-based games you have will no longer play off of the hard drive. If you attempt to play a game, it will tell you that it was installed on a different 360 and needs to be deleted/installed again. When you delete the game and attempt to install it, you are given a message telling you that it is not supported. There is no way to fix this, that functionality is simply gone from the banned 360.

The hard drive itself is left untouched - you can place it in another 360, even an unbanned one, and it will still work just fine. You do NOT need to reformat it to regain any kind of functionality. Any installed games will need to be reinstalled for the console you want to play them on. This is normal behaviour and happens when swapping HDDs on unbanned/legit 360's.

Windows Media Centre functionality is disabled. It is still possible to stream video/music content via the video library.

Your Gamertag may be corrupted. This does not mean your gamertag has been banned, you can recover it using any live-capable 360, however ANY ACHIVEMENTS YOU HAVE EARNED SINCE BEING BANNED WILL BE LOST. Your gamertag will be corrupted EVERY SINGLE TIME it is used on a banned console. This means you cannot use your banned console to play backups offline just to get achievements - it wont work, the second you put your profile back on a good 360, it will be corrupted and all progress lost. There is no way around this.

The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either.

Your XBLA games and DLC will still be valid, however to play them on a different 360 you will need to be signed into Xbox Live. This is normal behaviour on unbanned/legit 360's as well. They may be corrupted and have to be re-downloaded if you attempt to access them on a banned 360. You can transfer all of your downloaded content to a new 360 here: http://www.xbox.com/en-US/support/sy...on/default.htm however note that you can only do it once every 12 months.

So, in summary:

Your Banned 360:

* Cannot go on Xbox Live

* Cannot install games to the HDD

* Cannot use Windows Media Centre extender

* Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.

So what caused my ban?

There are MANY theories as to what is causing so many consoles to get banned this time, however as of yet there is nothing concrete, just a lot of circumstantial evidence and speculation. Please do not add to this, a full investigation is under-way.

c4eva, the main guy behind iXtreme, had this to say:

<+c4eva> fw itself not detectable

<+c4eva> suspect they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!

He also added the following:

<+c4eva> just to let you know that im looking into the current ban wave. I am currently running several brand new xboxs on live! These xboxs are in various configs. All are running ixtreme 1.61

<+c4eva> One is running original discs, another is running on xbl (no discs) , another is running a backup from my region!

<+c4eva> until tests are completed, no eta on liteon fw!

When we know more, YOU'LL no more, so please do not ask for updates!

A full transcript is available here - http://pastebin.ca/1660777

Remember, if you really want to blame someone, blame the person that decided to modify your 360 in the first place - most likey, that would be you

Comment

De skulle vart bra ifall alla som "blivit bannade" verkligen kollar upp status koden så att de inte är nått annat som är fel i nätverket.
      Annars är ju informationen ni ger ganska oanvändbar.
      finns en rad mäniskor som inte kan koppla upp till live å direkt drar slutsatesn att han/hon är bannad.

Om ja inte har helt fel så är de Z: koden som ska vara "8015-190D" för att man ska vara bannad (rätta mig gärna om ja har fel)
      Mvh Mathias

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
      Och nu över till något helt annat ... matte.90 jag såg att du hade två chippade Gamecubes ... Är du sugen att kursa någon av dem???
      Har svarat i din gästbok=)
      Last edited by matte.90; 2009-11-07, 22:10.
      *PS3 slim 120- CFW 3,55
      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
      *Xbox 360 slim original so far
      *Pstwo original x)
      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

För mig står det klart och tydligt när jag försöker ansluta till Live att maskinen är bannad.

Comment

Oj då.!. dom har varit extremt jäkliga denna ggn. menas det att om man lirar på den bannade (nu efter banning) och får lite g.score så poff borta!? ir korrupt. frågan e, vågar man slänga över hdd utan att få skit för det nu, eller ska man behöva recovra den på en annan hdd för att vara säkrare!? jobbigt om man nu skulle bli bannad igen, och behöva vänta i ytterligare 12månader för att ladda hem sina contents igen... med allt detta sagt, tycker jag lätt att dom kunde lämnat streamnings-delen fri åt oss!

klart och tydligt här med....

Men, kanske dumt att spekulera, om man har en annan bannad box från tex förra ggn eller förr-förra blir g-score korrupta där med om man spelar på den för att sen smälla in hdd i en orginalare alt obannad box!?
          Last edited by SWPHOBIA; 2009-11-07, 22:17.

Comment

lol, fortfarande inte bannad ;D

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              So, in summary:
              Your Banned 360:
              * Cannot go on Xbox Live
              * Cannot install games to the HDD
              * Cannot use Windows Media Centre extender
              * Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

You cannot do anything about this, short of buying a new 360.

There may be more functionality disabled than mentioned here, things are still being discovered.]
              Kan lägga till att USB fungerar inte längre (har en trådbunden USB PC/360-kontroller som slocknade efter att konsolen blev bannad för ca 20 timmar sen.)

Comment

Original inlägg av thunderd Visa Inlägg
                Kan lägga till att USB fungerar inte längre (har en trådbunden USB PC/360-kontroller som slocknade efter att konsolen blev bannad för ca 20 timmar sen.)

Shit för att summera då, så borde ju inte externa hdd funka heller, eller är det bara din box som skumma på detta viset!? önskar jag hade min hdd hemma nu alltså...

Comment

Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
                  Shit för att summera då, så borde ju inte externa hdd funka heller, eller är det bara din box som skumma på detta viset!? önskar jag hade min hdd hemma nu alltså...
                  Ban 1 was due to Forza players ( M$ got tired of early playing B$ so they did this one hard)

ban 2 was the scheduled ban wave ( was the planned wave that would have taken place)

THIS ban 3 is non-usa region, and those who played codmw2 early (again had to respond to those playing pirated releases early).

från xbox-scene Kommer alltid en "ban-våg" när de stora releserna kommer + många blev nog bannade för de använde Activate.iso skivan..
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                    + många blev nog bannade för de använde Activate.iso skivan..
                    i samband med dåliga rips/CoD MW2
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
                      Kontrollern fungerar i PC'n. Tyvärr så äger jag ingen extren HDD så jag kan inte testa. Men du få gärna återkomma med resultat.

Comment

• Original inlägg av thunderd Visa Inlägg
                        det tvivlar jag på att bannen har något med saken att göra, annars skulle dom lika gärna kunnat göra så att xboxen brinner upp istället?? (blir extremt överhettad genom att stänga av fläktarna)
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          det tvivlar jag på att bannen har något med saken att göra, annars skulle dom lika gärna kunnat göra så att xboxen brinner upp istället?? (blir extremt överhettad genom att stänga av fläktarna)
                          Det låter inte så troligt att de skulle fjärrutlösa potentiella bostadsbränder hos tusentals hem. Skadestånden skulle bli "lite" dyra...

Comment

• Original inlägg av airosto Visa Inlägg
                            Det låter inte så troligt att de skulle fjärrutlösa potentiella bostadsbränder hos tusentals hem. Skadestånden skulle bli "lite" dyra...
                            jo, sant, men varför stänga av USB portarna på det viset? det låter inte direkt rimligt det heller
                            Google is your friend!

Comment

• fan vad dum jag e nu, (nojade ut totalt) smällde in xbox hdd i den obannade boxen ir orginalaren. och så stog det att jag hade en corrupted profile där. i min hast och rädsla tog jag min i princip oanvända hd och recovrar nu, fan alla mina saves, menas med att jag måste deleta den korrupta profilen på min vanliga hdd och sen recovra igen!!!! usch MS vad ni var elaka denna gång.... fy skäms, jag menar en vanlig ban e ok, men det här var nästan ett slag under bältet....

lovar att ge en update på det där med hdd, ska även testa min sladdkontroll till den bannade....

Comment

• Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
                                lol, fortfarande inte bannad ;D
                                välkommen till klubben.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X