Original inlägg av Hansi
Visa Inlägg
MS och butiken?
MS skickar ut reservdelar/ny konsol direkt till kund. Således borde de utan butikens hjälp kunna byta ut en bannad konsol med minskad funktionalitet.
Nu satt jag i andra tankar på jobbet, men reklamationen är juh att retroaktivt häva köpet. Köpet görs i butik, således är det butiken som skall ge mig pengarna tillbaka och återsända varan till MS.
---
Men för utbyte av defekt konsol och reservdelar går det bra att höra av sig till MS, detta inom tiden och ramen för garantin. Garantin säger de har upphört iom att man modifierat konsolen (går att stämma av med sitt XBL-konto). Så de kommer inte ens att ta emot ärendet om de bannat lådan.
MEN..
För de som har kvar sitt kvitto och är inom ramen för tiden på garantin borde det eg bara vara att gå till butiken och be dem reklamera.
Kvitto på varan, konsol slutar fungera som den ska. Butiken borde fortf ha ansvar för detta.
Kan inte tänka mig att butiken ber en att gå in på ens XBL-konto för att se om den är bannad eller inte, för att sedan ta ställning till ev reklamation?

Comment