Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Definitivt svar på hårddiskfrågan

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hittade dom inte i shoppen

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
      hittade dom inte i shoppen
      Hittade inte vad för något?
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
        Har testat och läsa ur nand binären med min LPT kabel och nandpro. Jag får error och lödningarna är felfria, misstänker att jag får testa på en annan pc som har SPP i bios. Mitt asus har bara normal, bi-direct, EPP och ECP. SPP finns inte.

5x 100ohm kvartswattare + 1x 1n4148 switchdiod, 1st 25pol stiftdon och 1m cat5 kabel.
        Jag har 16mb på mk så det tar ~30min att läsa ur binären.

Ska testa på burken på jobbet imorrn....

/360RFUN
        Normal skall väl vara samma sak som SPP (Standard Parallell Port?)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Update:
          Hittat felet, 1N4148 dioden MÅSTE vara lödd på mk och inte på stiftet på dsub 25pol kontakten!!!
          Jorda dessutom 25pol + chassit på xboxen.
          Sedan fick jag strul efter block 200 vid urläsning av binären (error: 200 reading 200 osv upp till 3FF.
          Hittade lösning på det också, NandPro20b funkade inte utan NandPro20 fungerade utmärkt.
          Så precis i detta nu så har jag gjort en dump felfri, ska göra en till och compare innan jag roddar vidare i hex jungeln.
          Flashar tillbaka den moddade binären imorrn

Sedan får vi se om det lyckats.

BTW: Hansi, du har rätt ..... som vanligt Normal är SPP i bios.

/360RFUN

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Hittade inte vad för något?
            Olimex LPC-H2148 förståss ... eller du hade inga till salu?

Comment

Olimex LPC-H2148 förståss ... eller du hade inga till salu?
              Ahh jag har 4st, har haft fullt upp med privata prylar (installerar bergvärme i kåken m.m.) så jag har inte ens lyckats få in .hex-filen från nandpro

När allt är funkis tänkte jag sälja dom färdigprogrammerade och med någon hemslöjdad adapter...och ta någon tusing eller så i pris :-)

Comment

Ok, lösningen för mig blev ~30spänn

1st 25pol stiftdon D-sub med kåpa - 25:-
                5st 100ohm motstånd - 3:-
                40cm utp-kabel - 0:- (har 150m på trumma )
                1st 1N4148 - 2:-

(Lödutrustning förstås)

summa 30:- och tungan rätt i mun

/360RFUN
                Last edited by 360RFUN; 2009-11-28, 17:24.

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                  Ok, lösningen för mig blev ~30spänn

1st 25pol stiftdon D-sub med kåpa - 25:-
                  5st 100ohm motstånd - 3:-
                  40cm utp-kabel - 0:- (har 150m på trumma )
                  1st 1N4148 - 2:-

(Lödutrustning förstås)

summa 30:- och tungan rätt i mun

/360RFUN
                  Japp parallellportslösningen fungerar ju utmärkt, fast inte om man skall bedriva det som verksamhet, då vill man att det skall gå undan :-)

Comment

Med det priset är inte jag intresserad.. dom kostade ju bara 35 ?
                    blir ju billigare att köpa dom själv från olimex
                    Programera dom gör man ju lätt

Comment

42 ? med skatt

Comment

Med det priset är inte jag intresserad.. dom kostade ju bara 35 ?
                        blir ju billigare att köpa dom själv från olimex
                        Programera dom gör man ju lätt
                        det e klart det blir billigare, man måste juh tjäna lite på det också...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

360:- inklusive frakt och skatt från spark fun
                          Kan programera det med mitt modifierade connectivity kit v1.0

Comment

Någon som är sugen på att göra en tutorial om detta?

Comment

Det var just ett modifierat connectivity kit jag försökte med men något gick väl fel :-)

Nu ligger det en passande jtag proggare i en låda, bara jag får en chans att komma in till butiken...hantverkare hemma hela veckan...

Comment

Så ! nu blir hansi klad o Snelhest ;D
                                uncripplade precis hans kära 360 ;D

dvs då har jag "räddat"
                                1st xenon <--- den lättare ;D trots readerror på oviktigsektor
                                1st jasper.

nu är det bara hårddisk bajset kvar..

och ja vi(PSXCARE) erbjuder denna tjänst för er som inte orkar pula själva för 500kr

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X