Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Definitivt svar på hårddiskfrågan

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej på er! När det gäller installation på hårddisken så verkar det ha kommit en lösning. Denna lösning verkar dock lite för komplicerad för mig men det kanske hjälper någon annan. Det involverar att "dumpa" sin NAND för att sedan återställa den på något sätt.

http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=697073&st=0

Comment

den länken cirkulerar redan här på forumet
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ojsan det såg jag inte. Är det någon som har fått det att funka på något enkelt sätt?

Comment

Trevligt att det kommit en lösning. Men lite för avancerat för mig med tror jag, är detta någon man skulle kunna skicka in till psxcare kanske, så de kan fixa det åt en?

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
            Trevligt att det kommit en lösning. Men lite för avancerat för mig med tror jag, är detta någon man skulle kunna skicka in till psxcare kanske, så de kan fixa det åt en?
            PSXCare har redan länken, men tror inte PSXCare kommer erbjuda det inom snar framtid då det troligen skulle bli hyffsat dyrt
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              PSXCare har redan länken, men tror inte PSXCare kommer erbjuda det inom snar framtid då det troligen skulle bli hyffsat dyrt
              Mhmmm så varför tror du jag beställde diverse elektronikprylar idag för att kunna läsa/flasha nandchippen så snabbt och smidigt som möjligt... :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vill bara säga att även jag skulle vara intresserad att lämna in min box hos er ifall ni skulle kunna ordna så man återigen kan installera spel på den.
                Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                  Mhmmm så varför tror du jag beställde diverse elektronikprylar idag för att kunna läsa/flasha nandchippen så snabbt och smidigt som möjligt... :-)
                  ahh, ok sorry about that, visste inte om att du beställt grejer idag, har juh inte varit inne idag
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    ahh, ok sorry about that, visste inte om att du beställt grejer idag, har juh inte varit inne idag
                    du som är så aktiv borde inte missat hansi's inlägg.

Comment

Jag ser fram emot Hansis test och utvärdering av detta.
                      Jag saknar min hårddisk och att inte kunna installera spelen på den!
                      LIVE kan jag vara utan, använt det ett par gånger på 1år.

Återkom med resultat när du är klar, och ett pris så kommer jag in och "låser" upp min hårddisk direkt :-)

Comment

Är det själva hårddisken eller konsolen man behöver skicka in och låsa upp? Dum fråga antar jag, men jag har faktiskt inte fattat.

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
                          Är det själva hårddisken eller konsolen man behöver skicka in och låsa upp? Dum fråga antar jag, men jag har faktiskt inte fattat.
                          det är i konsollen allt sker
                          Google is your friend!

Comment

Ok, tack

Comment

Har testat och läsa ur nand binären med min LPT kabel och nandpro. Jag får error och lödningarna är felfria, misstänker att jag får testa på en annan pc som har SPP i bios. Mitt asus har bara normal, bi-direct, EPP och ECP. SPP finns inte.

5x 100ohm kvartswattare + 1x 1n4148 switchdiod, 1st 25pol stiftdon och 1m cat5 kabel.
                              Jag har 16mb på mk så det tar ~30min att läsa ur binären.

Ska testa på burken på jobbet imorrn....

/360RFUN

Comment

Jag har några olimex LPC-H2148 liggande här nu. Enda problemet var att jag var trött och stressad igår så vi lyckades aldrig få till max2323 kopplingen för att kunna programmera 2148-chippet med .hex filen som gör att kortet går att använda med nandpro...suck.

Beställde en passande jtag programmerare istället, får se om den kommer med posten idag annars gör vi ett nytt försök under dagen - det skall ju vara en enkel procedur men har säkert missat någon skitgrej...

Sitta i 30 minuter för att läsa ur en nand pallar jag inte med :-)
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X