funkar backup med en annan xbox 360 som är flashad
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kan du byta DVD också ? Har en hitachi i min nu.Original inlägg av HansiJag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.
Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
/Richard
- Citat
- Flag
Comment
-
Ren tekniskt är det inga problem. Rent praktiskt är det problem att få tag på lösa drivar. Finns en site på nätet som säljer, men när man väljer shipping to sweden så blir det typ $150 i frakt. Kan man kanske ta om man köper 100st, men tveksamt om det finns så många köpare sen.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av RalleBObs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.
Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.

Det är ingen speciell xtreme mjukvara för att göra backuper. Jag har läst rapporter om att äldre imagefiler fungerat efter att man lagt till SS sektorn. Det beror väl helt enkelt på hur komplett "releasen" man tankat ner är. Och det lär ju inte ta många minuter innan torrenttrackerna osv är fulla med brännfärdiga releaser som fungerar med detta hack.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Vad menar du?Original inlägg av jarkkofunkar backup med en annan xbox 360 som är flashadLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Som alla andra som fått igång det sitter jag givetvis och spelar backupspel nu istället för att skriva guider :-)
Lyckades välja fel fil (image.000 istället för image.dvd) i CloneCD och brände därmed upp 2st DVD+R DL skivor och slösade bort ett par timmar helt i onödan.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65Original inlägg av SpacmecNär tror du man kan börja köpa klara packet av er?Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
DVD Firmware Hack!
The hack is a modified firmware of the Xbox 360 Toshiba-Samsung TS-H943 DVD-ROM drive. It will ONLY work on that drive - the Hitachi-LG drives will need their own modified firmware."Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
- Citat
- Flag
Comment
-
Läs Nyheterna Ordentligt På Scenen....
Last edited by Blixten100; 2006-05-15, 23:38."pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig
*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
- Citat
- Flag
Comment

Comment