Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hm, jag sitter med ett DFI lanparty nforce 4 ultra-d kort. Hittar inte vad jag har för sata kontroller, så antar att det är inbygt i nforce 4 chippet på ngt sätt. Men när jag ska läsa av mina sata värden i ms msinfo32.exe så står det bara strunt (följt samsung flash guiden men bilderna stämmer inte)

Någon som flashat med ett nforce 4 moderkort? Vad krävs?

Comment

• har själv samma kort som du har och har flashat både samsung och hitachi.

installera senaste nforce drivrutiner om du ska flasha samsung och kör xtreambootmaker och gör en boot disk (lr USB) osv

Comment

• ok! kanon, du behövde inte skriva om i hexedit lr så?

Comment

• Har Jag Fattat RÄtt?

Ok, kan någon kolla att jag har fattat det rätt? det gäller en samsung ms28 och använder Samsung.Xtreme.V5.2.Firmware (finns HÄR)

1. Skapa en bootdisket/usb/cd
          2. Lägg in MTKFLASH.EXE & MTKFLASH.TYP på disketen/usb/cd
          3. Stäng av datorn
          4. Koppla in xbox DVD:n i datorn
          5. Starta datorn med bootdisketen/usb/cd
          6. starta xboxen med vidosladden i
          7. skriv "mtkflash r /m orig.bin" (skapar en kopia av orginal fw)
          8. Starta stäng av datorn
          9. Stäng av xboxen
          10. Starta up datorn i windows.
          11. starta "Make Xtreme firmware.cmd" (man måste givetvis kopiera över orig.bin till denna mapp)
          12. Man väljer alternativen (i mitt fall: D sedan A)
          13. Kopiera över "X52D.BIN" till bootdisken/usb
          14. Starta om datorn i dos med bootdisketen/usb/cd
          15. starta Xboxen
          16. skriv "mtkflash w /m X52D.BIN"
          17. Man väljer DVD:n (Sata master)
          18. stäng av datorn
          19. montera ihop xboxen.
          20. NJUT

Har jag fattat något fel eller är det bara tuta och köra?
          Jättetacksam om någon kunde kolla igenom så det inte blir fel.

MVH

Kello

EDIT
          Jag har ett DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D (moderkort), kommer det funka?
          Last edited by kello; 2007-01-07, 01:49.

Comment

• OBS!!! Glöm ej att jorda mellan chasin!

Kan bli problem att att läsa av ms28.

När du har skrivit mtkflash r /m orig.bin så då stäng av xboxen och tryck på enter och vänta ca 10 sekunder och starta xboxen igen så ska det börja läsa.
            Last edited by ake003; 2007-01-07, 12:46.

Comment

• Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
              OBS!!! Glöm ej att jorda mellan chasin!

Kan bli problem att att läsa av ms28.

När du har skrivit mtkflash r /m orig.bin så då stäng av xboxen och tryck på enter och vänta ca 10 sekunder och starta xboxen igen så ska det börja läsa.
              Ok tack, gäller det inte när man skriver den hackade fw till dvdn som det gäller?
              eller gäller det även när man ska hämta orig.bin?

"To Flash a ms28 is almost same.The only difference is to turn off 360 before choosing your sata card (right after mtkflash command) and wait for 10 sec(which is known as 10 sec trick ,turn it on. Timing is important and you may try for a couple of times for right timing."

Comment

• 1: Det krävs avstängning både vid läsning och flashning
                2: 10 sekunders "regeln" är bara ett skämt, spelar ingen roll om du väntar 1 sekund eller 60 sekunder, inte för mig iaf.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Om man har en Xbox 360 med Hitachi LG 0078 DVDn och vill skicka iväg sin låda till PSXCare för chippning, vad för chip rekommenderar ni då?.

Var innan inne på att flasha själv men jag känner mig inte till 100% säker på att jag fixar det utan att ställa till det och med tanke på att jag inte är ägare till konsollen så skulle det ju vara lite trist om den gick sönder.

Så, vilket chip rekommenderas?, priset spelar ingen större roll.
                  Lämnar PSXCare någon typ av garanti?, om t.ex min låda får "three red lights of doom" (eller vad det nu kallas) veckan efter jag chippat den (hos er) står jag då där med en öppnad låda (= ingen garanti från MS) och inte heller någon garanti från PSXCare?.

Tacksam för svar!.

Mvh // Janols.
                  | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Jag rekommenderar xtreme flashning.

Ingen garanti alls egentligen, men vi öppnar boxen så varsamt så det är i praktiken inga problem att skicka in den på garantireparation.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Jag rekommenderar xtreme flashning.

Ingen garanti alls egentligen, men vi öppnar boxen så varsamt så det är i praktiken inga problem att skicka in den på garantireparation.
                      Ok perfekt, jag hade fått för mig att Xtreme-Chippen med dualboot bara fungerade på Samsung DVD-läsarna men jag hade tydligen fått allt om bakfoten.

Du kan räkna med att få in en låda inom de närmsta veckorna!, stort tack för snabbt svar! ....

Comment

• Japp vi gör bara xtreme dualboot på samsung. Ta ett NME 1.2 chip om du vill ha liknande funktionalitet. Xtreme flashning som jag förslog är INTE dual.

Comment

• damn, jag skulle hjälpa 2 polare att flasha sina 360, men var för otålig att ta en i taget...
                          ganska säker på att jag har båda orig.bin rätt, även om jag döpt dem fel.

hur som helst så funkade flashningen bara på ena boxen. på den andra står det "to play this game put it in a xbox 360 console"

hur använder man hexeditor för å jämföra oliga origs? eller för att jämföra en orig.bin med en hacked.bin?

tack på förhand

Comment

• Använd firmware toolbox 3.0

Comment

• ok, tack

har fått det å funka nu, men bra å veta hur jag kan jämföra.

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Japp vi gör bara xtreme dualboot på samsung. Ta ett NME 1.2 chip om du vill ha liknande funktionalitet. Xtreme flashning som jag förslog är INTE dual.
                                Alright, men jag har hört att de här NME v1.X inte ska vara speciellt pålitliga, backuper fungerar inte eller väldigt sällan... stämmer detta?, vill ju att det ska fungera annars känns det mest som pengar i sjön ...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X