Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Varför ska man då ha massa kit? Är det för att både flasha OCH rippa?
    dom här kiten är till för 360 drives, alltså en drive som kommer från en xbox 360, dom har speciella ström källor och har inte heller någon eject knapp... det är därför man har ett "Connectivity kit" som då gör om en vanlig ström kabel från datorn till den här special kabeln + att den lägger till funktion för att stänga av och sätta på driven/ejecta trayen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Varför ska man då ha massa kit? Är det för att både flasha OCH rippa?
      Kit behöver man om man har en xboxläsare, som swizzy sa så är den spelaren du tittar på inte en xboxläsare och behöver därför inget conn. kit
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Funkar det fortfarande att ta en vanlig dvd brännare/läsare och stoppa i en vanlig dvd film som är 8 gig och sen find the magic number och byta till orginal spelet och rippa och sen bränna ut det?
        Det är ett jobbigt alternativ men billigare för mig, just nu i alla fall.

Comment

• Om jag ska avända en vanlig dvd för att rippa ett spel vad händer om jag har en dvd film som inte är tillräckligt stor som spelet? Får jag nåt felmeddelande medans jag rippar eller kommer ABGX360 eller kommer 360 inte kunna bota det. Hitta en film som är på 7.80 eller 7.78, kommer den funka tro?

Comment

Om jag ska avända en vanlig dvd för att rippa ett spel vad händer om jag har en dvd film som inte är tillräckligt stor som spelet? Får jag nåt felmeddelande medans jag rippar eller kommer ABGX360 eller kommer 360 inte kunna bota det. Hitta en film som är på 7.80 eller 7.78, kommer den funka tro?
            prova! i värsta fall blir spelet korrupt eller att inte hela kommer med. detta kan du lätt kolla med abgx360 efteråt, men eftersom de rekommenderar 8gb + är väl just av denna orsak.

Comment

• Mest rädd för att bli bannad på liven om det skulle vara nåt fel på skivan...

Comment

Mest rädd för att bli bannad på liven om det skulle vara nåt fel på skivan...
                men det kollar du ju med abgx360. där ser du om gamedata matchar eller inte.

Comment

• Okej, det är abgx360 som säger till om det är nåt fel eller saknas nåt från spelet?

Comment

Okej, det är abgx360 som säger till om det är nåt fel eller saknas nåt från spelet?
                    stämmer inte game värdet så är något fel ja, vad som är fel eller saknas är svårt att säga. en korrekt kopia ger ett värde, skiljer sig ett tecken så blir det annat värde. förenklat, är det okej i abgx360 så är din rip okej. du bör alltid kolla dina spel innan du bränner ut dem med abgx360, oavsett om du laddat hem dem eller rippat dem själv.

Comment

• Ja det vet jag att man ska göra och det gör jag, men jag har aldrig rippat med en vanlig dvd film och sen stoppat in orginal kopian för jag har inte hittat en film som är mer än 7.8 gig... så därför jag kastar ut alla frågor jag har och inte har testa än.

Comment

• http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t539922.html

Now you need to run wxripper to rip the game. To do this place a large DVD movie in your DVD drive. I used Empire which is 7.9GB. Some say the DVD has to be 8GB or larger, but I've had success with DVD Movies as small as 7.4GB.
                        Gael360 the creator of wxripper original stated you needed a DVD ~7.5GB. Now others are suggesting 8GB. I have been successful with 7.9GB DVD.
                        I first tryed a 7.3GB disc and wxripper prompted that it wasn't large enough, then I tryed a 7.44GB disc and I could get the magic number. Does that mean it is large enough? Or is it impossible to know before you have a working backup disc?
                        I would say the 7.44GB disc would work, but I would still try to find one larger.
                        bara att testa.

Comment

• Fråga?!

Jag tänkte rippa ett par spel i datorn. Jag har dock bara bärbar med använder mig av ett IDE/SATA -->> USB kablage ibland.

Nu funderar jag på om jag ska skaffa en samsung SH-D162... eller om jag ska fixxa en annan läsare som jag skruvar isär, använder en stor fil osv.

Vilket blir bäst?

Comment

• Jag skulle säga att skaffa en 360 dvd spelare med iX1.6 samt ett connectivity kit (duger med vilket som helst bara det går att se till att styra spelarens strömföring/eject funktion)

men det är bara jag =) (iX1.6 har nämligen stöd för SSv2 vilket inte dom tidigare firmwaresen har)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Lite on flash....

Funkar det att flasha en drive med connectivity kit?

Funderar nämligen på att uppdatera från iXtreme 1,5 -->>1,6.

Tacksam för svar!

Comment

• Original inlägg av guro Visa Inlägg
                                Funkar det att flasha en drive med connectivity kit?

Funderar nämligen på att uppdatera från iXtreme 1,5 -->>1,6.

Tacksam för svar!
                                som swizzy skrev innan så kan du bara strömförsörja läsaren med ett connectivity kit (enkelt sätt ), inte flasha den. det behöver du en dator och andra prylar till.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X