Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av PhR34k
    Vad är det där för nåt?
    Ss-koder

Comment

Original inlägg av jarkko
      Ss-koder
      Det är det inte alls, det är MD5 checksumma från olika SS.BIN (security sector) och är alltså helt oanvändbara förutom för att kolla om checksumman för den SS.BIN man laddat hem/läst ur själv är identisk med checksumman i listan.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
        Det är det inte alls, det är MD5 checksumma från olika SS.BIN (security sector) och är alltså helt oanvändbara förutom för att kolla om checksumman för den SS.BIN man laddat hem/läst ur själv är identisk med checksumman i listan.

hade väll lite fel...har inte kört ngra patchar...fixat dom färdiga redan..Sorry

Comment

YEESSSS!! FIck det och funka! köpte en Nec 3550A för 350kr och det funka ! Sam körde jag med dvd+r dl skivor verbatim
          Playstation 1, 3, PSP
          Xbox, 360
          Nintendo Wii

Comment

IMAGE.dvd

När jag packar upp det får jag en fil som heter följande "IMAGE.000" och är på 7.05GB.
            Hur bränner jag denna fil med med CloneCD?

Kopiera in IMAGE.dvd som földe med i Xtreme Package i samma map som IMAGE.000

Bränn sedan IMAGE.dvd i clone cd 2,4x

Comment

NTSC Releaser

Kan jag ladda hem ett spel med NTSC och sen lägga in ss koder för pal? Funkar det eller måste det vara pal från början?

Comment

Pal till Pal o ntsc till ntcs annars stämmer det inte med verkligheten :P
                There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

Ok...

Ok Så om jag laddar ner en NTSC Realease så ska jag ha ss koder till den releasen! Men funkar det att spela upp ntsc på en svenskköpt xbox 360?

Comment

endel spel funkar på pal boxar med det är upp till speltilverkaren vilket system spelet skall funka på men varför inte bara ladda ner PAL spel ? o dom som är märkta PROPER är bara att bränna inga koder behövs om inte annat anges i .nfo filen
                    There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

hur vet man!

Hur vet man om speltillverkaren har "låst" spelet till en viss region då? Kan man ta reda på det på något sätt? Vill ta hem table tennis. Men det är NTSC...därför jag undrar, och hittar ingen pal release

Comment

Ska man bränna med CloneCD eller CloneDVD? Och är layerbreak koden alltid samma?

Comment

Original inlägg av Mrgrinder
                          Hur vet man om speltillverkaren har "låst" spelet till en viss region då? Kan man ta reda på det på något sätt? Vill ta hem table tennis. Men det är NTSC...därför jag undrar, och hittar ingen pal release
                          Jag testade denna igår: Rockstar_Games_Table_Tennis_XBOX360-Mirage NTSC med SS 432479E2C78F7E78A9FE46F884CBDC43 och den fungerar hur bra som helst.

Comment

jag har nu laddat hem "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360" som ska vara färdigpatchad osv, men ingen .dvd fil följer med och formatet .000 går icke att bränna med dvdclone/dvddecryptor. vart får jag tag på en .dvd fil?! eller hur går jag tillväga? någon som faktiskt HAR brännt ett fungerande spel får gärna svara på denna fråga

Edit. verkar vara något fel på själva image filen för de andra spelen funkar, damnit!
                            Last edited by BadRuby; 2006-05-30, 12:45.
                            Xbox 360 samsung extreme firmware
                            Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                            PsTWO V14 Matrix infinity
                            Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Original inlägg av BadRuby
                              jag har nu laddat hem "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360" som ska vara färdigpatchad osv, men ingen .dvd fil följer med och formatet .000 går icke att bränna med dvdclone/dvddecryptor. vart får jag tag på en .dvd fil?! eller hur går jag tillväga? någon som faktiskt HAR brännt ett fungerande spel får gärna svara på denna fråga

Edit. verkar vara något fel på själva image filen för de andra spelen funkar, damnit!

Svarade förrut i samma tråd. Image.dvd finns med i extreme package. kopiera in den i samma mapp som spelet du ladda ner. sen bränner du bara

Comment

såg det nu, men det va ju duktigt inbakat i rar efter rar
                                Xbox 360 samsung extreme firmware
                                Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                                PsTWO V14 Matrix infinity
                                Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X