Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av orre99 Visa Inlägg
    Det jag gjorde sen var att skriva in dom där siffrorna i layerbrake...det jag undrar är vad jag ska göra nu ? ska jag ändra nåt mer i ImgBurn ? Jag har packat upp till iso fil och dvd fil och kollat i notepad på dvdfilen...och la in dvd filen i ImgBurn. Ändrat hastigheten till 2,4x också...behöver man någon firmware till denna brännare ?? eller ska allt funka som det ska nu ?

När behöver man ss-koder och dylikt ?
    du behöver inte ändra något mer. firmware uppgraderar man om man får dåliga resultat på sina skivor eller om man har extremt gammal brännare/firmware. din brännare är ju hyfsat ny så det ska inte vara några problem... annars finner du firmware till den här: http://www.samsungodd.com/eng/Firmwa...FWDownload.asp

direktlänk: http://www.samsungodd.com/Lib/popup/...S204N_TS02.exe

ss och sånt behöver man inte tänka på så mkt i dagsläget. xdvdmulleter har en autofix funktion som fixar sånt automatisk. ladda imagefilen i xdvdmulleter och kolla så den är ixtreme kompatibel är den inte det trycker man på autofix. alla releaser i dagläget "ska" vara ixtreme-kompatibla. det är oftast äldre releaser som behöver fixas. annars kan du kolla här. http://www.abgx.net/filename/?ch=6

Comment

• du är en gud ! nu gick det skitbra, fick panik för jag hade redan sabbat flera skivor

har fixar rainbow six 2 och gta 4 nu

Comment

• Hur gör man om det inte finns en dvd-fil ?
        jag brände nhl 08 och då var regionskoden fel...hur gör man då ?
        skulle uppskatta ett snabbt svar

Comment

Hur gör man om det inte finns en dvd-fil ?
          jag brände nhl 08 och då var regionskoden fel...hur gör man då ?
          skulle uppskatta ett snabbt svar
          du kan skapa en .dvd-fil med detta programmet som jag skrev för ett tag sen.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33907
          bara att släppa image-filen på programmet så skapas det en .dvd-fil.

det spelar ingen roll om om spelet är ntsc eller pal. är det ntsc måste det vara region free europe för att de ska gå att spela på en pal-maskin. du kan lätt kolla det med xdvdmulleter. du kan inte ändra region på något sätt, tyvärr.

Comment

• Hur gör man om det är en 000-fil ? alltså, istället för iso-fil...

Comment

Hur gör man om det är en 000-fil ? alltså, istället för iso-fil...
              samma sak, filändelsen spelar ingen roll.

Comment

• Är det någon som har testat bränna med NEC 3500 (FW 2.1B) och Verbatim skivor?
                Tänkte införskaffa 20st sånna skivor imorgon annars.

Comment

• Original inlägg av dnz Visa Inlägg
                  Är det någon som har testat bränna med NEC 3500 (FW 2.1B) och Verbatim skivor?
                  Tänkte införskaffa 20st sånna skivor imorgon annars.
                  det ska inte vara några problem att bränna verbatim med den. gå in på avancerad sökning här på forumet, sök efter "3500" utan " och i "xbox 360 - allmänt" delen så får du det bekräftat.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    det ska inte vara några problem att bränna verbatim med den. gå in på avancerad sökning här på forumet, sök efter "3500" utan " och i "xbox 360 - allmänt" delen så får du det bekräftat.
                    Ok, tackar för det snabba svaret!

Edit: hade lite mer funderingar.
                    Behöver man fortfarande hålla på med SS filer och sånt eller var det bara i början när de första releaserna kom?

Tycker det verkar rörigt med "XDVDMulleter", "ss.bin", "patch fil", ".dvd fil", "layerbreak" m.m.
                    Som jag förstått används XDVDMulleter för att kolla så att isofilen är iXtreme anpassad.
                    Security Sector har jag ingen aning om.
                    Samma med patch filer.
                    .DVD filer är väl den filen som innehåller layerbreak koden 1913760? Och om det saknas någon .dvd fil med iso filen (ev. med .000 filen) så skapar man en sån.

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig genom denna djungel av termer.
                    Har försökt läsa på så gott det går men är fortfarande någorlunda lost.
                    Last edited by dnz; 2008-06-03, 00:27.

Comment

Ok, tackar för det snabba svaret!

Edit: hade lite mer funderingar.
                      Behöver man fortfarande hålla på med SS filer och sånt eller var det bara i början när de första releaserna kom?

Tycker det verkar rörigt med "XDVDMulleter", "ss.bin", "patch fil", ".dvd fil", "layerbreak" m.m.
                      Som jag förstått används XDVDMulleter för att kolla så att isofilen är iXtreme anpassad.
                      Security Sector har jag ingen aning om.
                      Samma med patch filer.
                      .DVD filer är väl den filen som innehåller layerbreak koden 1913760? Och om det saknas någon .dvd fil med iso filen (ev. med .000 filen) så skapar man en sån.

Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig genom denna djungel av termer.
                      Har försökt läsa på så gott det går men är fortfarande någorlunda lost.
                      svaren på dina frågor tas faktiskt upp i FAQ.

det är i princip bara äldre spel som man behöver kolla med xdvdmulleter / fixa dem. använd "autofix" knappen, du behöver inte krångla med lösa patch filer, autofix fixar sånt som de låter, automatiskt. nya spel SKA vara helt ok, väldigt sällsynt att just den delen inte är ok, det uppmärksammas snabbt.

ang. .dvd och layerbreak står det i faq med.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        svaren på dina frågor tas faktiskt upp i FAQ.

det är i princip bara äldre spel som man behöver kolla med xdvdmulleter / fixa dem. använd "autofix" knappen, du behöver inte krångla med lösa patch filer, autofix fixar sånt som de låter, automatiskt. nya spel SKA vara helt ok, väldigt sällsynt att just den delen inte är ok, det uppmärksammas snabbt.

ang. .dvd och layerbreak står det i faq med.
                        Hur vet man om ett spel behöver patchas?
                        Är det alltid säkrast att kolla isofilerna i xdvdmulleter?

Har även precis fått hem Halo 3 (Halo_3_XBOX360-CCCLX) som står att den ska vara prepatchad och klar. Men den har ingen .dvd fil, är det vanligt?

Comment

Hur vet man om ett spel behöver patchas?
                          Är det alltid säkrast att kolla isofilerna i xdvdmulleter?

Har även precis fått hem Halo 3 (Halo_3_XBOX360-CCCLX) som står att den ska vara prepatchad och klar. Men den har ingen .dvd fil, är det vanligt?
                          jag kollar alla spel i xdvdmulleter innan jag bränner. spelen ska se ut såhär i xdvdmulleter. på högra sidan under "xtreme compatibility" ska alla boxar vara ikryssade, är de inte det använder du autofix. är du riktigt osäker så använder du autofix på alla spel, finns spelet med i databasen och inte är okej så fixas det. men det ska inte behövas på nysläppta spel.

har du ingen .dvd fil så skapar du en manuelllt i anteckningar, med detta program eller med xdvdmulleter.
                          Last edited by int21; 2008-06-03, 02:28.

Comment

• Schysst! Då känner jag mig säkrare.
                            Tack

Comment

• Tjena igen, nu ska handlas nya skivor och då undrar jag om det är stor skillnad mellan verbatim 8,5 gb dl dvd+r skivorna och Arita DVD+R DL 8.5GB Printable 2.4x då prisskillnaden är riktigt stor. vet att man kan kolla på rewievs på dom osv fast jag förstår inget av dessa testerna.

skulle uppskatta ett snabbt svar då jag hade tänkt beställa skivorna ikväll.

Comment

Tjena igen, nu ska handlas nya skivor och då undrar jag om det är stor skillnad mellan verbatim 8,5 gb dl dvd+r skivorna och Arita DVD+R DL 8.5GB Printable 2.4x då prisskillnaden är riktigt stor. vet att man kan kolla på rewievs på dom osv fast jag förstår inget av dessa testerna.

skulle uppskatta ett snabbt svar då jag hade tänkt beställa skivorna ikväll.
                                vad brände du på senast?

jag skulle inte chansat, att verbatim är dyrare säger ju en del. bättre köpa på säkert kort än att vara dumsnål och ev. få köpa nya skivor.

brännresultatet beror mycker på brännare, firmware i den, media och läsare media ska läsas i. "skillnaden" går inte att säga rakt ut, då man måste ta hänsyn till många sådana faktorer. i det stora hela har verbatim väldigt bra kompabilitet med många brännare och de läses bra i en 360.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X