Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

liten lista med olika regions former.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...Xbox_360_Games

Comment

Hejsan! Jag beställde för en vecka sen en xbox 360 med hackat firmware från psxcare i tron om att det nu skulle vara lätt som en plätt o bränna ut olika PAL-releaser.
      Hittills har jag hämtat ner:
      Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360
      [XBOX 360] - Quake 4 (PAL) [FULL DVD]
      The Elder Scroll IV - Oblivion PAL with SS

Det ända spel som fungerade när jag brände ut det var oblivion, men döm av min fövåning var ju skiten på italienska. Ghost recon har jag brännt ut 2 ggr o xboxen säger bara att den inte kan läsa skivan. Samma med Quake 4. Jag använder Verbatim dvd+r dual layer skivor. Är det någon som kan och orkar förklara för mej hur jag ska göra när jag hämtat ner ett spel och ska bränna ut det till min 360? Det verkar vara nått med dom ss-filerna i och med att oblivion funkar.
      Hade uppskattat till tusen om någon hjälpte ett spån som mej!

Comment

Original inlägg av e00frsv
        Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360

Hur brände du spelet??? Det står att man ska kopiera in "Image.dvd" från "Xtreme_Package.rar" sedan brännar du spelet med CloneCD.

vh
        scorpio2020

Comment

Hej Scorpio2020! Jag brände bara den där image.000 filen i clonecd. Jag kan inte hitta den där Xtreme_package.rar i min katalog där jag laddat ner spelet skumt nog. Vet du var man kan få tag i den annars?
          MVH
          fredde

Comment

Jag har lagt image.dvd som attachment till första inlägget i denna tråd.

Image.dvd innehåller information om var layer break skall göras.

Väljer du image.000 direkt i clone cd så tillverkar du bara ett femtikronors ölunderlägg.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
              Väljer du image.000 direkt i clone cd så tillverkar du bara ett femtikronors ölunderlägg.
              Hahahaha.... Nu somnar jag gott efter den klockrena insikten...
              Konsoll: XBOX 360 Premium
              360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
              360 Firmware: iXtreme 1.2
              PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
              PC DVD-Firmware: 2.18B
              PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
              DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Comment

Original inlägg av e00frsv
                Hej Scorpio2020! Jag brände bara den där image.000 filen i clonecd. Jag kan inte hitta den där Xtreme_package.rar i min katalog där jag laddat ner spelet skumt nog. Vet du var man kan få tag i den annars?
                MVH
                fredde
                kopiera "IMAGE.dvd" som Hansi lagt upp som attachment till samma katalog där du har image.000, sedan är det bara att öppna image.dvd med CloneCD

lycka till

vh
                scorpio2020

Comment

Om man ska bränna xbox"1" spel (ex. halo 1 och halo 2) måste man då använda sig av dual layer skivor??

Comment

Original inlägg av Fruktsoda
                    Om man ska bränna xbox"1" spel (ex. halo 1 och halo 2) måste man då använda sig av dual layer skivor??
                    mm..
                    Last edited by hmm; 2006-06-14, 01:59.

Comment

Dom kräver dual layer skivor om du skall spela dom på en "xtreme" moddad xbox 360 eller en XBOX1 med motsvarande samsung firmware hack (för att kunna spela på live t.ex.)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                        Dom kräver dual layer skivor om du skall spela dom på en "xtreme" moddad xbox 360 eller en XBOX1 med motsvarande samsung firmware hack (för att kunna spela på live t.ex.)
                        Vet du varför det kommer sig att fw hacket inte fungerar på vanliga dvd+r??

Comment

Original inlägg av Fruktsoda
                          Vet du varför det kommer sig att fw hacket inte fungerar på vanliga dvd+r??
                          De såkallade "Security sectors" ligger på det 2:a lagret. Det går i nuläget inte att flytta dem därifrån för då protesterar xbox360:n och spelet bootar inte.

Comment

Har patchat Condemned_PAL_XBOX360-PI med rätt SS kod, och då skapade SS-merger 1.6 en "Image.dvd" i den mappen. Öppnade nyss den filen i cloneCd och får upp:

Information om ImageFil:
                            Sektorer: 3810672
                            LayerBreak: 1913776

Är det bara att bränna nu eller måste jag ställa in nått i clonecd? Eller ska jag ta bort denna "Image.dvd" som SS merger skapade och ersätta den med hansi´s?
                            Har föressten fixat bitsettings/booktype till dvd-rom. Nått mer jag missat innan jag klickar bränn?=)

ps: .dvd filen som ss merger skapa har alltså 1913776 och ni nämner 1913760. *förvirrad*
                            Last edited by hmm; 2006-06-11, 00:04.

Comment

Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
                              Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
                              Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

Comment

Original inlägg av a00sambe
                                Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
                                tack, då vet jag det=) Hur är det med det andra då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X