Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

en dum fråga, men alla är inte genier!

Jag har chipp till min ps2 och bränner ut spel på vanliga 4,7 gig skivor. men mina xbox 360 spel är 7gb!?

Hur gör jag?

Comment

Dubbel "layer" skivor
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Någon som vet om traxdata DL fungerar?

Det spelet jag laddade ner så stod det att det bara var att bräna i nero så fixade sig allt, men xboxen säger att skivan är skitig. Är problemet bara att jag måste bränna i clonecd med .dvd filen?

Comment

Original inlägg av hank
          Någon som vet om traxdata DL fungerar?

Det spelet jag laddade ner så stod det att det bara var att bräna i nero så fixade sig allt, men xboxen säger att skivan är skitig. Är problemet bara att jag måste bränna i clonecd med .dvd filen?
          vad är det för spel ??? skriv hela release namn.

vh
          scorpio2020

Comment

spelet var Tom Clancys Ghost Recon Advanced Warfighter Pal Multi5 XBOX360-RADIAN

fick en .iso när jag packa upp
            möjligt att jag var aningen snabb när jag brände ut det, lite ivrig å få igång det är man ju =)
            märkte i efterhand att enligt iso-filen så verkar det vara en pi release, å de måste patchas va?

Comment

Original inlägg av hank
              spelet var Tom Clancys Ghost Recon Advanced Warfighter Pal Multi5 XBOX360-RADIAN

fick en .iso när jag packa upp
              möjligt att jag var aningen snabb när jag brände ut det, lite ivrig å få igång det är man ju =)
              märkte i efterhand att enligt iso-filen så verkar det vara en pi release, å de måste patchas va?
              hej! hank

Jag tankade ner denna release , då var det bara att bränna. Står det i info filen att du ska patcha , så ska du det.

denna release behöver inte patchas.
              "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360"

Comment

om spelet har filändelsen .360, är det bara att köra merge med rätt ss och sen döpa om den till .000 och sen använda IMAGE.dvd? eller hur ska man gå till väga?

Comment

Original inlägg av a00sambe
                  Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
                  Vadå? Har filen IMAGE.000 och IMAGE.dvd i samma mapp. Jag startar CloneCd och ska man väljer bränn från ImageFil i CloneCd och bläddra fram till mappen där spelet ligger?

Jag gör på detta sätt, men jag får inte fram IMAGE.dvd filen.
                  Vad gör jag för fel?

Comment

..

det är flik nr 2 från vänster som gäller i CloneCD, bränn från Image-fil..å välj den som heter .dvd, jag kör med clonecd vers.5.2.8.1 å det funkar nice, förutom att man måste ha pioneer brännare å verbatium DVD för att det skall funka med min Xbox360 med FW=46 p hitachi...

/matt

Comment

Nu funkar det. Jag hade en gammal version av CloneCd. Tack för hjälpen

Comment

tjena
                        är det ngn som fått igång detta Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL lyckas inte hitta rätt ss fil till det om man skall lita på ss merger 1.6
                        There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

Hej!
                          Jag har brännt ut Call.of.Duty.2.PAL.PROPER.XBOX360-DNL. Den ska ju vara färdig patchad. Jag brände med en Nec 3520 och verbatim DL. Men xboxen vill inte läsa den tar ca 30 sec sen får jag unrecognized disc. Vad kan detta bero på?

Brände med clonecd. Har hitachi 47d driven. patchad med 47d v1.1

MVH:
                          Joejo

Comment

....

Hej

tycks vara så att hitachi å NECs brända skivor inte är kompisar, de flesta och som det står i Commodore4eva:s text fil som följer med hacket, så funkar pioneer-brännare och hitachi bra..

/matt

Comment

Ok.
                              Pioneer brännaren är beställd + verbatimskivor. sen får vi se om det blir någon skillnad.

Kan man se på xboxen på något vis om uppdateringen lyckades?

Comment

ja den ler ngt
                                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X