Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• den kommer inte att funka... man måste rippa spelen likadant som man gör med 360 spelen. och sedan bränna på dual layer skivor med security sectors =)

Comment

• Hansi, kan det betyda att om Microsoft nu gör en sån åtgärd så kommer de chippade maskinerna varken kunna logga in på Live eller spela framtida spel även fast man ställer om den helt till original firmware?

Comment

• Original inlägg av eternalist
        Hansi, kan det betyda att om Microsoft nu gör en sån åtgärd så kommer de chippade maskinerna varken kunna logga in på Live eller spela framtida spel även fast man ställer om den helt till original firmware?
        det beror väl på hur microsoft gör :P

Comment

• tjena... har försökt använda sök och letat som fan om det här men hittar det ingenstans..

packade upp Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits och det blev 7st image.000-007 och en image.dvd fil.......

ska jag bara använda image.dvd filen och den sköter det med alla andra filer för jag kan inte packa upp dom imagefilerna till en ända som jag läste nånstans i på ett annat forum att man skulle göra ?
          hjälp mig gärna så fort som möjligt... vill inte sabba sista skivan jag har... dom andra har ju funkat men då har det bara varit en image.000

//ClayMan

Comment

• Öppnar du image.dvd filen i notepad så är jag helt säker på att den pekar vidare på alla dina image.### filer.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi
              Jag rekommenderar en premium xtreme. Du måste ha något att spara dina framgångar i spelen på. Antingen hårddisk eller minneskort. Och minneskortet är rätt dyrt, så det är lika bra att lägga pengarna på ett paket med hårddisk direkt.

Ingen kan idag säga om det finns någon fördel med dual firmware. Just nu görs inga åtgärder mot xbox 360 med modifierad dvd firmware. Och den dagen något görs så kanske det görs i form av en systemuppdatering som "minns" om firmware varit patchat eller någon skiva varit en piratkopia. Då kommer det inte hjälpa att man switchar om till original firmware.
              Okej då köper jag nog ett origianl xbox istället och lämnar in de för chippning lite längre in i framtiden :P
              Vill inte att de ska sluta fungera efter ett tag xp

Comment

• moto gp xbox 360 PI

packar upp filen, får en stor fil
                packar upp pal ss filen, får två filen en bin fil och en program fil ss merger
                ska jag nu ställa mig (i programmet ss merger) på included in iso?
                vilken fil är ss fil?
                vad kommer sedan filen att heta när man trycker merge och vilken fil ska sedan öppnas i clone?
                hoppas på hjälp från en amatör//L

Comment

• När det bara kommer upp en image fil och inte två filer en som heter dvd och en 000. när bara 000 finns e d et bara att bränna den som den e då?
                  Ex:Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PRO PER_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360 - works as it is!
                  Den kommer det bara upp en fil på
                  och funkar det att bränna då?

Comment

• Har problem HJÄLP

Hejsan !
                    Jag har problem med några spel alltså dessa
                    Call Of Duty 2 PAL _XBOX360_PI
                    Condemned PAL_XBOX360_PI
                    KAMEO....PAL_XBOX360_PI
                    AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

Kan någon hjälpa mig med dessa spel är tött på att offra mera skivor
                    Har en Hitatchi i boxen och en Pioneer DVR-111D
                    Det jag vill veta är vad jag skall göra efter jag packat upp dom.
                    Om dom behöver ss patchas eller inte.
                    Vill ha en lätt beskriving

Comment

• Har en orgiginell ide köp orginal funkar utan problem
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Original inlägg av Dozzler
                        Hejsan !
                        Condemned PAL_XBOX360_PI
                        KAMEO....PAL_XBOX360_PI
                        AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

börja med att läsa det som redan staår skrivet här i forumet, samt i .nfo filen som följer med vid nerladdning. Lyckas det inte då kan du fråga igen och kanske med 'jag skulle gärna få' istället för 'vill ha'

Comment

• Original inlägg av Dozzler
                          Hejsan !
                          Condemned PAL_XBOX360_PI
                          KAMEO....PAL_XBOX360_PI
                          AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

tanka patchade releaser istället.

Comment

• Det känns som folk ställer samma frågor 100ggr utan att läsa tråden, så här kommer några basic, enkla steg (rätta mig gärna någon om jag har fel!):

1. Läs .nfo filen. Där står om spelet behöver patchas eller inte. Kontrollera även att spelet fungerar för PAL (listor på "regionsfria" spel finns lite överallt på nätet - sök!)
                            2. Om spelet behöver patchas så få tag i rätt SS-fil (rätt spel, rätt region). Patcha mha SS-Merger.
                            3. Bränn spelet på en DVD+R DL skiva. Har du Hitachi DVD-läsare i din XBOX så var extra noga med brännare, media, inställningar etc - läs separat tråd om vad som fungerar bra.
                            4. Spela och ha kul
                            Last edited by ilsken; 2006-09-13, 15:38.

Comment

• Är det förresten någon som kan svara på varför man släpper spel som behöver patchas?

Comment

• Original inlägg av ilsken
                                Är det förresten någon som kan svara på varför man släpper spel som behöver patchas?
                                dom är dumpade innan hackade firmware kom...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X