Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    jag har ju ett modem men det använder jag på nedervåningen men jag har en nätverksannslutning där uppe och det var där jag ville använda det så ja ska se vad jag har för bredband vad tror du annars om denna jag hittade http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459205
    jag antar du inte tankar mkt torrent och behöver enorma hastigheter.. nätverksladden du har till din dator.. koppla den i routern och från routern drar du en sladd till din dator och en sladd från router till din xbox, klart. skulle satsat på denna istället för d-link.

Comment

• tack så mycket fasen vad du kan mycket jag önskar jag oxå kunde det men spelar det någon roll vilket bredband jag har då?

Comment

tack så mycket fasen vad du kan mycket jag önskar jag oxå kunde det men spelar det någon roll vilket bredband jag har då?
        nej, det gör det inte. du har ju internet till din dator, det räcker. koppla in den sladden i routern och sedan så jag skrev.

Comment

• okej tack så mycket jag kanske återkommer om det blir ngt fel

Comment

• Skulle jag ge dig tips på ett modem med inbyggd router skulle jag tipsa dig om att INTE vad du än gör skaffa ett sådant modem jag har

Problem 1:
            Alla MS applikationerna jag kört på den tidigare när den hade för starka signaler får den numera att krasha! (WLM [inte den senaste], MS Office paketet verifiering, Fjärrhjälp)

Problem 2:
            Man kan inte koppla in en annan router (går inte att stänga av router funktionen!!!)

Märke: Scientific Atlanta
            Modell: SA EPC2434

(Fick den av Comhem när vi bytte till dom, och dom har slutat ge support på skiten )
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• haha okej men kan man stänga av den funksionen på denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459718 elr var det det du skrev

Comment

• ursäkta om jag stör igen men kan man göra detta utan att använda min dator förlåt om jag gör det krånglit för er vad det än kostar är jag tacksam för förslag

Comment

ursäkta om jag stör igen men kan man göra detta utan att använda min dator förlåt om jag gör det krånglit för er vad det än kostar är jag tacksam för förslag
                  du behöver inte ha på din dator för att kunna spela på live med din xbox om det är det du menar. själva "bredbandet" går till din router och därifrån delas det ut till de saker du kopplar in.

Comment

haha okej men kan man stänga av den funksionen på denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459718 elr var det det du skrev
                    det där är inget modem så du behöver inte stänga av den funktionen om du vill uppgradera till en lite bättre router, den som jag har i mitt modem har inte stöd för den ny N-tekniken för trådlöst nätverk, men jag har en roter som jag hade innan vi fick det här modemet som hade stöd för just N-tekniken, men eftersom det finns en router funktion i modemet och jag inte kan stänga av den så kan jag inte koppla in den lite bättre routern
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      det där är inget modem så du behöver inte stänga av den funktionen om du vill uppgradera till en lite bättre router, den som jag har i mitt modem har inte stöd för den ny N-tekniken för trådlöst nätverk, men jag har en roter som jag hade innan vi fick det här modemet som hade stöd för just N-tekniken, men eftersom det finns en router funktion i modemet och jag inte kan stänga av den så kan jag inte koppla in den lite bättre routern
                      han har ingen router i dagsläget och han vill inte ha trådlöst. jag vet inte vad han har för bredband (dvs om han har modem eller inte, vilket inte spelar någon roll i sammanhanget). han vill bara kunna komma åt live från sin xbox och kopplar han sin internetanslutning in i en vanlig router och sen vidare till de saker han vill använda så är ju problemet löst.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        han har ingen router i dagsläget och han vill inte ha trådlöst. jag vet inte vad han har för bredband (dvs om han har modem eller inte, vilket inte spelar någon roll i sammanhanget). han vill bara kunna komma åt live från sin xbox och kopplar han sin internetanslutning in i en vanlig router och sen vidare till de saker han vill använda så är ju problemet löst.
                        jo jag vet, men han fick svar på sin fråga^^
                        Google is your friend!

Comment

• felpost

Comment

• say what?
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              say what?
                              kan inte radera inlägg så jag skrev felpost, istället för att de skulle stå fel saker i det inlägget.

Comment

• jaha, ok, blev lite förvirrad o.O
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X