Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av foppa17 Visa Inlägg
    Hej har laddat ner ett 360 spel och fick då en iso-fil är det bara att bränna ut den då så funkar det eller måste jag göra ngt annat????
    Läs FAQ'n mannen.... där står mycket bra info om man är ny på Xbox360
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Har en fråga. När ett spel behöver SS-patch, hur vet man då vilken som passar? om det är PAL t.ex. Det finns ju så många PAL att välja mellan

Comment

• Det behöver bara vara samma region. Annars så är det lugnt. Men du ser i programmet om det stämmer eller inte, det tar sin lilla tid i programmet med det står om det är rätt! Men det är så att man ska ha en NTSC-SS till NTSC-spel och PAL-SS till PAL-spel. Enklare än så blir det inte, är det någon speciell release som du behöver hjälp med så kan du alltid maila så kan jag försöka leta upp rätt SS-fil till dig. Min mailadress är: kkr04-dni@mail2.nti.se

Comment

• tack

Comment

• Tänkte bara säga att NEC ND-3530A inte kan bränna med verbatim skivor.. Jag ska köpa en pioneer idag. få se om det funkar

Comment

• el LITE-ON
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
                Tänkte bara säga att NEC ND-3530A inte kan bränna med verbatim skivor.. Jag ska köpa en pioneer idag. få se om det funkar
                Kör du fräsch firmware på nec:en då...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• japp.. den bränner dåligt.. DEt blir en massa hack på skivorna jag bränner

Comment

• okej jag brände just Gears_Of_War_READNFO_MULTi2_NTSC_XBOX360-SuperX360 på en DVD-R Dual Layer 4x i min Liteon brännare. Jag brännde i CloneCD. När jag började att bränna så stod det att skivan var för liten (8.5 gig var skivan) och spelet var 7395 mb.. jag fortsatte i alla fall och tänkte att det kanske funkade.. det tog ca 50 min.. när det var klart stod det att den hade brännt klart skivan korrekt.. när jag sätter i skivan i mitt 360 så får jag upp meddelandet : To play this disc, put it in an xbox 360 console. Blev lite frustrerad och såg sedan att jag hade en dvd meny under och xboxet verkade tro att det var en dvd film. Jag stoppade i skivan i datorn för att kolla vad som fanns på den.. och i den låg två mappar : Audio_TS och VIDEO_TS. i audio mappen låg ingenting.. och i videomappen låg ca 7 mb med blandade filer varav 2 st var små filmer där felmeddelandet fanns med.. Vad gick fel?

Comment

• Det funkar INTE med DVD-R det ska vara DVD+R
                      MVH
                      Mikael Bäck

Comment

• Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
                        Det funkar INTE med DVD-R det ska vara DVD+R
                        jo jag testade idag med dvd+r.. samma fel igen.. men att bränna det gick hur bra som helst.. inga felmeddelanden eller nånting.. dubbelkollade layerbreak.. fast det skulle ju kunna vara att det är NTSC/region free...
                        jag testade också Dead.Rising.UNCUT.PAL.MULTI5.XBOX360-DRabbits
                        det funkade hur bra som helst i ca 5 min.. om ni har spelat det så kör jag igenom hela delen när han fotar staden.. sedan när han ska hoppa ner på hustaket så får jag meddelandet : The disk is unrecognized, clean it with soft cloth and restart your xbox 360.. ungefär.. har bränt med clonecd i min Liteon brännare
                        Last edited by Hawarang; 2006-12-28, 00:18.

Comment

• Se till att allt annat på datorn är nedstängt. Å låt den vara helt ifred när den bränner.
                          Sen kan du ju även testa att bränna i 2,4X....
                          » Xbox360 FAQ

Comment

• det konstiga var ju att jag brände i 2,4 x och jag lämnade datorn helt i fred.. skulle det kunna vara skivorna? det är DVD+R DL Traxdata

Comment

• Möjligt.... Jag kör bara Verbatim.... fast jag vet att andra lyckats med Traxdata iofs....
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                                Möjligt.... Jag kör bara Verbatim.... fast jag vet att andra lyckats med Traxdata iofs....
                                fan va cp.. sur jag blir...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X