Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Du hade ju två set med numrerade frågor (1-3). Om du håller dig till en nummerserie när du frågar är det enklare att svara så.

Ska du inte köra Live så är Xtreme lite bekvämare. iXtreme vägrar starta spel som inte är helt korrekt patchade, vilket innebär att alla äldre spel måste patchas om för att fungera.... med Xtreme så är det bara att bränna och spela...

Se till att du alltid läser nfo-filen. Där står oftast de fakta du behöver. Saknas informationen där kan du kolla ison med XDVDMulleter.
    Sålänge det står Xtreme firmware är det lungt. Vilken drive du har spelar ingen roll. Och återigen, du kan kolla med XDVDMulleter att den är prepatched.
    Tack så mycket för hjälpen! Verkligen bra med en kille som har koll!

Jag återkommer med fler frågor, var så säker...

Comment

• Dubbelpost? Anledning: Markera att en ny post har skickats.

Igår kom: Project_Gotham_Racing_4_XBOX360-CCCLX

Här är .nfo:

Title: Project Gotham Racing 4
      Date: 10/2/07
      System: XBOX360
      Region: Region Free
      Filename: *
      Web: http://xbox360.ign.com/objects/853/853087.html
      #Disks: *

Right from the starting line, Project Gotham Racing 4
      creates an emotionally-charged racing experience, where
      you become attached to your careers, profiles, and vehicles.
      There are several new features that embody this emotional
      experience, the most significant being the new career mode.

Get ready to be rewarded with a growing fanbase that cheers
      you on, reacts to your every move, and supports you through
      victory. Just imagine hearing the roar of the crowd as you
      cross the finish line with your own style and flair.

** W00t hellz f00kin yeah, we leeched this one mad quick from torrents
      and repacked it before dagger could. **

// SLUT .nfo //

Vad betyder denna .nfo ?
      Är den prepatched, stealth image etc?
      Hur vet jag om den är klar för att brännas och lira direkt eller om jag måste fixa massa själv först?

Är det att jag måste tanka och packa upp, sen sätt in den i XDVDMulleter och testa själv och se vad det står där eller?

Tack på förhand för svar!

Comment

• Det enda nfo'n säger är att spelet är region free. Så då kan du lungt ladda hem det.
        Nya releaser idag är i princip alltid prepatched, ixtreme compatible o.s.v.
        Vill du veta innan du laddar hem så kan du testa att kolla på abgx (läs FAQ'n).
        Annars, precis som du skriver, så kan du kolla den (och eventuellt fixa den) efter att du laddat hem den med XDVDMulleter.

I det här fallet så står det på abgx att den både är prepatched, stealth ixtreme compatible.
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Det enda nfo'n säger är att spelet är region free. Så då kan du lungt ladda hem det.
          Nya releaser idag är i princip alltid prepatched, ixtreme compatible o.s.v.
          Vill du veta innan du laddar hem så kan du testa att kolla på abgx (läs FAQ'n).
          Annars, precis som du skriver, så kan du kolla den (och eventuellt fixa den) efter att du laddat hem den med XDVDMulleter.

I det här fallet så står det på abgx att den både är prepatched, stealth ixtreme compatible.
          Stort tack för ditt svar, kanon! =)

Nu en liten följdfråga bara, vad betyder egentligen följande (kopierat från ABGX.net):

Region-Free USA

Region-Free EUR

Region-Free JAP

Det är ju tre olika spalter menar jag. Antingen är det väl Region Free World Wide eller så är det inte just Region Free. Vad betyder landskoden efter "Region-Free" egentligen? Är det bara någon indikation var spelet/originalet kommer ifrån?

Räcker det med att det står "Y" (Yes) på endera av dessa eller måste det stå på alla eller just i "EUR"-kolumnen för att det skall vara Region Free här i Europe/Sverige?

Tack på förhand! Jätteschysst med all hjälp! Uppskattas stort! =)

PS. Denna release:

http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

1) Vad betyder det att den saknar Stealth for iXtreme? Är det kort och gott att den kommer bli upptäckt på Live och du blir bannad? Dock så har den ju Prepatched SS så den går väl iaf att bara tanka, packa upp, bränna och spela direkt? Inte sant?

2) Om ett spel har "Y" (Yes) på följande (se nedan) hos ABGX.net, är det säkert att spela över Live då med just dessa crackade versioner? Såvida man har iXtreme så klart. Blir det som att spela över Live precis som med ett vanligt original?

- Pre-Patched SS
          - Stealth for iXtreme
          Last edited by VoRa; 2007-10-03, 15:42.

Comment

• Det måste vara ett Y i Europakolumnen för att den ska funka här.

1. Inget problem att spela den lokalt. Men ska du spela Live så får du patcha om den.

2. Ja
            » Xbox360 FAQ

Comment

Det måste vara ett Y i Europakolumnen för att den ska funka här.

1. Inget problem att spela den lokalt. Men ska du spela Live så får du patcha om den.

2. Ja
              Grymt! Tack för snabbt svar! =)
              Då kanske man ska satsa på en iXtreme trots allt. Jag har nu nämnligen tankat 15 spel, enligt nedan:

Ej Prepatched & ej Stealth/iXtreme:
              1. Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME

Prepatched, men ej Stealth/iXtreme:
              2. Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
              3. Burnout.Revenge.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
              4. Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

Prepatched & Stealth/iXtreme:
              5. MotoGP.07.PAL.XBOX360-SWAG
              6. Bioshock.Uncut.PAL.XBOX360-SWAG
              7. Fifa.08.PAL.SWEDISH.XBOX360-ABSOKT
              8. Ghost.Recon.Advanced.Warfighter.2.PAL.XBOX360-Allstars
              9. Halo_3_XBOX360-CCCLX-with-FIX
              10. NHL_08_PAL_MULTI4_XBOX360-WAR3X
              11. Project_Gotham_Racing_4_XBOX360-CCCLX
              12. Sega.Rally.PAL.MULTI5.XBOX360-WAR3X
              13. Skate.PAL.XBOX360-LCS
              14. Splinter.Cell.Double.Agent.PAL.XBOX360-Allstars
              15. Tiger_Woods_PGA_Tour_08_PAL_XBOX360-SPARE

Dessa spel började jag tanka innan jag ens började snacka med forumiterna här på PSXCARE, således hade jag ingen koll på Prepatched, Stealth, iXtreme comp. etc. Men när jag nu kollade mot ABGX.net's databas så ser man ju att en klar majoritet är 100% färdiga att brännas direkt och spelas över Live riskfritt (med iXtreme fw). 1) Om jag inte misstar mig?

Notera:
              1. Dead_Or_Alive_4_PAL_INTERNAL_XBOX360-RoME
              kom ut 2006-05-30, därav är det inte Prepatched/Stealth/iXtreme.

2. Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME
              3. Burnout.Revenge.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
              4. Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

kom samtliga ut under maj-juni 2006, därav är det inte Stealth/iXtreme.

SLUTSATS:
              Enligt min statistik; alla nya spel fungerar med iXtreme och går att bränna/spela direkt riskfritt över Live.

Kommentera gärna om jag är ute och cyklar eller om jag har rätt.

2) Releasefrågor:
              De spel som inte är fullt Prepatched/Stealth/iXtreme ovan, kan jag fixa dom själv med hjälp av XDVDMulleter så att dom blir fullt Prepatched/Stealth/iXtreme och därmed fungerar felfritt med iXtreme firmware?

3) Eller är det "kört" om man har iXtreme och vill lira Dead or Alive 4? (det finns inga releaser som stödjer iXtreme enligt ABGX.net).

Iofs är det "?" i samtliga kolumner på "Dead_Or_Alive_4_PAL_XBOX360_iNT-MURDERDOLLS", får väl göra en request på den och sen tanka den för att se vad XDVDMulleter säger. Frågan/problemet kvarstår ju dock vad gäller Amped 3, Burnout Revenge och Fight Night Round 3.
              Last edited by VoRa; 2007-10-04, 20:27.

Comment

• Skulle behöva lite hjälp nu. Jag hade en äldre version av Xtreme förut och spelade Forza 2, men när jag fick in senaste versionen av iXtreme så slutade det fugnera helt. När jag öppnar forza iso i xdvdmulleter så ser det ut som att det borde fungera. Allt är ibockat i rutan för Xtreme compatibility, även iXtreme Compatible. Då borde det väl fungera? Hur kan jag annars göra för att få igång det igen? Hela releasenamnet på forza: Forza_Motorsport_2_PAL_XBOX360-GST, står även så här i NFO: Rip notes : full stealth, pre-patched

En fråga till

När jag fått igång Gears of War till exempel så står det att jag måste ladda ner en update från Live för att kunna spela det på Live och när jag gör detta startas spelet om och fungerar som det ska. Men när jag stänger av och vill spela vid ett annat tillfälle så hittar inte xboxen skivan längre och jag får inte igång spelet igen. Varför är det så??
                Last edited by Klysmannen; 2007-10-15, 11:14.

Comment

• Hej .

jag försöker att bränna i XBC burn , då får jag ett felmedelande : error for opening exclusive access ( D .

Har någon erfarenhet av detta program , felmedelandet härrör säkerligen av att jag ej har uppdaterat firnwaret till min brännare ( Samsung SH-S203B ) .

Jag får hem det som en bin fil , provade att öppna den i nero och daemon tools - inget hände .
                  Vad öppnar man den med .

Tacksam för alla svar .
                  //riffa

Comment

• Varför försöker du bränna i XBC burn?
                    Har du inte läst nånting här på forumet över huvud taget om hur man gör?

Börja med FAQ'n
                    » Xbox360 FAQ

Comment

• Jodå jag har läst faq:n ca 5ggr , fick allt att funka en lite stund senare .

Stängde av Norton internet security - vips så funkade uppdateringen av firnwaret - sedan var bränningen ( av NHL 2K7 ) en ren formalitet .

XBC burn kontra imgburn eller clonecd är en smaksak , dock tycker jag att XBC är den bästa - återigen tycke och smak .

Tack

//Riffa

Comment

• jag fick bara en iso-fil när jag unrarade så jag laddade hem xdvdmulleter beta 10 o patchade spelet, Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL var spelet.

Nu lät jag den fixa video genom autofix och de andra patchade jag själv och den säger att allt e som det ska va med iso filen men den vägrar göra så att rutan för ixtreme blir ibockad. Men jag testade o bränna spelet ändå.

När jag stoppade i spelet o startade upp fick jag upp på tv nåt att den inte stödjer pal-50 utan det ska vara pal-60 och att det gick att ändra på i konsollen men det finns inget där. Så jag undrar vad man kan göra för att få rutan för ixtreme ibockad för jag misstänker att det e problemet

Comment

• Pal-60 har inget med iXtreme att göra.
                          Default är en svensk XBox inställd på Pal-50. Vissa spel startar dock enbart i Pal-60 - och detta förutsätter då såklart att även din tv stödjer pal-60.
                          Såhär ändrar du:

1. To change the console setting to PAL 60, follow these steps: a. In the Xbox Dashboard, select System blade.
                          b. Select Console Settings, and then press the A button.
                          c. Select Display, and then press the A button.
                          d. Select PAL settings, and then press the A button.
                          e. Select PAL-60, and then press the A button.
                          f. When you are prompted to keep these new settings, confirm the settings, and then press the A button.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

• jag kollade det igår men under fliken display har jag ingen sån inställning där jag kan ändra den. får ta o köpa spelet istället helt enkelt

Comment

• Tjena har en fråga, har läst FAQ etc, Har en samsung drive i mitt xbox, flashad med I-extreme 1,2 jag har en Samsung brännare modell
                              TSSTcorp TS-H552U som jag har den senaste FW till.

Bränner med Verbatim dvd+r DL.
                              Har senaste versionen av Imgburn samt CloneCD (som jag inte testat än)
                              Spelet jag brände var Colin.McRae.Dirt.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

När spelet var klart satte jag in det i xboxen och det startade direkt utan problem, så jag började kolla runt lite i menyerna och sådär, glad att allt verkade funka gick jag till datorn och drog igång bränning av
                              Skate.PAL.XBOX360-LCS
                              sen till min förvåning när jag skulle köra igång Career mode i colin mcrae så slutade det fungera, skulle göra rent skivan o starta om, har läst om det felet förut, så förstod direkt att inte skate heller skulle fungera antagligen...

Provade iaf att starta om etc, önsketänkade att det skulle fungera,
                              nu står det bara att jag ska sätta i skivan i en xbox360 konsoll. Har sett det felet nånstans förut också, hittar det inte nu,
                              Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom spelet fungerade att starta, samma sak med Skate, det startar upp kanske 1 av 6 ggr, kommer fram till load sekvensen sen händer inget mer, om inget av spelen skulle fungerat alls skulle man väl anta att det är brännarn eller nått men nu när det faktiskt fungerat att starta båda, dock inte att spela, vet jag inte vad jag ska ta mig till riktigt, har provat att bränna i både 2,4 och 2x hastigheten.. ska jag prova att sänka ännu mer, byta brännare?

Tacksam för hjälp

Comment

• Original inlägg av kaffah Visa Inlägg
                                Tjena har en fråga, har läst FAQ etc, Har en samsung drive i mitt xbox, flashad med I-extreme 1,2 jag har en Samsung brännare modell
                                TSSTcorp TS-H552U som jag har den senaste FW till.

Bränner med Verbatim dvd+r DL.
                                Har senaste versionen av Imgburn samt CloneCD (som jag inte testat än)
                                Spelet jag brände var Colin.McRae.Dirt.PAL.PROPER.XBOX360-DNL

När spelet var klart satte jag in det i xboxen och det startade direkt utan problem, så jag började kolla runt lite i menyerna och sådär, glad att allt verkade funka gick jag till datorn och drog igång bränning av
                                Skate.PAL.XBOX360-LCS
                                sen till min förvåning när jag skulle köra igång Career mode i colin mcrae så slutade det fungera, skulle göra rent skivan o starta om, har läst om det felet förut, så förstod direkt att inte skate heller skulle fungera antagligen...

Provade iaf att starta om etc, önsketänkade att det skulle fungera,
                                nu står det bara att jag ska sätta i skivan i en xbox360 konsoll. Har sett det felet nånstans förut också, hittar det inte nu,
                                Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom spelet fungerade att starta, samma sak med Skate, det startar upp kanske 1 av 6 ggr, kommer fram till load sekvensen sen händer inget mer, om inget av spelen skulle fungerat alls skulle man väl anta att det är brännarn eller nått men nu när det faktiskt fungerat att starta båda, dock inte att spela, vet jag inte vad jag ska ta mig till riktigt, har provat att bränna i både 2,4 och 2x hastigheten.. ska jag prova att sänka ännu mer, byta brännare?

Tacksam för hjälp
                                vet tyvärr inte svaret, men jag sitter på likadan uppsättning som dig. båda releaserna, ixtreme 1.2c samsung ms28, verbatim och de båda fungerar som de ska i nuläget iaf. spelat dirt några timmar och skate några dygn i sträck nu. vad har du gjort för updates? den boxen jag kör på har ingen live-update inlagd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X