Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    haha nej det kan jag vel inte göra då. och den iso filen är väldigt mycket större än dvd filen men det kanske skall vara så eller har jag laddat ned fel?
    .dvd filen är en vanlig textfil som innehåller layerbreak och imagefilens namn (plats). den fungerar som en infofil var imagefilen ligger och vilket layerbreak den ska brännas med etc. .dvd filen är inte nödvändig om du ställt in layerbreak manuellt i imgburn. eftersom .dvd filen endast innehåller typ max 50 tecken så är den mycket liten och det är imagefilen som innehåller själva spelet. något du bör göra innan du bränner spelet är att testa det i abgx360 så det är livesäkert, följ bildguide i den klistrade livesäkerhetstråden, för jag antar du inte vill spela med dåliga backuper på live och bli bannad.
    Last edited by int21; 2009-01-08, 02:45.

Comment

• Okej så du menar då att jag skall bränna dvd filen till skivan?

Comment

Okej så du menar då att jag skall bränna dvd filen till skivan?
        nej, ja menar att du väljer att imgburn ska bränna via .dvd filen. du laddar .dvd filen i imgburn så laddar imgburn din imagefil via den. laddar du en .dvd fil så ser du i rutorna vilken info din image innehåller etc. istället för att välja din imagefil direkt så väljer du .dvd filen. har du ställt in layerbreak manuellt i imgburn via write fliken innan så kan du dock hoppa över .dvd filen och öppna imagefilen om du vill, det är vilket som.

Comment

• Ursäkta att jag frågar så mycket men vad laddar jag upp dvd filen i imgburn du du är värkligen sjyst som hjälper till

Comment

• nu tryckte jag på den ikonen bredvid förstoringsglaset med ett kryss
            view write Queue står det där tryckte jag upp dvd filen och fick upp en annan fil i den rutan är det den jag skall bränna eller är jag helt fel
            förlåt om jag är trög:P

Comment

• Comment

• okej så det är där ja ska lägga dvd filen då. okej är det bara att bränna sedan då? eller finns det något mer ja skall göra. sen så är det vel inget mer jag kan störa dig med

Comment

okej så det är där ja ska lägga dvd filen då. okej är det bara att bränna sedan då? eller finns det något mer ja skall göra. sen så är det vel inget mer jag kan störa dig med
                  JESS thats it
                  eller man får ju vänta

Comment

• efter varje gång från 50-70 procent så står det error men kan det vra för att jag sejer till programmet att jag bränner med en dvd+R Dl skiva fast igentligen bränner jag med en vanlig DvD+R för om jag veljer dvd + r så går det ej att bränna. jag bränner med det just nu för ja måste fixa min nya brännare

Comment

efter varje gång från 50-70 procent så står det error men kan det vra för att jag sejer till programmet att jag bränner med en dvd+R Dl skiva fast igentligen bränner jag med en vanlig DvD+R för om jag veljer dvd + r så går det ej att bränna. jag bränner med det just nu för ja måste fixa min nya brännare
                      va?

fast igentligen bränner jag med en vanlig DvD+R för om jag veljer dvd + r så går det ej att bränna.
                      det fungerar och inte?

du kan inte bränna 360 backuper på en DVD+R skiva, det måste vara DVD+R DL eftersom de är större än 4.7GB.

Comment

• okej då förstår jag sorry om jag var otydlig

Comment

• jag menade att när jag går in och ska välja vilken dvd läsare jag skall välja om jag då väljer nec och sen dvd+r media och sen dt där cd rom eller vad det nu står och sen när ja ska trycka på change så står det att jag inte kan bränna den. men dt är bortglömt nu så dt spelar ingen roll men en ända sak till vad gör jag om inte min dvd brännare finns med i listan det är det sista sen så hoppas jag att ja kan allt. men du ska ha ett jävla stort tack för att du har hjälpt mig tack så hemst mycket
                          Last edited by cinemateket00; 2009-01-10, 20:36.

Comment

• vad gör jag om min dvd brännare inte finns med i imgburn?
                            tacksam för svar

Comment

vad gör jag om min dvd brännare inte finns med i imgburn?
                              tacksam för svar
                              vad har du för interface under i/o fliken under setting i imgburn? prova sätt den på SPTI om du har något annat eller vice versa och se om den dyker upp. hur gammal brännare har du igentligen?

får du inget sådant här typ:

I 20:06:25 Initialising SPTI...
                              I 20:06:25 Searching for SCSI / ATAPI devices...
                              E 20:06:26 Failed to check for ImgBurn update!
                              I 20:06:26 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW/RAM!

Comment

• jag köpte ju den där philips som jag sa men jag ska kolla det du sa just nu skriver jag på mobilen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X