Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Romma Visa Inlägg
    Skivorna jag använder är verbatim eller va de heter. De jag blev rekomenderad hos psxcare.
    Ang det här med firmware. Hajjar inte riktigt vad är. Vart får jag tag på uppdateringen ifs?
    brukar finnas på tillverkarens hemsida, under support eller download. ofta kan man ladda hem och uppdatera firmware till din brännare där.

Comment

• tack för alla svar
      God made weed
      humans made booze
      who do you trust
      ?

Comment

• kommer jag att bli bannad om jag spelar ett nedladdat spel med xbox live?

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
          kommer jag att bli bannad om jag spelar ett nedladdat spel med xbox live?
          http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=203114

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
            kommer jag att bli bannad om jag spelar ett nedladdat spel med xbox live?
            Seriöst, du tänkte inte ens på att det kanske finns en tråd om detta?
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• På vilket sätt kan man uppdatera FW i sin 360?

Comment

• Original inlägg av r.madrid Visa Inlägg
                På vilket sätt kan man uppdatera FW i sin 360?
                http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237

http://team-xecuter.com/ck3/tutorials.htm

Comment

• Hallå hej.
                  Jag har feta problem med det här att uppdatera min firmware till min brännare.
                  Ni säger att jag ska gå in på tillverkarens sida men det enda namnet jag får fram på min brännare är HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10N.
                  Var kan jag få tag på uppdateringen till den.
                  Snälla hjälp.
                  God made weed
                  humans made booze
                  who do you trust
                  ?

Comment

Hallå hej.
                    Jag har feta problem med det här att uppdatera min firmware till min brännare.
                    Ni säger att jag ska gå in på tillverkarens sida men det enda namnet jag får fram på min brännare är HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10N.
                    Var kan jag få tag på uppdateringen till den.
                    Snälla hjälp.
                    testa med google, inte alltid tillverkaren har lagt upp firmware på sin sida
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      testa med google, inte alltid tillverkaren har lagt upp firmware på sin sida
                      Tack för ett riktigt snabbt svar... men kan du säga till mig vilka tillverkaren är?
                      Hajar inte riktigt vad jag ska söka på... När jag söker på det namnet jag skrev kommer massa sider upp men det står inget om firmware.
                      God made weed
                      humans made booze
                      who do you trust
                      ?

Comment

Tack för ett riktigt snabbt svar... men kan du säga till mig vilka tillverkaren är?
                        Hajar inte riktigt vad jag ska söka på... När jag söker på det namnet jag skrev kommer massa sider upp men det står inget om firmware.
                        google säger LG

http://club.cdfreaks.com/1648435-post13.html

http://club.cdfreaks.com/1648440-post14.html

http://club.cdfreaks.com/f91/lg-dvd-...2008-a-168082/

http://se.lgservice.com/

DEVICE DRIVER
                        Select your product type to see the list of installation programs for each product.
                        Subject New firmware (ver. JL12) for only GSA-H10N(Internal 16X Super multi DVD Writer)
                        Produkt DVD-ROM(Writer)
                        Operating System Windows 2000
                        Windows 98
                        Windows XP
                        Windows ME
                        Windows Vista
                        File Name GSA-H10N_JL12(EW).zip
                        ¡Ø New firmware (ver. JL12) for only GSA-H10N(Internal 16X Super multi DVD Writer)

¡ß Model:GSA-H10N
                        ¡ß Ver:JL12
                        ¡ß Improvement Point
                        1. Improve recording quality for DVD media
                        2. Support Windows Vista
                        3. Register Write Strategy for new DVD media
                        Refer to the attached file

-. INSTRUCIONS

GSA-H10N Version JL12 Firmware Update
                        To update the firmware of the GSA-H10N please refer to the following instructions:

Note: Not following the subsequent update instructions explicitly will result in
                        permanent damage to your drive, for which LG will not be responsible.

This firmware update is for drives with original firmware versions below JL11
                        The drives must be original LG branded drives with the DVD Writer
                        model number GSA-H10N(no OEM units).

If you have an OEM unit, branded with another manufacturers name,
                        please contact that manufacturer for support and firmware updates.

This firmware update is for use only on PC's with Windows XP, Windows 2000,
                        Windows Millennium Edition(ME), or Windows 98.

Critical Instructions: (to be followed carefully)

1. Connect the drive as "master" by it self, on the secondary IDE controller
                        with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
                        on the back of the drive to the "master" position.

2. Download the file GSA-H10N_JL12(EW).ZIP to a folder of your choice.
                        This download includes this "Read me(ew)" text file, as well as the GSAH10N_JL12.EXE
                        program, which will auto-update your drive's firmware.

3. Close all other programs including: screen saver, antivirus and/or power-down programs.
                        (If these programs are not closed, they will try to engage the PC, during the update process,
                        thus interrupting the update and damaging the drive).

4. Check the drive to ensure that there is no disk in the tray
                        before you start the update procedure.

5. Go into the folder with the update file and double click the GSAH10N_JL12.EXE program
                        and Firmware upgrade will be automatically started.
                        When the UPGRADE is complete the screen should indicate "ReBoot" message
                        and advise you to reboot the system. You will need to reboot your PC

The update will be complete, after you reboot your system.

-. WARNING:
                        Do not open any programs or start any system functions during the update,
                        as they will interfere with data transfer and damage the drive.
                        Do not cancel the operation once it has been started or the drive will
                        become permanently damaged, as a result.
                        << Föregående l Lista | Nästa >>

>> Do you want to know other information of this product?
                        - Model Specifications Klicka här
                        - Användarmanualer Klicka här
                        Last edited by int21; 2009-02-12, 00:53.

Comment

• tack så jävla mycket man... men bara så jag vet nu...jag ska in på en av sidorna och där finns det? Jag är inte reatarded utan är ute och cyklar på nya stigar. =)
                          God made weed
                          humans made booze
                          who do you trust
                          ?

Comment

tack så jävla mycket man... men bara så jag vet nu...jag ska in på en av sidorna och där finns det? Jag är inte reatarded utan är ute och cyklar på nya stigar. =)
                            http://www.google.se/search?q=GSA-H10N_JL12(EW).zip det är senaste firmware, resten skrev jag i tidigare inlägg.

Comment

• Fick ner uppdateringen och jag skulle göra brännaren till "master" eller som punkten säger.

1. Connect the drive as "master" by it self, on the secondary IDE controller
                              with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
                              on the back of the drive to the "master" position.

Förstår inte riktigt vad jag ska göra? När jag sätter på det jag laddat ner säger den att den inte hittar något.
                              God made weed
                              humans made booze
                              who do you trust
                              ?

Comment

• det finns små grejer bredvid den stora tjocka kabeln typ en ruta med 8 piggar (2 rader med 4 var) på dom sitter det en liten "jumper" en liten grej som får 2 av dessa piggarna att ha kontakt med varandra, ändra den till läget "master" vissa spelare/hårddiskar har master = ingen jumper, andra har en jumper över 2 specifika jumpers, kolla upp exakt vart den ska sitta, det står antingen på driven eller så får du googla...
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X