Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kolla skivan med ABGX360 går den igenom efter bränningen kommer den även fungera i din 360
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av oscy Visa Inlägg
      Glöm det jag skrev.... fan va sjukt.. i spelet har dem gjort så det ska se ut som det krashar och börjar om... när det är en "dröm"... det ser ut som spelet börjar om från absoluta början men det är meningen...

undrar hur många som kommer tro det är fel på skivan precis som jag...
      Jag skulle förmodligen trott samma sak om det inte vore för spoilern.
      i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Ahaa, man tackar. Den gick igenom, blir till att spela hela natten

Comment

• använde abgx360 på need for speed shift och i en av dem gula texterna så står det.

"AutoFix Failed, Stealth is still unverified"

Betyder det att den inte är fixad och att det inte går att använda spelet säkert? kan jag fixa det på något sätt eller måste jag vänta tills en fix kommer?

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
            använde abgx360 på need for speed shift och i en av dem gula texterna så står det.

"AutoFix Failed, Stealth is still unverified"

Betyder det att den inte är fixad och att det inte går att använda spelet säkert? kan jag fixa det på något sätt eller måste jag vänta tills en fix kommer?
            precis som det står. det är inte fixat och du får vänta tills det går.

Comment

• När jag använder abgx360 och ett spel verifieras ska jag bränna den redan existerande filen eller skapas det en ny fil som jag ska bränna?

Sen vid själva bränningen ska jag göra något speciellt eller bara välja rätt isofil och bränna?

Comment

• dubbelklicka bara på .dvd filen så sker alla settings för skivan automagiskt, alla dom viktiga settings iaf, hastigheten du kör på får du välja själv, personligen kör jag på 4x...

om ABGX360 fixar någonting alls så gör den det i filen som redan finns där, den skapar inte någon extra fil eller liknande... så det är bara att tuta och köra
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

När jag använder abgx360 och ett spel verifieras ska jag bränna den redan existerande filen eller skapas det en ny fil som jag ska bränna?

Sen vid själva bränningen ska jag göra något speciellt eller bara välja rätt isofil och bränna?
                  abgx patchar den redan existerande filen. du ska bränna med imgburn och ladda .dvd filen. följ beskrivning i första inlägget här eller kolla denna bild. följer du den senare bilden och skriver in manullt layerbreak så kan du bränna ison utan .dvd filen om du vill.

Comment

• så jag öppnar bara upp .dvd filen så fixas ALLA (förutom hastigheten) inställningar i imgburn så jag behöver inte göra något själv?
                    Sorry att jag låter så noobig för det är jag men upprepar bara allt så att inget blir fel för vill inte få en låst xb360.

En sista fråga sen tror jag att jag har förståt allt. Pratade med en kompis om att bränna spel till xb360 och då sa han att jag skulle använda ett program som heter dvdclone (tror det hete så) för att det programmet skapar ett skydd.
                    Vad är det för skydd och måste jag göra det?

Han flashade sin precis i början när det gick att flasha så han kanske har någon annan flash. Jag har i alla fall ixtreme 1.6

EDIT: Testade bränna en fil men hittade inte någon .dvd fil så jag öppnade "image file" som är på 1kb och bara startade bränningen. Gjorde jag fel nu?
                    Last edited by Jehuty; 2009-09-14, 18:12.

Comment

så jag öppnar bara upp .dvd filen så fixas ALLA (förutom hastigheten) inställningar i imgburn så jag behöver inte göra något själv?
                      Sorry att jag låter så noobig för det är jag men upprepar bara allt så att inget blir fel för vill inte få en låst xb360.
                      bränner du via dvd filen så kommer den använda rätt layerbreak. layerbreak är viktigt annars kommer inte din backup att starta. men fyller du i enligt bilden så kommer du få rätt layerbreak om du inte bränner via .dvd fil.

Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
                      En sista fråga sen tror jag att jag har förståt allt. Pratade med en kompis om att bränna spel till xb360 och då sa han att jag skulle använda ett program som heter dvdclone (tror det hete så) för att det programmet skapar ett skydd.
                      Vad är det för skydd och måste jag göra det?
                      skitsnack, använd imgburn med de inställningarna du fått.

Han flashade sin precis i början när det gick att flasha så han kanske har någon annan flash. Jag har i alla fall ixtreme 1.6
                      då är du så safe du kan bli.

EDIT: Testade bränna en fil men hittade inte någon .dvd fil så jag öppnade "image file" som är på 1kb och bara startade bränningen. Gjorde jag fel nu?
                      den filen på 1kb är .dvd filen. du har bara inte ställt in så utforskaren visa filtilägg. kör du en imagefil som heter bamse.img i abgx360 så kommer den skapa bamse.dvd, hos dig kommer den antagligen heta bamse och vara några bytes stor. .dvd filen är alltid den minsta av de två filerna.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        den filen på 1kb är .dvd filen. du har bara inte ställt in så utforskaren visa filtilägg. kör du en imagefil som heter bamse.img i abgx360 så kommer den skapa bamse.dvd, hos dig kommer den antagligen heta bamse och vara några bytes stor. .dvd filen är alltid den minsta av de två filerna.
                        kan även tillägga till ovanstående del av det int21 skrev att om du öppnar den andra filen och det finns en .dvd fil i samma mapp med samma namn så kommer imgburn automatiskt öppna .dvd filen ändå och samtidigt visa dig ett medelande att du ska öppna .dvd filen, finns det utöver det en .cue fil så öppnas den i första hand... (.cue fil skapas när du läser in en redan bränd skiva, iaf för mig)
                        Google is your friend!

Comment

• Jag tackar så jättemycket för alla svaren och för att ni har lyckats stå ut med mig. Jag tror jag kan allt nu och kan börja på riktigt. Uppskattar alla svaren.

Comment

• inga problem, vi finns här av en anledning
                            Google is your friend!

Comment

• Gör iXtreme 1.6 så att xb360 blir regions fri eller gör abgx360 så att spelen blir det?

När jag går in på abgx360's hemsida för att se vilka spel som är verifierade så ser jag att det inte står något om vilken release det är som är verifierad... Betyder det att man kan ta vilken som helst för det kommer ibland flera releaser till samma spel.
                              Last edited by Jehuty; 2009-09-16, 19:52.

Comment

• Inget gör din 360 regionsfri, inte heller spelen

vad gäller releaser och ABGX360 så skriver dom inte vilka releaser som blivit verifierade för att det inte är relevant, det som är viktigt är vilket spel det handlar om, du kan tanka vilken release som helst av spelet bara det är av rätt region (vissa spel finns te.x som PAL och/eller NTSC versioner, då ska du välja PAL) ibland kan det stå "RF" eller "Region Free" dessa kommer också fungera på din box
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X