Okay då vet jag. Anledningen är att jag fick för mig att jag hade verifierat två spel med abgx360 som jag trodde var NTSC och vid verifieringen så stod det att det var regions fri så trodde att programmet hade fixat det.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Det var nog 2 spel det stod "USA" i namnet, dessa kan i vissa fall vara Region Free, men rippade i USA =)Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag håller på med att få "need for speed shift" att gå igenom abgx360 men programmet säger "verification failed". Däremot så är "Stealth check passed!"
Det är en release som finns med på agbx360 sidan alltså. Ska jag avvakta med att bränna ut skivan tycker ni, tills det är fixat med verifieringen eller hur ska man göra?
- Citat
- Flag
Comment
-
717 Need for Speed Shift NTSC/J (Excludes China)Original inlägg av Chrester Visa InläggJag håller på med att få "need for speed shift" att gå igenom abgx360 men programmet säger "verification failed". Däremot så är "Stealth check passed!"
Det är en release som finns med på agbx360 sidan alltså. Ska jag avvakta med att bränna ut skivan tycker ni, tills det är fixat med verifieringen eller hur ska man göra?
NTSC/U 2009-09-15 A44BA060 1C48E402 3rd
är den version som finns verifierad, du kan inte spela den om du inte har en NTSC masikin, antingen från USA eller Asien (ej Kina)
så du får allt ta o vänta ett tag till
för övrigt listar inte ABGX360 någon release i sig, utan dom listar SPEL, www.abgx.net listar releaser, MEN abgx.net har INGET att göra med livesäkerhet
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.

Hur blir det så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?Last edited by Jehuty; 2009-09-24, 18:59.
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du den nyaste versionen av ABGX 360? jag hade samma fel förut had då version o.9 nåt eller vad det var. Men du ska ha 1.1Original inlägg av Jehuty Visa InläggJag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.

Hur det det bli så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?
Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
ALLEWMODZ-CASE MODDING
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har 1.0.1 och det är den senaste versionen.Original inlägg av allewii Visa InläggHar du den nyaste versionen av ABGX 360? jag hade samma fel förut had då version o.9 nåt eller vad det var. Men du ska ha 1.1
- Citat
- Flag
Comment
-
detta beror på att detta är GOTY, alltså en helt NY version, den släpptes här i dagarna... så dom som finns där är INTE GOTY (Game of The Year, den innehåller DLC material)Original inlägg av Jehuty Visa InläggJag gick in på sidan där man kan se alla spel som har blivit verifierade och där fanns det 3-4 verifierade fable 2 spel så jag laddade ner Fable.2.GOTY.READNFO.XBOX360-WARG men när jag använder abgx360 för att verifiera spelet så får jag det här.

Hur blir det så när hemsidan säger att 3-4 olika fable 2 är verifierade?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Okay... Så jag hade med andra ord jävligt otur.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdetta beror på att detta är GOTY, alltså en helt NY version, den släpptes här i dagarna... så dom som finns där är INTE GOTY (Game of The Year, den innehåller DLC material)
- Citat
- Flag
Comment
-
nej, du hade inte koll... för det har varit på tapeten tidigare om den där releasen här på forumet för bara några dagar sedan... annars hade jag inte kunnat svara =)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har laddad ner NHL 10 PAL Xbox360 local. Första försöket jag prövade bränna ut den kom det upp en xbox 360 loga och förstod att jag var tvungen att patcha spelet innan. Då gjorde jag det. Sen nu när jag prövar starta spelet står det. "Any update must be applied to your console to play this game. If you delcine this update, you will not be able to play this game. Och när jag trycker på Update står det. "Can't install the update. This disc is unreadable".. vad har jag gjort för fel? Mitt xbox är väl ca 1 år gammalt och har förmodligen inte senaste programvaran men jag tycker den där patchen borde ha fixat det. och det ser ju annorlunda ut när jag startar spelet. tack på förhand
- Citat
- Flag
Comment
-
du har tagit bort dashboard uppdateringen när du patchade... det du behöver göra är ansluta till Xbox live eller uppgradera till 1.51/1.6 firmware i din dvd spelare och då även köra ICKE fulpatchade spel... (det senare är bättre)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
firmwaren? det beror helt på vad du har för spelare, och om du har rätt utrustning... lättast är att bara lämna in den till någon som kan det där... (förmodligen billigast i slutänadan också)
Du behöver inta ha Xbox Live Gold för att få uppdateringen
räcker med att du kopplar in xboxen på nätverket och går in på "recover gamertag" då laddar den automatiskt hem den senaste uppdateringen
såvida du inte är bannd förstås...
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment