Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem!

Hej! Jag har problem med att bränna xbox360-spel från internet, och efter flera timmars googlande sätter jag hopp till detta forum. Jag har en DELL XPS M1330-laptop med en brännare av sorten ?Matmatshita dvd rw uj 857g ata device?. Vista säger att jag senast firmware till brännaren.

Jag bränner på Verbatim+R DL RW i 2.4 gångers hastighet med Clone CD (testade även IMG-burner en gång). Jag har kollat i CloneCd så att layerbreak står på 1913760 innan jag bränner. Jag har även kollat spelen i ABG360 och där får jag grönt ljus och tumme upp. När jag sätter i skivorna i Xboxen så blir skärmen svart och ibland blinkar till av blått och efter ca 5 sekunder så hamnar jag på en grön-vit ruta där det står XBOX360 och inget mer händer.

Jag har verkligen ingen aning vad som är fel. Jag använde DVD decrypt på dels mitt GTA 4 som är bränt av min vän och fungerar skitbra och jämförde med ett spel som jag bränt men som ej fungerar, Värdena är väldigt lika så jag fattar inte vad jag gör för fel.

Kanske fel med bitsetting?

Tack!

Comment

• mer info

Original inlägg av database0000 Visa Inlägg

Jag har verkligen ingen aning vad som är fel. Jag använde DVD decrypt på dels mitt GTA 4 som är bränt av min vän och fungerar skitbra och jämförde med ett spel som jag bränt men som ej fungerar, Värdena är väldigt lika så jag fattar inte vad jag gör för fel.

Tack!
      Här är värdena från DVD decrypt på spelet jag har bränt men som ej fungerar.

egen bränning

MATSHITA DVD+-RW UJ-857G Z111 (ATA)
      Current Profile: DVD+R DL

Disc Information:
      Status: Complete
      Erasable: No
      Sessions: 1
      Sectors: 3*827*488
      Size: 7*838*695*424 bytes
      Time: 850:35:13 (MM:SS:FF)
      Supported Write Speeds: 2,4x; 4x

DVD+R DL Boundary Information:
      L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
      Changeable: No

Physical Format Information (ADIP):
      Disc ID: MKM-003-00
      Book Type: DVD+R DL
      Part Version: 1
      Disc Size: 120mm
      Maximum Read Rate: Not Specified
      Number of Layers: 2
      Track Path: Opposite Track Path (OTP)
      Linear Density: 0.293 um/bit
      Track Density: 0.74 um/track
      First Physical Sector of Data Area: 196*608
      Last Physical Sector of Data Area: 16*580*607
      Last Physical Sector in Layer 0: 2*283*519

Physical Format Information (Last Recorded):
      Disc ID: MKM-003-00
      Book Type: DVD-ROM
      Part Version: 1
      Disc Size: 120mm
      Maximum Read Rate: Not Specified
      Number of Layers: 2
      Track Path: Opposite Track Path (OTP)
      Linear Density: 0.293 um/bit
      Track Density: 0.74 um/track
      First Physical Sector of Data Area: 196*608
      Last Physical Sector of Data Area: 16*580*575
      Last Physical Sector in Layer 0: 2*110*367

Layer Information:
      Layer 0 Sectors: 1*913*760 (50%)
      Layer 1 Sectors: 1*913*728 (50%)

Comment

• Kanske en brännare som inte klarar av att bränna 360 spel?

Laptop brännare brukar inte vara speciellt bra... och det där märket/modellen är inget jag någonsin hört talas om tidigare, har du en Extern brännare liggandes? i så fall tycker jag att du testar att köra på den...

IMGBurn är det program vi rekomenderar här på forumet, och vi kan hyffsat enkelt ge dig support med det programmet då dom flesta av oss använder det själva... men som sagt, testa med en extern brännare om du kan, för det verkar som att din brännare inte klarar 360 spel...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          vänta lite, när du uppdaterade till 1.6 körde du re-packen eller körde du den första 1.6?

kom precis att tänka på det, den första iXtreme 1.6 som kom till Liteon var FEL den bootar INTE wave 3 spel, du ska köra på re-pack, den rätta finns att hämta på min hemsida... www.swizzy.se =)
          provade den du hade på din hemsida nu fungerar spelen igen
          hade förmodligen inte kört med re-packen !
          tack för det

Comment

• Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
            provade den du hade på din hemsida nu fungerar spelen igen
            hade förmodligen inte kört med re-packen !
            tack för det
            förmodligen så ja, inga problem
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Kanske en brännare som inte klarar av att bränna 360 spel?

Laptop brännare brukar inte vara speciellt bra... och det där märket/modellen är inget jag någonsin hört talas om tidigare, har du en Extern brännare liggandes? i så fall tycker jag att du testar att köra på den...

IMGBurn är det program vi rekomenderar här på forumet, och vi kan hyffsat enkelt ge dig support med det programmet då dom flesta av oss använder det själva... men som sagt, testa med en extern brännare om du kan, för det verkar som att din brännare inte klarar 360 spel...
              Jag köpte en extern brännare idag (samsung se-s224) men fortfarande samma fel. Min Xbox tror att det är en film och inget spel.

Vad göra?

Comment

• vad har du för firmware på din 360 om du försöker bränna Wave 3 spel och har en firmware iXtreme 1.5 eller tidigare (OBS: 1.51 är INTE samma som 1.5)

om du inte uppdaterat din box (flashningen) sedan mars ungefär så behöver du utföra en uppgradering...

men det verkar underligt att du får annorlunda värden på olika bränningar, har du testat skivan i ABGX360 efter bränning? (Välj Burned-DVD istället för file som input~)
                Google is your friend!

Comment

vad har du för firmware på din 360 om du försöker bränna Wave 3 spel och har en firmware iXtreme 1.5 eller tidigare (OBS: 1.51 är INTE samma som 1.5)

om du inte uppdaterat din box (flashningen) sedan mars ungefär så behöver du utföra en uppgradering...

men det verkar underligt att du får annorlunda värden på olika bränningar, har du testat skivan i ABGX360 efter bränning? (Välj Burned-DVD istället för file som input~)
                  Ett stort problem är jag har ingen aning om min Xbox är chippad eller flashad, (Jag köpte boxen för två sen) och därför inte heller vad det är för firmware i den nu. Kan jag ta reda på det på något vis? Kan man pajja Xboxen om jag försöker flasha den nu, fast den eventuellt är chippad eller redan flashad. om inte kanske jag borde flasha den bara.

Värdena i DVD decrypt var väldigt lika för en bränd skiva som fungerar och en bränd skiva som inte fungerar. Här är abg360-data från en skiva som jag gjorde nyss och inte fungerar. (säg till om jag ska köra CRC också)

När jag startar så efter lite blink och blipp så kommer jag in vad jag tror är film-läget och om jag trycker på "X" på handkontrollen kan jag välja t.ex. play paus etc. Om jag då väljer Play så säger den Attempting to read format, men sen händer ingenting.

-------------------------------------------------------------------------------
                  \\//\\//\\//\\// _ |_ _ \ \/ /_ _ _ \\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                  //\\//\\//\\//\\ (_||_)(_|/ /\ \_||_ | | //\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                  ------------------------_|------_||_||_|--v1.0.1-------[http://abgx360.net]----

Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                  Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
                  Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

Checking Game
                  ISO: "TSSTcorp CDDVDW SE-S224Q TS02 (G"
                  Layerbreak: 1913760
                  Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
                  Files in ISO: 8, Folders in ISO: 0
                  Total bytes used: 9396777 (0.13%)
                  Game appears to have random padding

Checking default.xex
                  Original PE Filename: ExpansionInstaller.exe
                  Original PE Timestamp: 2009/03/24 18:38:06
                  XEX CRC = 49E7C4C1
                  XEX Media ID: B639778F626C12951E46629C-5749C425

Region Code: 0x00FF00FF
                  PAL
                  NTSC/U

Checking SS
                  Timestamp of Authoring: 2009/08/13 00:00:00
                  Timestamp of Mastering: 2009/09/26 01:16:15
                  SS CRC = 800592E9 (RawSS = 71A0E1EA)
                  SS Media ID: B639778F626C12951E46629C-5749C425 (matches game)
                  SS looks valid

Checking DMI
                  Timestamp of Authoring: 2009/08/13 00:00:00 (matches SS)
                  DMI CRC = 3C73E81D
                  DMI Media ID: B639778F626C12951E46629C-5749C425 (matches game)
                  DMI looks valid

Checking PFI
                  PFI CRC = 2A4CCBD3
                  PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Video partition found
                  Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
                  Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Stealth check passed!

Starting Verification
                  Looking for 800592E949E7C4C1.ini in the online verified database
                  Server file 800592E949E7C4C1.ini no newer than local file - not retrieving

Using 800592E949E7C4C1.ini (440 bytes)
                  Video CRC matches
                  V0 CRC matches
                  V1 CRC matches
                  PFI CRC matches
                  DMI CRC matches
                  SS CRC matches
                  Xex CRC matches

All Stealth CRCs match (Game CRC was skipped)
                  Stealth was verified but game data wasn't

Comment

• Hmm, jag la ett längre inlägg här igår men det stod att en moderator var tvungen att godkänna det innan det publicerades, så jag antar att det dyker upp inom kort. Kontentan av mitt inlägg var att jag tyvärr inte vet något om min Xbox förutom att den är 2 år gammal och att brända spel fungerar bra. När jag körde ABG360 på ett spel jag brände nyss får jag bl.a. fram detta:
                    PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)
                    Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Sen hittade jag även några kommentarer längst ner på denna sidan som verkar beskriva mitt problem bra. http://www.team*****.com/burning-360...-with-imgburn/

Comment

• ok, att den är 2 år gammal säger mig att du inte har iXtreme 1.51 eller 1.6, där av kommer nyare spel INTE att fungera, man måste som du själv ser i information som ABGX360 ger dig ha iXtreme 1.51 eller senare för att kunna spela dessa
                      Google is your friend!

Comment

ok, att den är 2 år gammal säger mig att du inte har iXtreme 1.51 eller 1.6, där av kommer nyare spel INTE att fungera, man måste som du själv ser i information som ABGX360 ger dig ha iXtreme 1.51 eller senare för att kunna spela dessa
                        Aha, tack så mycket för hjälpen! Finns det en risk i att flasha min xbox (hitatchi) trots att jag inte vet vad det är i den nu?

Comment

• Har haft problem att posta inlägg på forumet, försöker här igen.. Här är loggen från senaste bränningen med ImgBurn iaf.. Känns som att problemet måste ligga någonstans i bränningen iom att filen ändras efter de, eller?

; //****************************************\\
                          ; ImgBurn Version 2.5.0.0 - Log
                          ; måndag, 12 oktober 2009, 18:58:59
                          ; \\****************************************//
                          ;
                          ;
                          I 17:19:09 ImgBurn Version 2.5.0.0 started!
                          I 17:19:09 Microsoft Windows XP Media Center Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 3)
                          I 17:19:09 Total Physical Memory: 2 096 620 KB - Available: 1 406 776 KB
                          W 17:19:09 SPTD can have a detrimental effect on drive performance.
                          I 17:19:09 Initialising SPTI...
                          I 17:19:09 Searching for SCSI / ATAPI devices...
                          I 17:19:09 Found 1 DVD±RW and 1 BD-ROM/HD DVD-ROM!
                          I 17:19:57 Operation Started!
                          I 17:19:57 Source File: E:\NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL(www.TorrentSpain.com)\nhl10x360.dvd
                          I 17:19:57 Source File Sectors: 3 827 488 (MODE1/2048)
                          I 17:19:57 Source File Size: 7 838 695 424 bytes
                          I 17:19:57 Source File Volume Identifier: NHL 10
                          I 17:19:57 Source File Volume Set Identifier: 356fc000MS UDFBridge
                          I 17:19:57 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
                          I 17:19:57 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
                          I 17:19:57 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
                          I 17:19:57 Destination Device: [1:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-112D 1.24 (F (ATA)
                          I 17:19:57 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
                          I 17:19:57 Destination Media Sectors: 4 173 824
                          I 17:19:57 Write Mode: DVD
                          I 17:19:57 Write Type: DAO
                          I 17:19:57 Write Speed: 2,4x
                          I 17:19:57 Link Size: Auto
                          I 17:19:57 Lock Volume: Yes
                          I 17:19:57 Test Mode: No
                          I 17:19:57 OPC: No
                          I 17:19:57 BURN-Proof: Enabled
                          I 17:19:57 Advanced Settings - Optimal Writing Speed: No
                          I 17:19:57 Optimal L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
                          I 17:19:57 Optimal L0 Data Zone Method: Copied From Original Disc
                          I 17:20:22 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
                          I 17:20:22 Filling Buffer... (40 MB)
                          I 17:20:23 Writing LeadIn...
                          I 17:20:25 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3827487)
                          I 17:20:25 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3827487)
                          I 17:20:25 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
                          I 17:40:27 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3827487)
                          I 18:00:49 Synchronising Cache...
                          I 18:00:50 Closing Track...
                          I 18:00:51 Finalising Disc...
                          I 18:01:50 Exporting Graph Data...
                          I 18:01:50 Graph Data File: D:\Documents and Settings\Johan.Dator.000\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-112D_1.24_DEN-12-OKTOBER-2009_17-19_MKM-003-00_2,4x.ibg
                          I 18:01:50 Export Successfully Completed!
                          I 18:01:50 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:41:53
                          I 18:01:50 Average Write Rate: 3 157 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3 360 KB/s (2.4x)
                          I 18:58:58 Close Request Acknowledged
                          I 18:58:58 Closing Down...
                          I 18:58:59 Shutting down SPTI...
                          I 18:58:59 ImgBurn closed!

Comment

• Original inlägg av database0000 Visa Inlägg
                            Aha, tack så mycket för hjälpen! Finns det en risk i att flasha min xbox (hitatchi) trots att jag inte vet vad det är i den nu?
                            nej det finns ingen risk, men om det är din första flashning någonsin (360 flashning) lämna ifrån dig den till någon som vet vad han/hon/dom håller på med... alla möjliga grejer kan gå åt h-vete med hiatchi...
                            Google is your friend!

Comment

• Hej allesammans, ny på detta.

Har ett litet problem som troligen är världens enklaste att få förklarat, here goes.
                              Precis fixat ner Fable 2, bränt enligt instruktioner, får upp meddelandet:

An update must be applied to your console to play this game. If you decline this update, you will not be able to play this game.
                              Do you want to apply the update now? Y / N

Vad bör jag göra? Har inte uppdaterat nångång tidigare och har ingen koll på hur man gör eller var jag hämtar det som behövs.
                              Tack på förhand!
                              Man lär sålänge man lever :P
                              Achivement earned: RRoD defeater! 80G

Comment

• kör på det är en dashboard update... du bara accepterar så sker allt automatiskt
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X