Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    japp
    Härligt! Blir att lämna in min xb360 då när den kommer.

EDIT: Nu är GTA: EFLC verifierat men synd bara att den ligger i Wave 4.
    Last edited by Jehuty; 2009-10-30, 02:19.

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
      Härligt! Blir att lämna in min xb360 då när den kommer.

EDIT: Nu är GTA: EFLC verifierat men synd bara att den ligger i Wave 4.

det räcker alltså med den där activate.iso-skivan så är det OK?

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
        det räcker alltså med den där activate.iso-skivan så är det OK?
        Vad jag har fått förklarat i den här tråden så ska det räcka med den ja. Men du måste använda skivan VARJE GÅNG du ska spela ett wave 4 spel.

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
          Vad jag har fått förklarat i den här tråden så ska det räcka med den ja. Men du måste använda skivan VARJE GÅNG du ska spela ett wave 4 spel.
          och jag förutsätter att det gäller även om man installerar det?

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
            och jag förutsätter att det gäller även om man installerar det?
            du installerar inte activate.iso"Och du stoppar in den före varje wave 4 spel. men varför inte installera 1.61? den kommer till LiteOn idag då slipper du hålla på med activate skiten
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Original inlägg av allewii Visa Inlägg
              du installerar inte activate.iso"Och du stoppar in den före varje wave 4 spel. men varför inte installera 1.61? den kommer till LiteOn idag då slipper du hålla på med activate skiten
              jag menade oavsett om man installerar spelet eller inte så ska den användas? och ja det verkar så på ditt svar.

jag installerar inte 1.6.1 för att jag inte har en aning om hur man gör, eller att den ens fanns...
              Last edited by mac-boy; 2009-11-01, 20:06.

Comment

• 1.61 måste flashas in på driven, detta gör du genom att lämna bort din 360 till någon firma/privat person som flashar, alternativt läser någon av våra guider här på forumet...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  1.61 måste flashas in på driven, detta gör du genom att lämna bort din 360 till någon firma/privat person som flashar, alternativt läser någon av våra guider här på forumet...
                  aha okej. för ett pucko som mig:
                  1. bränn ISO-filen på samma typ av DVD DL som man bränner spelen på
                  2. stoppa in i Xboxen... vad händer då?
                  3. ta ur skivan och in med wave 4-spelet och gör som vanligt.

OK att installera spelet på HDD eller?
                  Visst är GTA Liberty City stories wave 4?

stort tack!

fick förresten svar från PSXcare att de inte uppgraderar 1.61 till liteon ännu, så det var ingen lösning.

Comment

• 1. ja, men UTAN layerbreak

2. du ska bara sätta i den, inte boota (vad jag förstår) som då gör att firmwaren flaggar nästkommande skiva som en skiva som inte ska kollas med stealth checken...

3. precis, vad du ska göra, men du får göra om proceduren när du ska köra wave 4 spel (om du inte har iXtreme 1.61 som inte finns till liteon i dagsläget, den kommer nog snart dock)

japp, det är helt ok att installera på HDD, det ökar INTE risken för att du blir bannad, den förblir den samma som om du körde direkt från skivan

Japp nya GTA är Wave 4 spel

1.61 kommer att komma till liteon inom kort hoppas vi på, när den komit ut kommer det skrivas här på forumet, och på PSXCares hemsida under nyheter... så håll utkik
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      1. ja, men UTAN layerbreak

2. du ska bara sätta i den, inte boota (vad jag förstår) som då gör att firmwaren flaggar nästkommande skiva som en skiva som inte ska kollas med stealth checken...

3. precis, vad du ska göra, men du får göra om proceduren när du ska köra wave 4 spel (om du inte har iXtreme 1.61 som inte finns till liteon i dagsläget, den kommer nog snart dock)

japp, det är helt ok att installera på HDD, det ökar INTE risken för att du blir bannad, den förblir den samma som om du körde direkt från skivan

Japp nya GTA är Wave 4 spel

1.61 kommer att komma till liteon inom kort hoppas vi på, när den komit ut kommer det skrivas här på forumet, och på PSXCares hemsida under nyheter... så håll utkik
                      stort tack för alla svar.

en sak bara. jag kör på mac och "iBurn360" nätr jag bränner mina spel. jag tar bort layerbreak, men det händer inget när jag ska bränna. kan jag skriva layerbreak "1" i alla fall? eller.."0"?
                      det står så här på abg360's hemsida: "do not set a layerbreak and when imgburn prompts, tell it to burn to the first layer only"
                      Last edited by mac-boy; 2009-11-02, 17:59.

Comment

• jag har inte en mac själv, så kan inte hjälpa dig där tyvär, men kolla runt i settings och se om det står något om "optimal layerbreak" eller liknande... och avaktivera allt sådant...
                        Google is your friend!

Comment

• kanske dum fråga.. men varför måste man ha en DL-skiva för activate.iso? Så liten fil så varför funkar inte en vanlig dvd eller ens cd-r skiva?
                          har med att de tror att det är en "fullgod" skiva eller?

Comment

• Jag har ingen direkt koll på varför det är så att den måste in på en sådan skiva, men antar att det har något med skivorna att göra, kanske något med vissa sektorer på skivan som fungerar bättre på en DVD+R DL skiva snarare än en CD-R eller DVD+/-R, eller så kanske det har att göra med att firmwaren gärna läser DVD+R DL

men som jag sa, detta är inget jag vet, detta är bara saker jag skulle kunna tänka mig är anledningen till varför man måste ha DVD+R DL
                            Google is your friend!

Comment

• Tog ned: FiFA.10.PAL.XBOX360-GLoBAL

häromdagen och får filen fifa10x360.iso

inga konstigheter, både här och på abgx står det att den ska var ok. men Xdvdmulleter säger att den har fel eller saknad video partition. how come?

står också på 360patches.com att den ska vara wave3, för annars hade väl det berott på att det är ett wave4-spel om jag fått det felet?

varför är ngt dumt här?

Comment

• Original inlägg av manker Visa Inlägg
                                Tog ned: FiFA.10.PAL.XBOX360-GLoBAL

häromdagen och får filen fifa10x360.iso

inga konstigheter, både här och på abgx står det att den ska var ok. men Xdvdmulleter säger att den har fel eller saknad video partition. how come?

står också på 360patches.com att den ska vara wave3, för annars hade väl det berott på att det är ett wave4-spel om jag fått det felet?

varför är ngt dumt här?
                                för att xdvdmulleter är föråldrat och inte har stöd för wave 3 vilker fifa 10 är. sluta använd xdvdmulleter och använd abgx360 istället. du vet inte om den är okej förrän du testat den i abgx360, det finns ibland fler olika "pressings" av ett spel och bara för att det står verified, pal på deras sida så betyder inte det att den är okej. det betyder att den går att verifiera och den måste kanske fixas.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X