Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ok det finns säkert trådar om det.. kan du ge mig en länk eller berätta hur jag går till väga och hur jag vet vilken firmware jag har o.s.v är inte så hajj på det här med forum så har svårt att navigera mig runt...

Comment

• Original inlägg av sburra Visa Inlägg
      Precis så får jag nu när jag testar, har bränt activate.iso i IMG Burn utan layerbreaks, klickat ja på frågorna som kommer upp. Får den där rutan som säger att jag måste ha skivan i en xbox360 väntat flera minuter (mobil guiden sa 30sek), bytt skivan och testat NHL2010 och får bara xbox loggan.

Har även testat att bränna med layerbreaks 1913760 med samma resultat.
      Brännt på Verbatim +DL skivor.

Har en benq läsare (2st vita sladdar) men vet inte vilken iEXTREME som finns i. Flashade den 23/12-07 thats alles

Tacksam för hjälp
      du måste ha iXtreme 1.6 för att det ska fungera, och NHL2010 (är det inte NHL 10 du menar? eller NHL 2k10?) är Wave 3, alltså fungerar dom från start med iXtreme 1.6
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av berra_ Visa Inlägg
        ok det finns säkert trådar om det.. kan du ge mig en länk eller berätta hur jag går till väga och hur jag vet vilken firmware jag har o.s.v är inte så hajj på det här med forum så har svårt att navigera mig runt...
        lättaste för dig: Lämna in boxen till PSXCare eller någon liknande firma i närheten av där du bor... för att uppgradera firmwaren måste man flasha om driven
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• aha aja då kommer jag in med den då

Comment

• nae menar saw, tekken 6, borderlands,overlord 2

Comment

• Borderlands och Overlord 2 är Wave 3 spel, Tekken 6 är Wave 4, Saw vet jag inte riktigt om det är Wave 3 eller 4...

men som hansi sa, det räcker troligtvis med att du uppdaterar din Firwmare bara
              Google is your friend!

Comment

• och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt

Comment

och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt
                  Om du har Samsung/Benq så kommer det lösa sig med att bara uppdatera
                  Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

och det här med waves löser man med att uppdatera firmware? vill inte göra det om det inte löser nåt
                    ja, man löser det genom att uppdatera boxen, alternativt fulpatcha (vilket INTE är att rekomendera)

mitt tips är att vänta på LT, när den väl kommit ut kan du köra vilka spel som helst på boxen i stortsett...
                    Google is your friend!

Comment

• Inte helt hemma härmen har ett problem och antar att någon hät kan hjälpa mig
                      Har en moddad xbox och har spelat massor med brända spel på den tidigare. Har ingen aning om vaddet för firmware och sånt. Har alltid bara stoppat in spel ochspelat bara. Har precis kommit hem från Thailand och köpte ett gäng spel. Nu vill boxen ha en uppdatering för att låta mig spela. Det sägs att MS håller på och bannar folk som spelar brända spel, så jag vågar inte gå online för uppdatering
                      Vad gör jag här? Finns det en guide som jag har missat? Jag har letat i 2 dagar nu =( Vad ska man göra för att kunna spela sen. De spel jag har köpt och jag vill spela är "left 4 dead 2" och "Modern Warfare 2"
                      Någon som kan hjälpa?

Comment

• Thailand spel kan vara Regions låsta till Asien...

hur som helst ska du kunna köra updateringen utan problem från skivorna...

det du borde göra dock är att vänta på att LT kommer, när den väl kommit ut kan du börja lira som du själv känner för igen...
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Thailand spel kan vara Regions låsta till Asien...

hur som helst ska du kunna köra updateringen utan problem från skivorna...

det du borde göra dock är att vänta på att LT kommer, när den väl kommit ut kan du börja lira som du själv känner för igen...
                          Vad betyder LT? Du menar att när boxen frågar efter updatering, så ska jag koppla upp mig och säga yes? ka det funka då?
                          Jag trodde att om man moddade boxen kunde man spela spel från alla regioner

Comment

• Original inlägg av alexg72 Visa Inlägg
                            Vad betyder LT?
                            Det är den nya firmwaren som ska släppas till Xbox 360 istället för iXtreme 1.61.
                            Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

• Original inlägg av alexg72 Visa Inlägg
                              Vad betyder LT? Du menar att när boxen frågar efter updatering, så ska jag koppla upp mig och säga yes? ka det funka då?
                              Jag trodde att om man moddade boxen kunde man spela spel från alla regioner
                              man kan i dagsläget INTE göra en 360 regions fri tyvär, iXtreme LT = iXtreme Lite Touch, nästkommande Firmware version till Xbox 360

iXtreme LT kommer vara livesäkert (hoppas vi på i alla fall)

du ska kunna installera uppdateringarna redan nu, från skivan...
                              Google is your friend!

Comment

• Thailandspel 'är synonym för ( Jag köpte en bunt Piratkopierade spel på en marknad o de lovade att de skulle fungera men när jag kommer hem gör det inte det o någon tipsade om att de eventuellt går igång efter ni moddat min konsoll som är omoddad" oftast

Köper man hemhyrda spel i Asien/Turkiet vet man inte riktigt vad de "laddat ned" om de är patchade rätt eller vilken region de är låsta eller om de är regionsfria etc.

ABGX på dem o är de korrupta kasta.
                                Har du inte en flashad maskin gör det först o kasta in senaste mjukvaran o lyssna på de tips du får med aktiveringsskivor etc av de som flashar konsolllen.

Har du en Hitatchi ( 1.51 ) startar den allt utan skivor.
                                Samsung/Benq ( Startar det mesta o resten med Akrivate.iso boot )
                                Lite-On ( Startar det mesta o resten med Akrivate.iso boot )
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X