Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• alternativa länkar finner du på ABGX360.net deras download sida...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Thanks!

Får fram detta: Länk

Bra eller dåligt? :P

Edit: Om jag förstått det rätt så innebär det att Wave 5 och 6 inte finns med i databasen. Förvånande eftersom jag nyss laddade ner det... Men har testat att kolla med SSv2 också, och fick fram "SS Version: 2 <trusted>", betyder det att allting är safe?
      Last edited by N1lle; 2010-07-28, 23:37.

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
        Thanks!

Får fram detta: Länk

Bra eller dåligt? :P

Edit: Om jag förstått det rätt så innebär det att Wave 5 och 6 inte finns med i databasen. Förvånande eftersom jag nyss laddade ner det... Men har testat att kolla med SSv2 också, och fick fram "SS Version: 2 <trusted>", betyder det att allting är safe?
        Wave 5+ får man i dagsläget kolla manuellt; jämför värdet som ABGX360 ger dig mot det som finns för download (om det stämmer är spelet safe om det har SSv2) det finns en mod till ABGX360 som gör att den känner igen Wave 5 och 6 spel också, men den vet jag inte hur pass bra den egentligen fungerar...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Förstår inte alls vart jag ska kolla det värdet någonstans och jämföra mot vad?

Har hur som helst testat att bränna Toy Story 3 nu, fått fram en säker SSv2 och stabil stealth. Men om man tittar på baksidan av skivan ser man att hela inte är använd, den har med andra ord inte bränt hela filen. Vad beror det på? Om jag förstått det rätt så ska det inte vara några problem att bränna filen utan det svåra är att få den rätt bränd, men nu verkar det inte funka ens att bränna med min nya Samsung brännare som ni rekommenderar... Vad fan är felet? Tack på förhand

Comment

• Kolla IMGBurn loggen, kanske den fick någon error någonstans? att vi rekomenderar en brännare betyder inte att ALLA fungerar av just den modellen, det betyder att dom flesta fungerar, och dom fungerar bra... du kan ha fått tag på en som inte är så bra kalibrerad...

Det står Video CRC ngnstans i närheten av området med Video/PFI
            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Kolla IMGBurn loggen, kanske den fick någon error någonstans? att vi rekomenderar en brännare betyder inte att ALLA fungerar av just den modellen, det betyder att dom flesta fungerar, och dom fungerar bra... du kan ha fått tag på en som inte är så bra kalibrerad...

Det står Video CRC ngnstans i närheten av området med Video/PFI
              Kan inte minnas att det kom något felmeddelande från imgburn. Tvivlar också starkt på att det är brännaren det är fel på.

Menar du i abgx då? Isf vad vill man att det ska stå då? Fattar faktiskt ingenting av det där med video crc

Comment

• Original inlägg av N1lle Visa Inlägg
                Kan inte minnas att det kom något felmeddelande från imgburn. Tvivlar också starkt på att det är brännaren det är fel på.

Menar du i abgx då? Isf vad vill man att det ska stå då? Fattar faktiskt ingenting av det där med video crc
                Kom på ett möjligt scenario, på mina Verbatim skivor står det att dom klarar 8x, det gör dock inte min brännare. Den klarar nämligen bara 2x, 4x och 6x... Brände spelet i 6x och det gav ju som sagt inte resultat, dock har jag bränt alla mina tidigare spel i 2,4x med gott resultat. Kan det vara felet?

Comment

• mycket möjligt, jag brukar köra 8x skivor i 4x

Video CRC'n är i ABGX360 ja, vad du vill att det ska stå beror helt på om det är Wave 5 eller 6... kollar du på www.abgx360.net finner du under downloads värdet som dom ska ha; står Video_blabla där blabla = video CRC'ns värde...
                  Google is your friend!

Comment

mycket möjligt, jag brukar köra 8x skivor i 4x

Video CRC'n är i ABGX360 ja, vad du vill att det ska stå beror helt på om det är Wave 5 eller 6... kollar du på www.abgx360.net finner du under downloads värdet som dom ska ha; står Video_blabla där blabla = video CRC'ns värde...
                    Det löste sig till slut! Tror det var en dålig skiva som gjorde att den första bränningen inte funkade. Sänkte iaf hastigheten till 4x och brände om med lyckat resultat.

Thanks a lot för all hjälp

Comment

• FAN vad irriterad jag blir. Har äntligen NHL11 kommit ut och så går allt åt helvette.
                      Har inte skrivit på detta forum på evigheter just pga av att allt har funkat så jävla bra.

Men nu har jag problem.

Får detta fel i loggen när jag bränner med ImgBurn. Och har ingen aning om vad fan som är fel.

Använder mig av Verbatim skivor.

11:57:27 ImgBurn Version 2.5.0.0 started!
                      I 11:57:27 Microsoft Windows 7 Home Premium x64 Edition (6.1, Build 7600)
                      I 11:57:27 Total Physical Memory: 4*189*688 KB - Available: 2*523*804 KB
                      W 11:57:27 SPTD can have a detrimental effect on drive performance.
                      I 11:57:27 Initialising SPTI...
                      I 11:57:27 Searching for SCSI / ATAPI devices...
                      I 11:57:27 Found 1 DVD±RW/RAM and 1 BD-ROM/HD DVD-ROM!
                      I 11:58:05 Operation Started!
                      I 11:58:05 Source File: C:\Users\GurrA\Desktop\icon-nhl11-x360.iso
                      I 11:58:05 Source File Sectors: 3*827*488 (MODE1/2048)
                      I 11:58:05 Source File Size: 7*838*695*424 bytes
                      I 11:58:05 Source File Volume Identifier: DVD_ROM
                      I 11:58:05 Source File Volume Set Identifier: ec67c000MS UDFBridge
                      I 11:58:05 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
                      I 11:58:05 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
                      I 11:58:05 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
                      I 11:58:05 Destination Device: [5:0:0] TSSTcorp CDDVDW SH-S223C SB02 (D(ATA)
                      I 11:58:05 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x)
                      I 11:58:05 Destination Media Sectors: 4*173*824
                      I 11:58:05 Write Mode: DVD
                      I 11:58:05 Write Type: DAO
                      I 11:58:05 Write Speed: 2,4x
                      I 11:58:05 Link Size: Auto
                      I 11:58:05 Lock Volume: Yes
                      I 11:58:05 Test Mode: No
                      I 11:58:05 OPC: No
                      I 11:58:05 BURN-Proof: Enabled
                      W 11:58:05 Write Speed Miscompare! - Wanted: 3*324 KB/s (2,4x), Got: 8*310 KB/s (6x)
                      I 11:58:05 Book Type Setting: DVD-ROM
                      I 11:58:05 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
                      I 11:58:34 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
                      I 11:58:36 Filling Buffer... (40 MB)
                      I 11:58:37 Writing LeadIn...
                      I 11:58:38 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3827487)
                      I 11:58:38 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3827487)
                      I 11:58:38 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
                      W 11:58:40 Failed to Write Sectors 640 - 671 - Reason: Unknown (Write Error) (ASC: 0x0C, ASCQ: 0x82)
                      W 11:58:40 Retrying (1 of 20)...
                      W 11:58:40 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 11:58:40 Retrying (2 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (3 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (4 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (5 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (6 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (7 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (8 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (9 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (10 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (11 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (12 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (13 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (14 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (15 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (16 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (17 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (18 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (19 of 20)...
                      W 11:58:40 Retrying (20 of 20)...
                      W 12:06:36 Retrying (21)...
                      W 12:06:36 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 12:06:37 Retrying (22)...
                      W 12:06:37 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 12:06:38 Retrying (23)...
                      W 12:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 12:06:38 Retrying (24)...
                      W 12:06:38 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 12:06:38 Retrying (25)...
                      W 12:06:39 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      W 12:06:39 Retrying (26)...
                      W 12:06:39 Retry Failed - Reason: Invalid Address For Write
                      E 12:08:47 Failed to Write Sectors 640 - 671 - Reason: Unknown (Write Error) (ASC: 0x0C, ASCQ: 0x82)
                      E 12:08:47 Next Writable Address: 112
                      I 12:08:47 Synchronising Cache...
                      W 12:08:52 User opted to skip the 'Close Track/Session/Disc' functions.
                      E 12:08:52 Failed to Write Image!
                      I 12:08:52 Exporting Graph Data...
                      I 12:08:52 Graph Data File: C:\Users\GurrA\AppData\Roaming\ImgBurn\Graph Data Files\TSSTcorp_CDDVDW_SH-S223C_SB02_DEN-14-SEPTEMBER-2010_11-58_MKM-003-00_2,4x.ibg
                      I 12:08:52 Export Successfully Completed!
                      E 12:08:52 Operation Failed! - Duration: 00:10:46
                      I 12:08:52 Average Write Rate: 2 KB/s (0.0x) - Maximum Write Rate: 2 KB/s (0.0x)
                      E 12:08:53 InterfaceThread Runtime Exception! - Message: EZeroDivide
                      E 12:08:53 Current StatusBar Text: 'Busy'

Comment

• Det ser ut som att det kan ha varit en dålig skiva, provat igen? ett tips är också att INTE köra i 2.4x, kör i 4x... det kanske också kan hjälpa...
                        Google is your friend!

Comment

Det ser ut som att det kan ha varit en dålig skiva, provat igen? ett tips är också att INTE köra i 2.4x, kör i 4x... det kanske också kan hjälpa...
                          Kör med Verbatim skivor, testat 2 gånger. Efter första gången uppdaterade jag firmwire till brännarn, uppdaterade ImgBurn, körde en cleaning Disc i brännaren. Men inget gav resultat.

Testade med CloneCd också och det sket sig där med. Den börjar aldrig bränna utan felmeddelande efter att den börjat jobba lite. Kanske 30 sek in. Men tydligen tillräckligt för att paja mina skivor. GAAHH!
                          Last edited by GuttA; 2010-09-14, 14:49.

Comment

• Original inlägg av GuttA Visa Inlägg
                            Kör med Verbatim skivor, testat 2 gånger. Efter första gången uppdaterade jag firmwire till brännarn, uppdaterade ImgBurn, körde en cleaning Disc i brännaren. Men inget gav resultat.

Testade med CloneCd också och det sket sig där med. Den börjar aldrig bränna utan felmeddelande efter att den börjat jobba lite. Kanske 30 sek in. Men tydligen tillräckligt för att paja mina skivor. GAAHH!
                            Enligt loggen börjar den bränna men har problem med adresser (I/O) hur gammal e brännaren? hur många skivor har du brännt på den?
                            Google is your friend!

Comment

Enligt loggen börjar den bränna men har problem med adresser (I/O) hur gammal e brännaren? hur många skivor har du brännt på den?
                              Datorn och brännaren är från Februari. Dock kanske modellen är äldre. Det vet jag faktiskt inte. Men jag har brännt kanske 50-100 skivor på den.
                              DVD filmer fungerar prima att bränna. Men inte spel. =/

EDIT. Om man kryssar i TestMode. Kan man "testbränna" då utan att paja skivorna?

Comment

• Kanske, det beror på hur brännaren är... vissa bränner till skivan andra gör det inte...

väldigt underligt iaf, Verbatim ska fungera bra... har du brännt andra skivor från samma förpackning utan problem? har du provat att öka hastigheten till 4x? [skivan ska inte köras i 2.4x]
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X