Original inlägg av Swizzy
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Jo från samma förpackning har jag brännt utan problem. Men har slösat 3 st nu och har endast en kvar. Vågar typ inte offra den för att testa att byta tll 4x? hehe. Men ja brukar alltid bränna på 2.4x, så tror därför inte att det är det felet. dock har jag inte brännt 360spel på sedan juni tror jag.
- Citat
- Flag
-
Är brännaren mer än två år gammal så är det dags o byta ut den om den strular./ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag förstår dig, men det känns som att det kan hjälpa, kör man för långsamt kan man få sådana här problem som du har nu, samma om man kör för snabbt... dock brukar det inte uppenbara sig så pass fort som det gör för dig nu (brukar bli en bit in under bränningen) jag vet inte vad mer som kan vara fel annat än att du kanske behöver avinstallera DaemonTools... som du ser längst upp i loggen kan den ha en effekt på brännaren... hade du Daemon Tools installerat tidigare när du brände också?Original inlägg av GuttA Visa InläggJo från samma förpackning har jag brännt utan problem. Men har slösat 3 st nu och har endast en kvar. Vågar typ inte offra den för att testa att byta tll 4x? hehe. Men ja brukar alltid bränna på 2.4x, så tror därför inte att det är det felet. dock har jag inte brännt 360spel på sedan juni tror jag.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
Daemontools och Slysofts ANY DVD brukar kuka upp mycket i datorer om man har sånt aktiverat.
En av datorerna jag har hema måste jag manuellt disabla Slysofts Any DVD på innan jag kan göra något vettigt med brännaren i den
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har alltid haft daemon tools installerat när jag brännt. Det är inte igång. Men finns på datorn. Gör det skillnad ändå? Alltså det finns inte med nere i aktivitetsfönstret.
EDIT: Avinstallerade DT nu, men ICKE!
Får väl köpa en ny brännare antar jag. Jävla skit.Last edited by GuttA; 2010-09-14, 17:45.
- Citat
- Flag
Comment
-
Hastigheten, Hur mycket du måste ställa in (jumpers på IDE för Master/Slave) huruvida ditt moderkort klarar av den i huvudtaget.........Original inlägg av GuttA Visa InläggVet inte om det är värt att starta egen tråd. Men om jag ska köpa ny brännare. Vad är skillnaden på SATA och IDE anslutning?
Bästa är SATA, den är enkel att installera (oftast plug 'n' play rakt av) den är också billigare (om du ska ha tag på en som är bra) och din dator har med 99% säkerhet SATA
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Åkte förbi el-giganten och tänkte att jag lika gärna kunde kolla om de hade några brännare. Så gick in och hitta en extern. Iomega SN-s083c som skulle klara DL.
Det var en chansning, och jag får lämna tillbaka den om det inte skulle fungera nå bra. Så testade med denna.
Bränningen gick finemang och spelet startade. Spelade 15-20 min och fick sedan DIsc is unreadable. Och nu hittar den inte skivan alls.
Sånt man brukar få med dåliga skivor.
Men kan detta orsakas av brännaren? Eller är lasern i boxen nu dålig? Testade med en DVD film, det gick bra.
har Verbatim skivor. Så det ska inte vara orsaken.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kan bero på flera saker, men mest troliga är att det är något fel på lasern/DVD-enheten
Testa skivan i datorn med ABGX360 (KOLLA Game CRC) skulle den gå igenom där vet du att bränningen borde fungera bra, testa gärna skivan hos en vän också, det är ett annat bra sätt att utesluta bränningen
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
http://forum.psxcare.com/support/sho...C3%84s-!!!-***Original inlägg av GuttA Visa InläggOkej tack. Ska kolla upp det där med ABGX360. Vad menar du med att kolla Game CRC? Tyvärr har jag ingen vän med flashad xbox./ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Så här ser loggen ut efter att jag kört skivan i ABGX360.
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=fvah6r&s=7
Säger mig inte så mycket. Men kan ni hjälpa?
Kanske värt att tillägga är att jag struntar i stealth och allting i och med att boxen redan är bannad.
Vill bara kunna spela spelet.Last edited by GuttA; 2010-09-15, 16:04.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det säger att skivan inte är jätte bra bränd, eller så är brännaren/läsaren du använder för att testa skivan lite smått trött...
(error som står längst ner med retry's är INTE bra)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-

Comment