Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av noremlac Visa Inlägg
    Ni kan ignorera mitt inlägg ovan, den biten har jag fått kläm på.
    Men hur gör jag nu för att installera spelen på den interna disken?
    Har försökt kopiera över spelen från den externa, men det funkar inte, kan inte göra någonting i stort sett. Inte skapa mappar t.e.x, trycker "Y", men utan resultat. Är det nån kombination av knappar jag ska trycka på?
    Sitter med Rgh box, Freestyle Dash 3.
    Du måste välja vilken "sida" du vill jobba med, håll in RB eller LB
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Du måste välja vilken "sida" du vill jobba med, håll in RB eller LB
      Hehe, var det så enkelt?
      Tack för hjälpen!

Comment

• Någon idé varför min externa hdd inte dyker upp i FSD File Manager?
        Behöver jag ställa in sökväg eller något liknande?
        Ser den i XeXmenu, men därifrån går det inte att installer/kopiera, eller går det?
        Ursäkta alla n00b frågor :P
        Har Rgh box.

Comment

• ingen aning om varför FSD's filemanager inte hittar din hårddisk, troligen att du letar efter fel grej (USB0 är din usb hårddisk)

XEXMenu har också en fil hanterare, tryck 1 gång på RB bara
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ingen aning om varför FSD's filemanager inte hittar din hårddisk, troligen att du letar efter fel grej (USB0 är din usb hårddisk)

XEXMenu har också en fil hanterare, tryck 1 gång på RB bara
            Hittar ingen USB-hårddisk alls i FSD, men USB-sticka funkar.
            Ska testa XeXmenu också.

EDIT: USB-hårddisken dyker upp i XeXmenu, så att den är kompatibel tror jag.

Comment

Hittar ingen USB-hårddisk alls i FSD, men USB-sticka funkar.
              Ska testa XeXmenu också.

EDIT: USB-hårddisken dyker upp i XeXmenu, så att den är kompatibel tror jag.
              Yeehaa! Nu funkar allt som det ska! Tack för all hjälp Swizzy :-)

Comment

• Okej. Förhoppningsvis sista frågan nu då...
                Hur gör jag med spel som är "multidisc", dvs spel som är 2 skivor eller mer?
                Är det bara att extracta och överföra som vanligt, eller måste det vara nån speciell struktur på mapparna?

Comment

• Det beror på vilket plugin du använder

Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
                  Google is your friend!

Comment

Det beror på vilket plugin du använder

Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
                    Alrighty.

Comment

• Lite "onödig" fråga men...
                      Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
                      Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".

Comment

Lite "onödig" fråga men...
                        Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
                        Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".
                        Troligen att din interna hårddisk inte har utrymme nog att få plats med spelen?
                        Google is your friend!

Comment

Troligen att din interna hårddisk inte har utrymme nog att få plats med spelen?
                          Nej det borde det inte vara, har ca 100gb ledigt. Och spelen är på ca 7gb styck.

Comment

• Lyckades lösa det. Skapar jag mapparna manuellt, och kopierar ett par filer i taget, alltså inte hela rasket på en gång, så funkar det. I FSD 3 alltså. Lite halvskumt, men nu fungerar det ju iallafall.

Comment

• Var ett tag sedan jag brände ut lite spel och nu fungerar det inte längre ...

För drygt ett år sedan så fixade jag min senaste uppdatering (inget jag kan göra själv utan "köper" tjänsten av en kille i stan), har för mig det var typ firmware 2.0 som installerades. I samband med det så slog jag till på en -> LiteOn IHAS SATA DVD±RW 24x Intern - Svart med iXtreme Burner MAX. Brände ut lite spel och allt var frid och fröjd.

Problemet var som sagt att det var ett år sedan. Igår när jag brände ut ett par nya spel så kom det bara upp ett felmeddelande att disken inte är läsbar eller att den inte stödjer det formatet (tror jag det stod, kan ge ett exakt felmeddelande när jag kommer hem). Gissningsvis så har jag lite gammal mjukvara i xboxen eller är det något inställning i imgburner etc jag missat att jag ska göra för att få det att fungera igen?

En sak som är lite märklig är att äldre spel inte heller går att få igång som gick för mer än ett år sedan.

Comment

• Du måste ha LT+ 3.0 för att köra senaste spelen... och du måste kolla iso filerna med ABGX360 om du inte redan gjort det?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X