Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
Ni kan ignorera mitt inlägg ovan, den biten har jag fått kläm på.
Men hur gör jag nu för att installera spelen på den interna disken?
Har försökt kopiera över spelen från den externa, men det funkar inte, kan inte göra någonting i stort sett. Inte skapa mappar t.e.x, trycker "Y", men utan resultat. Är det nån kombination av knappar jag ska trycka på?
Sitter med Rgh box, Freestyle Dash 3.
Du måste välja vilken "sida" du vill jobba med, håll in RB eller LB
Någon idé varför min externa hdd inte dyker upp i FSD File Manager?
Behöver jag ställa in sökväg eller något liknande?
Ser den i XeXmenu, men därifrån går det inte att installer/kopiera, eller går det?
Ursäkta alla n00b frågor :P
Har Rgh box.
Okej. Förhoppningsvis sista frågan nu då...
Hur gör jag med spel som är "multidisc", dvs spel som är 2 skivor eller mer?
Är det bara att extracta och överföra som vanligt, eller måste det vara nån speciell struktur på mapparna?
Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
Personligen kör jag med diskswapper pluginet till dashlaunch, då spelar det ingen roll hur jag lägger spelen, bara jag har det skrivet i en text fil med namnet "multi.ini" i roten på valfri hårddisk
Lite "onödig" fråga men...
Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".
Lite "onödig" fråga men...
Har ett par spel på den externa hårddisken, jag kan spela dom via den externa, men det går inte att kopiera dom till den interna disken, vad kan det möjligtvis bero på?
Får inget felmeddelande i Xexmenu, och i Fsd 3 står det bara "operation failed".
Troligen att din interna hårddisk inte har utrymme nog att få plats med spelen?
Lyckades lösa det. Skapar jag mapparna manuellt, och kopierar ett par filer i taget, alltså inte hela rasket på en gång, så funkar det. I FSD 3 alltså. Lite halvskumt, men nu fungerar det ju iallafall.
Var ett tag sedan jag brände ut lite spel och nu fungerar det inte längre ...
För drygt ett år sedan så fixade jag min senaste uppdatering (inget jag kan göra själv utan "köper" tjänsten av en kille i stan), har för mig det var typ firmware 2.0 som installerades. I samband med det så slog jag till på en -> LiteOn IHAS SATA DVD±RW 24x Intern - Svart med iXtreme Burner MAX. Brände ut lite spel och allt var frid och fröjd.
Problemet var som sagt att det var ett år sedan. Igår när jag brände ut ett par nya spel så kom det bara upp ett felmeddelande att disken inte är läsbar eller att den inte stödjer det formatet (tror jag det stod, kan ge ett exakt felmeddelande när jag kommer hem). Gissningsvis så har jag lite gammal mjukvara i xboxen eller är det något inställning i imgburner etc jag missat att jag ska göra för att få det att fungera igen?
En sak som är lite märklig är att äldre spel inte heller går att få igång som gick för mer än ett år sedan.
Comment