Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Finns det nån extern brännare, som funkar till en Hitachiläsare?

Comment

• Original inlägg av Soederstroem
      Finns det nån extern brännare, som funkar till en Hitachiläsare?
      Köp ett 5.25 chassi och en Liteon/Pioneer (det är en smaksak) så får du en riktigt vass extern brännare

Comment

• Vart hittar jag dom grejerna?

Comment

• Brännde mitt första 360 spel idag
          Brännare: Samsung SH-S162L (med det senaste firmware Ts06)
          Spel: Splinter Cell Double Agent
          Media: Verbatim DVD+R DL
          Firmware i 360:Okänd, då jag lämnade in den i förrgår här på PSXcare
          Hitachi i 360'n

Btw hansi, vad fick jag för firmware? och behöver inte jag "Original nyckeln" för att flasha tillbaka?

Comment

• Original nyckeln ligger kvar i din 360, behöver du komplett original firmware så är det bara å kolla vilken firmware version som står på etiketten på din läsare och ladda hem från nätet. Jag har även sparat den här markerad med serienumret på din dvdläsare.

Tror den kallas "2.2" den firmware vi började använda nu i veckan. Jäkligt bra patchar är det iaf...som jag redan skrev här i tråden sist...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Billiga dvd+r DL

Någon som vet vart jag kan få tag på billiga + DL Skivor???
              //Jyggemannen

Comment

• läs i tråden.....
                (w e s e l l c d, medieshoppen m.fl.)
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

• Super, då vet jag.. glömde fråga när jag va inne hos er.

"Jäkligt bra patchar är det iaf..." Jo, Jag märker det då jag har en en samsung brännare i datan och bränner utan problem..

Comment

• Jag skrev innan att jag hade problem med mina spel.
                    Tog och flasha om min box till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth".
                    Nu fungerar dem spelen jag brände förut utan problem

Comment

• Jag kör med samma firmware som Bounter och bränner Verbatim 2.4X skivor utan problem med en NEC-ND3500 brännare och det sitter en Hitachi-47D spelare i boxen. Har läst på ett flertal ställen att det skulle vara problem med denna kombination av brännare och läsare, men det tycks inte gälla för min del i alla fall.

Comment

• Det fanns ju en anledning till varför det inte fungerade med NEC från början. Så jag köpte mig en ny brännare och har inte haft några problem. Jag kör med första versionen av firmwaret osså. Samma sak med billiga skivor, det finns ju anledning till varför de är billiga... Vi får väl se om 3 år vilka skivor som fungerar bäst, mina verbatim eller andras TDK.

Comment

• Tjena.

Har sökt i forumet och via google utan att kunna hitta svar på min fråga. Därför hoppar jag på denna tråden då jag har en 360 med Hitachi V47DH med ny firmware som fungerar strålande. Jag undrar helt enkelt om någon har testat att bränna spel med Nec ND-4570 till 360'n?

Tacksam för svar.

Tillägg: Finns det något gemensamt för de brännare som fungerar? Är det någon speciell feature dom ska ha eller vad är det som styr att det funkar på vissa brännare men inte andra (förutom att de ska ha stöd för double/dual layer och DVD-Rom m.m)?
                          Last edited by grodan666; 2006-10-24, 17:53.

Comment

• Bara den kan bränna dual layer skivor så lär det fungera på en hitachi med xtreme 2.2 eller senare.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi
                              Bara den kan bränna dual layer skivor så lär det fungera på en hitachi med xtreme 2.2 eller senare.
                              Tack för snabbt svar. Men jag antar att inställningsmöjligheter för Booktype / BitSetting också spelar roll enligt de inlägg jag har läst? Dock verkar ju inte Pioneer stödja möjligheten att ändra detta manuellt och det verkar ju funka bra för de flesta som kör med Pioneers prylar... motsägelsefullt det där

Comment

• Har bara en fråga angående det här med firmware, vad gör det för nytta? jag har flashat mitt 360 o inte installerat nått firmware. Så jag undrar bara vad är det till för vilken nytta gör det?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X