Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har nu flashat min xbox och testat att bränna.
    Brännde Splinter Cell: Double Agent och NHL 07 med min NEC AD-5170A.
    Skivorna jag körde med var Verbatim, funkar hur klockrent som helst.

Comment

• TRAXDATA DVD+R DL 8.5GB 2.4xspeed funkar ok på en samsung med 5.2?
      Jag vet att tråden heter Hitachi men

Comment

• LiteOn LH-20A1P-487C DVD±RW 20x

någon som vet om det går att bränna 360 spel med den brännaren
        eller måste man ändra firmware i den ??
        måste man ha något program till den för att ställa om den i dvd läge??

Comment

• spelar det nån roll om har samsung eller hitachi när man ska spela brända spel?

eftersom på nästan alla ställen vart man kan köpa flashade 360n så finns möjlighet och välja mellan samung och hitachi spelare.

palten2000: Jag har en lite-om dvdrw sohw-1673s och den funkar det väldigt bra med verbatim dl skivor
          Last edited by swifter; 2007-01-29, 18:46.

Comment

• ok får prova då jag får skivorna

palten2000: Jag har en lite-om dvdrw sohw-1673s och den funkar det väldigt bra med verbatim dl skivor[/QUOTE]

Comment

• testade ritek med min nec 3550
              men det funkade inte...

Comment

• Original inlägg av Xozmania Visa Inlägg
                Idag testade jag att bränna Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER.
                Det funkade utmärkt. Det var väl inget märkvärdigt tänker ni då.

Men jag måste säga att med
                Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth.rar
                så verkar det som om man inte ens behöver ställa in booktype, eftersom min brännare inte klarar av det. Det visste iallafall inte jag innan.

Brännare = LG GSA-H21N
                DVD = Hitachi 47
                Media = Verbatim
                Någon som vet något om detta? Har en inbyggd brännare i min laptop som klarar DL men man kan inte ställa in booktype. Funkar det ändå med nya Firmware?

Comment

• Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
                  testade ritek med min nec 3550
                  men det funkade inte...
                  Min NEC 3500 funkar super, uppdatera din firmware bara.

Comment

• Jag har också lite-on men får det inte riktigt att funka med booktype, hur funkar booktype & behövs det några inställningar i bränn programet???

Comment

• TDK 16x DVD+R

Funderar på att flasha min xbox360 Hitachi, jag har en Pioneer DVR-111D och nu undrar jag om TDK 16x DVD+R är något som fungerar bra?

Comment

• Original inlägg av lappen 5 Visa Inlägg
                        Jag har också lite-on men får det inte riktigt att funka med booktype, hur funkar booktype & behövs det några inställningar i bränn programet???
                        Använd imgburn, det fixar booktype på lite-on
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Finns det ngn extern dvd-brännare på marknaden som funkar att bränna spel till hitachin? eller finns det någon annan lösning? jag har nämligen en bärbar dator.

Comment

• Är det någon som vet om dessa skivor fungerar? http://www.********.dk/shop/default....productid=1872

we sell cd

Premium DVD+R Double Layer 8xspeed 8.5GB 240min
                            i cakebox white inkjet fullface printable

media code: RICOHJPND01

Comment

• Original inlägg av autopsy Visa Inlägg
                              Finns det ngn extern dvd-brännare på marknaden som funkar att bränna spel till hitachin? eller finns det någon annan lösning? jag har nämligen en bärbar dator.
                              Borde fungera med alla externa dvd brännare som säljs nu, bara den klarar double layer. Jag kör med en lite-on utan problem.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Finns det något ställe i Stockholm som säljer billiga dvd+r DL verbatim eller Traxdata billigt, förutom psxcare, om ni nu gör det?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X