Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 Hitachi/brännare/Media

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det är bäst att använda verbatim skivor.. traxdata kan vara lite sega.. alltså det tar längre tid o ladda spelen och det kan hacka lite på mellansekvenserna

Comment

• Original inlägg av Cottonfield66 Visa Inlägg
      Brännde mitt första 360 spel idag
      Brännare: Samsung SH-S162L (med det senaste firmware Ts06)
      Spel: Splinter Cell Double Agent
      Media: Verbatim DVD+R DL
      Firmware i 360:Okänd, då jag lämnade in den i förrgår här på PSXcare
      Hitachi i 360'n

Btw hansi, vad fick jag för firmware? och behöver inte jag "Original nyckeln" för att flasha tillbaka?
      Skulle höra med dig om SH-S162L funkar bra att bränna backups har själv en sån brännare och är på ingång att köpa en 360!
      Hitta inte hur man skickar PM så jag skrev här istället!

Comment

• Jag har ingen DVD-brännare sen innan så det får bli att beställa en, har en låda utan handtag med lot #0638, lär ju vara Hitachi, är det denna Pioneer 111d som är den bästa?.

edit: har fått svar och brännaren är beställd...
        Last edited by Janols; 2006-12-24, 22:00.
        | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• kan man inte lägga in spel på hårddisken?? eller kan man bara ha bilder film musik?

Comment

• någon som fått philips DL skivor att fungera med hitachin hitta nämligen 25 st för en billig summa pengar men tänkte fråga här först inna ja beställer så man inte slänger pengarna i sjön?

Comment

• Flashade en kompis 360 nyss.
              Han har en Hitachi 78FK tror jag det var, och hans brännare "philips dvd8631".
              Han brännde ut Viva Pinata med den brännaren på en Verbatim DL skiva och det fungerade tydligen.

Comment

• om man har en samsung läsare i boxen, fungerar då en NEC-brännare? När är det man ska ha en pioneer?

Comment

• 1. Ja
                  2. Aldrig nödvändigt
                  Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Hur vet man om ens moderkort är kompitabelt att flasha en Hitachi 078 med?.

Mitt moderkort är...

Detected Chipset: Intel(R) 845 Chipset
                    Memory Controller: 82845
                    I/O Controller: 82801BA (ICH2)
                    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Hej, jag har köpt Platinum DVD+R DL 8,5GB 8X (Double Layer), och jag undra om dem är bra eller borde jag lämna tillbaka dem? för jag har inte öppnat dem än.
                      jag har en Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK .(Dual Layer) och det är väl den som är bra för att bränna xbox 360 backuper?

Comment

• Original inlägg av Mahjar Visa Inlägg
                        Hej, jag har köpt Platinum DVD+R DL 8,5GB 8X (Double Layer), och jag undra om dem är bra eller borde jag lämna tillbaka dem? för jag har inte öppnat dem än.
                        jag har en Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK .(Dual Layer) och det är väl den som är bra för att bränna xbox 360 backuper?
                        Har du firmware 2.xx med Hitachi så behöver du inte bry dig. Spelaren läser då det mesta, och Platinum är väl rätt högkvalitiva har jag för mig? Så det ska nog gå bra.

Comment

• ja har en ASUS DRW-1608p25 dvd brännare, nån som vet om den funkar? den klarar dl.

Comment

• Original inlägg av luddmar Visa Inlägg
                            ja har en ASUS DRW-1608p25 dvd brännare, nån som vet om den funkar? den klarar dl.
                            Kolla om du kan välja bittsetting manuellt om inte så kanske du får uppgradera firmwaren i den http://forum.rpc1.org/dl_firmware.ph...4&manufactor=6

Comment

• men vilken ska ja välja? finns inte den ja har..

Comment

• Jag har en Hitachi-läsare i mitt 360, köpte i somras.

Ska flasha snart, och jag undrar därför om någon har erfarenhet av brännaren "NEC ND 3540A" tillsammans med Hitachi-läsaren? Funkar det bra?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X