Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tversity-Guide enkel version

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Kottich Visa Inlägg

Enda som saknas på gamla boxen är funktionen att starta boxen med handkontrollerna, så man slipper den där jobbiga extramotionen att röra sig 3 meter för att starta den, men med 360 får man väl igen det när man måste byta skiva för att byta spel...

En XBOX dvd-växlare hade varit något!

off topic...men leta reda på en X3IR, XIR eller liknande hack så kan du stänga av/slå på gammelboxen från fjärren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Hmm...fungerar TVersity till XBOX360 efter nya uppdateringen å allt?

Jag provade det för första gången idag och har ställt in allt precis som alla guider visar men det vill inte fungera.
      Sen har jag googlat och läst och läst... och sen läst lite till men det fungerar fortfarande inte.

Stream från Mediaplayer 11 fungerar efter 1 sek men inte TVersity.

Jag ska väl inte behövs göra någon inställning i boxen nu när live och mp 11 redan fungerar?

Tacksam för svar.

Comment

• Har du slagit av utdelningen från Mp11?

Comment

• Yes!

Comment

• Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
              Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.
              Vad jag förstått går det att streama många fler format med TVersity än med Media Player. Annars är MP väldigt enkelt att få igång. Särskilt när jag inte får igång TVersity alls

edit: nu såg jag att du skrev "mediacenter" och inte "mediaplayer". Jaja...

Comment

• Original inlägg av djdj Visa Inlägg
                Oinsatt fråga men behövs verkligen Tversity, finns det inget sätt att streama direkt från Vista mediacenter? Jag såg en äldre post som nämner just detta, sid8 i denna tråd, men har svårt att hitta något om det.
                det ska väl gå, om det finns medie delning men förmodligen inte... kör på windows media player, den vet jag fungerar och hänger med windows vista den med
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  det ska väl gå, om det finns medie delning men förmodligen inte... kör på windows media player, den vet jag fungerar och hänger med windows vista den med
                  Med ffdshow får jag mediacenter (som väl använder mediaplayer) att spela alla format jag testat. Tyvärr så smittar inte denna egenskap av sig till xboxen via mediacenterfunktionen.

När jag skriver så kommer jag på att om det ska funka så är det ju via delning direkt från mediaplayern och inte via mediacenterextendern, ska testa det ikväll... återkommer.

Kom gärna med tips under dagen.

Comment

• Tja får ta det här för att på xbox forumet är det inga som svara typ:P
                    Skulle behöve hjälp med att strema från SmartFTP till xbox men får dte här felet hur ändrar jag det?(vet att det är fel del av forumet)
                    [18:15:20] Connection attempt 8...
                    [18:15:20] Resolving host name "192.168.100.202"
                    [18:15:20] Connecting to 192.168.100.202 Port: 21
                    [18:15:20] Connected to 192.168.100.202.
                    [18:15:41] En etablerad anslutning avbröts av programvaran i värddatorn.
                    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                      Tja får ta det här för att på xbox forumet är det inga som svara typ:P
                      Skulle behöve hjälp med att strema från SmartFTP till xbox men får dte här felet hur ändrar jag det?(vet att det är fel del av forumet)
                      [18:15:20] Connection attempt 8...
                      ska du streama från en ftp-server till xboxen? har du testat ansluta till ftp-servern från en ftp-klient?
                      One piece at a time.

Comment

• Tänkte göra dte från pogramet är nybörjare på det här med strema så vet typ ingeting...
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• det där är något fel i dina inställningar på boxen som gör att det inte går...
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• [18:15:20] Connection attempt 8...

Men vad ska jag fixa i inställningarna då?
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Vilket program kör du? XBMC eller Avalaunch?
                              Google is your friend!

Comment

• Xbmc tech nyaste updaten:P
                                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X