Fick igång det. Man var ju tvungen att gå till -->Media-->Video-->Computer och köra någon update före man kör "Test Media Connection"
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tversity-Guide enkel version
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
läste lite på tversitys forum, http://forums.tversity.com/viewtopic...ighlight=pixel, men det står att det ska finnas ffdshow ikon i aktivitetsfältet när man spelar videon men det har inte jag. Vad kan va fel?
- Citat
- Flag
Comment
-
testade att konvertera en hd-film i mkv-format idag till wmv..gjorde det med Winavi..Tog c:a 2 timmar att konvertera den..streamade den med Tversity o det funkade sanslöst bra..med wmv kan man spola i filmerna för den transcodar inte den alls plus att bildkvalitèn bibehölls..ska göra det med alla mkv och x264-filmer i fortsättningen
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag testade att spela Ice Age hd och det funka om jag lät den buffra tillräckligt länge. Men när jag skulle spela xvid så står den kvar i dashboard jättelänge och sen får jag fram ett felmeddelande om att anslutningen kanske bröts. Tversity ska väl kunna spela xvid? Vad kan va fel?
- Citat
- Flag
Comment
-
Har nu följt alla instuktioner utan resultat (även det med att att ändre med användarna på datan osv). #60:n hittar inte datorn när jag delar filer med Tversity men den hittar datorn direkt när jag bytar till WM Player 11, Det kan inte finnas nåt kvar att göra? Det var ju självaste hur krävande och komplicerat det ska vara att streama film från datorn i 360:n.
Borde jag vänta på att något bättre kommer ut till att ornda det? Har någon nåt annat förslag om vad som kan vara fel eller borde jag ge upp?Last edited by Chsandberg; 2007-02-28, 00:14.
- Citat
- Flag
Comment
-
Hejsan,
Jag har problem med att spela upp .avi filer. Först kommer det upp ett felmeddelande på datorn "MediaServer.exe har stött på ett problem och måste avslutas" När jag klickar bort det så kommer det upp ett fönster på Xboxen "Can't play this conntent because it may not be supported" och sen lite längre ner "Status Code: 69-04-80072741".
Mpg och mp3 funkar utan problem. Vad kan vara fel, vad har jag missat? Sen en annan fråga, varför kan jag inte spola när jag ser på .mpg filer? Jag får bara upp "Action not available".
Jag har installerat följande:
- Release 0.9.9.2 (December 25, 2006)
- Download [ K-Lite Codec Pack 2.85 FULL ]
Vh
EvensarLast edited by Evensar; 2007-02-28, 20:04.
- Citat
- Flag
Comment

Comment