Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tversity-Guide enkel version

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hej vill börja och tacka för denna guide, har nu fått tversity att funka,((-

Tepesco:biblotek/mediadelning/klick ur delautmedia

Fick från början inte kontack med min pc, ja provade att stänga av worm Blocking på antivirus progget som nån skrev att man skulle göra.. sen hittade ja tversity genom att klicka på Videos Computer Tversity där låg alla filmerna.

jag får alla filmer(nästan) att fungera även x264 filer, jag har en Pentium(R)Dual 3.0 ghz 2 gb ram.

men xvid serierna blir uppochner tyvärr nån som vet ur man fixar detta? jag installerade k-lite packet..
    Last edited by Trapz; 2007-05-01, 19:34.
    dual 3 ghz processor
    gainward Bliss 8600 GT
    2 gb PC-5300 DDR2 667MHz
    1.5 TB harddrive
    Logitech® Z-2300 THX
    samsung 22" syncMaster 226bw (2 ms!)

others: sharp 42" full-hd 1080P Lcd (4-6 ms) connected with 15 m dvi-hdmi kabel.
    Dali concept speakers: front, center, sur and subwoffer.
    NAD 744 Reciver (17kg hardware)
    xbox360 mod,and hd dvd player.
    PSP (fw 3.03)

Comment

• nedgradera ffdshow till 801 ska tydligen göra susen vid upponedvänd bild..

testa o skriv sen om det funkade eller ej

Comment

• jepp funkade fin fint med nergraderningen. nu funkar allt!

en fundering bara.. jag har en full hd tv(sharp aquos),
        går det att ställa upp upplösningen till 1920x1080?
        nån som provat?
        dual 3 ghz processor
        gainward Bliss 8600 GT
        2 gb PC-5300 DDR2 667MHz
        1.5 TB harddrive
        Logitech® Z-2300 THX
        samsung 22" syncMaster 226bw (2 ms!)

others: sharp 42" full-hd 1080P Lcd (4-6 ms) connected with 15 m dvi-hdmi kabel.
        Dali concept speakers: front, center, sur and subwoffer.
        NAD 744 Reciver (17kg hardware)
        xbox360 mod,and hd dvd player.
        PSP (fw 3.03)

Comment

• klarar din dator att koda av filmer i den upplösningen så ska det nog inte vara nåt problem

Comment

• Original inlägg av gothh Visa Inlägg
            Har exakt samma problem och lyckas inte lösa det...
            Har testat en massa olika codecs, men får det inte att fungera...

Vanlig divX o så fungerar, men inte mkv.. har åxå döpt om den till 1-2 bokstäver, men funkar inte...

Nån som vet hur man ska lösa detta??? plzzz
            Samma problem här :/

Comment

• Original inlägg av cpdeluxe Visa Inlägg
              Du har för slö pcu och för lite ram tyvärr.. Jag kan streama allt även x264utan problem men då har jag också amd athlon 64 X2 dual core 4600+ 2.0gb ram..
              Hur löste du det då??

Hur fixar man till detta problemet?`

Can´t play this content because it may not be supported, för more info goto xbox.com/support

statuscode 69-04-cood 3E84

Får ikke mkv filer att funka alls..

Har en AMD Athlon 64 3000+, Radeon 9800 Pro, 1GB minne

Comment

• bara funkar direkt ur burken så att säga..x264 måste jag döpa till korta namn annars flyter allt kanon på min AMD64X2 4600+ 2048Ram

Comment

• jäklit mystiskt att jag inte får det att funka >(

Comment

• Detta har fungerat bra för mig i mer än en månad, tack vare er
                    Men nu får jag inte det att fungera längre, det hände efter jag skulle
                    testa streama .mkv HD film. Testade lite codec. Men nu har jag uninstallerat allt och installerat K-lite. Nu när jag ska trycker på "play" så händer det inget i 30 sek ungefär sen kommer det upp "Unplayable Content" The connection to your computer was lost. Make sure blablabla.

Vad kan vara fel?

Comment

• Hjälp

Har läst din guide men får det ej att funka, jag kan hitta en anslutning till dator på xboxen och lyssna på musik om jag kör wmp11. men om jag tar bort sharingen i wmp11 så hittar jag ingeting.. vad ska jag göra?

Comment

• Hjälp, snälla!!

Kan någon snälla hjälpa mig.
                        Ja har problem med TVersity. När jag ska tex lägga till en film på TVersity så kommer det ett upp ett felmeddelande där det står: "Error, Unable to connect to server, please make sure it is running". Vad är det för fel? Tacksam för svar!

Mvh Anton

Comment

• Original inlägg av ante_0227 Visa Inlägg
                          Ja har problem med TVersity. När jag ska tex lägga till en film på TVersity så kommer det ett upp ett felmeddelande där det står: "Error, Unable to connect to server, please make sure it is running". Vad är det för fel? Tacksam för svar!

Mvh Anton
                          Jag får ett likadant meddelande, också ute efter svar

Comment

• Original inlägg av ante_0227 Visa Inlägg

Mvh Anton
                            ladda ner denna, http://download.tversity.com/Xbox360Spring2007Patch.zip

Comment

• Kan man streama x264 och lägga in texter osv?

Comment

• Funkar ändå inte. någon annan som kan veta vad det är för fel?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X