Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tversity-Guide enkel version

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag läste på deras forum att om man transcodade till windows media video så skulle det gå att spola.

Comment

• Helt rätt

Comment

• Har en ganska grundläggande fråga. Försökte få igång Tversity för ett tag sedan, gick inge bra så gav upp.. Men nu kör vi igen! Har problem med en ganska grundläggande grej. Får inte igång min media connection helt enkelt. Nu hittar den inte ens min dator, vilket verkar mkt underligt. Har följt guiden, och tror mig att ställt in allt jag kan ställa in rätt. Kör kabel rätt från xboxet o in i datorn, så borde va funkis, inga routrar eller likn som kan ställa till det. När jag kikar på datorn i win, då har jag anslutning o så till xboxet, så inget fel där. Portar o dyl. öppnade o klara. Ger upp för ikväll, tacksam för svar!

Comment

• Har inte använt tversity på länge...nu fick jag problem med att inga videoformat som stöds hittas....så jag uppdaterade tversity...men samma problem...

Comment

• måste säga följande...slopa tversity och allt som har med vanlig streaming att göra... fixa media center....MYCKET smidigare...jag fick igång tversity relativt snabbtmen måste säg att jag var gravt besviken på kvaliten...fixade och donade i ffdshow men det gav mig ändån inte det reslutat jag strävade efter.
            kör med hdmi till ax100 proj och källan på filmer är självklart mer än bara dvdrip...jag tog beslutet att installera till xp media center 2005 edt och måste säga att det var nog det bästa jag gjort...MYCKET smidigare...kör med transcode360 och har bara det sista kvara tt fixa som förhoppningsvis inte ska ge mig bekymmer...

bara ett tips...jag vill inte snacka ner tversity utan vill bara dela med mig av MIN åsikt efter att ha testat båda "versionera"

godspeed...

Comment

• Original inlägg av bull3n Visa Inlägg
              Har en ganska grundläggande fråga. Försökte få igång Tversity för ett tag sedan, gick inge bra så gav upp.. Men nu kör vi igen! Har problem med en ganska grundläggande grej. Får inte igång min media connection helt enkelt. Nu hittar den inte ens min dator, vilket verkar mkt underligt. Har följt guiden, och tror mig att ställt in allt jag kan ställa in rätt. Kör kabel rätt från xboxet o in i datorn, så borde va funkis, inga routrar eller likn som kan ställa till det. När jag kikar på datorn i win, då har jag anslutning o så till xboxet, så inget fel där. Portar o dyl. öppnade o klara. Ger upp för ikväll, tacksam för svar!
              Har du provat att manuellt skriva in IPt under settings i TV? Jag hade liknande problem. Provade skriva in IPt, fungerade. Tog bort IPt fungerade inte... trots att det står att det ska fungera. IPt på datorn alltså.
              One piece at a time.

Comment

• Tack för en bra guide..
                Jag har dock ett problem, när jag spelar upp x264 matrial så blir ljudet out of sync totalt, och min cpu håller på att ta livet av sig går konstant på 100% min dator spec är AMD Dual Core x2 5600+ med 2gig ram (kör med Vista Home Premium) Nätverk 100mb switch.

Comment

• Jag har läst guiden och hela tråden flera gånger nu, gjort allt möjligt men boxen vägrar ändå hitta datorn. Vad finns det kvar att göra? Har en linksys BEFSR41 router.

Comment

• Hårdvara - buffring

Hej.
                    Har lite bekymmer med att streama HD film .mkv fil.
                    Tar inte många sekunder för att buffra upp och sedan körs filmen igång.
                    När det blir snabba rörelser i filmen så tar de inte lång tid förrän xbox360 buffrar i intervaller. Nätverket är det inget fel på.

Hårdvara på PC:
                    Motherboard) Gigabyte Technology Co., Ltd. P35-DS3R, version
                    Intel® Core?2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (4096KB L2 Cache, Socket 775) @ 3104MHz
                    2GB, form factor: DIMM (RAM module 2) 2GB, form factor: DIMM
                    Radeon X1950 Series (Processor: ATI Radeon Graphics Processor (0x7244)), 256MB, 1280x1024x32, 60Hz, driver version: 7.01.01.747
                    Operating system) Microsoft® Windows Vista? Ultimate (SP1), version 6.0.6001

Inställningar på Tversity:
                    When to transcode: Only when needed.
                    Decrease the bitrate if it is too high for my network: Disable
                    Video resolution: 1280x720
                    Image resolution: 1280x1024
                    Use DirectShow for Windows Media Encoding: Enable
                    Windows Media Video 8
                    Optimization: Quality
                    Connection Speed and Quality: Wired 100 Mbps - Excellent
                    Compression: Minimum
                    Decoding speed: Disable

Comment

• Jag rekommenderar att köpa TViX istället om man vill köra hd eller blu-ray filer...det finns Popcorn Hours åxå men den kan bli rent för varm för där e ingen fläkt i....

Comment

• Många filmer och tv-serier finns som WMV-HD och MP4 att ladda ner. Fungerar perfekt att bara bränna ut och spela upp på 360:n. Så personligen ser jag ingen anledning att köpa ex en TViX M-6500A som kostar det dubbla av 360 Arcade.
                        Last edited by razor1394; 2008-04-29, 01:09.

Comment

• Är inte ute efter att spela upp WMV filer.
                          Jag vill spela upp .mkv via pc => xbox360

Någon som har samma pc system som jag men som får det att fungera med samma settings som jag har ? Alternativt om ni har andra inställningar som gör att det fungerar ?

Tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                            Många filmer och tv-serier finns som WMV-HD och MP4 att ladda ner. Fungerar perfekt att bara bränna ut och spela upp på 360:n. Så personligen ser jag ingen anledning att köpa ex en TViX M-6500A som kostar det dubbla av 360 Arcade.

För att slippa ha tusentals skivor så tycker jag att tvixen e ett bättre val. Jag hade mycket filmer ett tag med tröttnade o skaffade tvix istället...den tar även rubbet av format..den e ju istället för att bränna

Comment

• direkt när jag aktiverar delning i WMP11 så funkar det att kolla bilder o musik, så det känns som det är någon inställning i tversity, när jag inte kör WMP11 så funkar inte media connection på xboxen, snälla hjälp mig med detta, för gamla krysslådan klarar ju inte högupplöst format!

"If you have a personal firewall running or the Windows firewall is running please make sure that the executable MediaServer.exe located under the installation folder of the software (c:\Program Files\TVersity\Media Server by default)"

detta kirrade biffen för mig iaf, allt funkar nu, sweet
                              Last edited by pimmen; 2008-05-14, 22:37.

Comment

• Jag har ett problem som jag måste få hjälp med. Kan spela upp de flesta formaten men jag får bara 2kanalsljud i hemmabioanläggningen. Jag har ställt in i dashboardet att jag kör digitalt ljud 5.1. Vart fixar man detta?? hittar inga inställningar i tvercity. Filmerna är mkv eller h264.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X