Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XBOX 360 felkoder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag bara undrar är felkod 0021 vanlig vid rrod har flashat med iXtreme 1.4 .
    Boxen får aldrig rrod under drift kan spela 10 timmar om jag vill utan avbrott .

Men ungefär 2 gånger av 3 när jag startar så blir det rrod kan då behöva slå av och på upp till 10ggr sen startar den märkligt nog .

Är det min dvd som håller på att ge upp eller kan det vara nåt problem med firmware?

tack på förhand för svar

Comment

• Original inlägg av bitter666 Visa Inlägg
      Jag bara undrar är felkod 0021 vanlig vid rrod har flashat med iXtreme 1.4 .
      Boxen får aldrig rrod under drift kan spela 10 timmar om jag vill utan avbrott .

Men ungefär 2 gånger av 3 när jag startar så blir det rrod kan då behöva slå av och på upp till 10ggr sen startar den märkligt nog .

Är det min dvd som håller på att ge upp eller kan det vara nåt problem med firmware?

tack på förhand för svar
      Den kommer sluta fungera helt inom kort. Nar det hander, skicka in skiten.

Comment

• Så med andra ord ingen ide att testa x-clamp fix..har dock kvar rrod garanti men och andra sidan har en bekant flashat så vet ej om sigill sitter kvar känns surt att skicka in och kanske behöva betala för reparationen upp till 1k lägger hellre dom pengarna på en ny box som har "mindre" risk att få rrod..

Comment

• Försökte få fram någon felkod (då jag råkat ut för E74), men lyckades aldrig få kläm på det. Hur jag en gjorde så blev resultatet att en diod blinkade (snabbt som attan).. Men antar att det ändå var det "vanliga" felet med dåligt lödd GPU.
          Hur som helst, igår skickade jag in min konsoll till MS. Har en benq-drive i, flashad med iXtreme 1.4.1, så sitter nu och väntar med spänning på domen..
          MS-sealen satt på som den skulle (den satt extremt löst från början, så fick loss den utan att skada den, limmade bara på den igen innan jag skickade in).
          Om jag får tillbaka samma box oförändrad (om de skulle upptäcka moddningen), låter det som ett fel ni kan fixa? (ni får givetvis mer info sen om det skulle bli aktuellt, men baserat på det ni får nu?) Det som hände var att en jävla massa vita partiklar började flyga runt i bilden när jag spelade, startade om boxen, RROD, E74. Merry christmas på den liksom

Comment

• fick precis felkod 0102 på box....igen var iaf ett tag sen den var inne på service sist(får vara glad för det lilla)

Men min är bannad på live....då är man helt körd att få den reparerad på garantin va?

3:e gången min 360 pajar, första gången felkod 0102 andra gången dvd läsaren nu 0102 igen....man kan ju börja vafan dem pysslar med.

När min var inne för samma problem sist, fick man förlängd garanti från den punkten då lr? Det roliga då var att ja inte fick tillbaka min xbox då...utan en med massa brytmärken på....som d inte va på min

Comment

• Original inlägg av trevor Visa Inlägg
              fick precis felkod 0102 på box....igen var iaf ett tag sen den var inne på service sist(får vara glad för det lilla)

Men min är bannad på live....då är man helt körd att få den reparerad på garantin va?

3:e gången min 360 pajar, första gången felkod 0102 andra gången dvd läsaren nu 0102 igen....man kan ju börja vafan dem pysslar med.

När min var inne för samma problem sist, fick man förlängd garanti från den punkten då lr? Det roliga då var att ja inte fick tillbaka min xbox då...utan en med massa brytmärken på....som d inte va på min
              Häv köpet i butiken där du ursprungligen köpte den. Du har 3 års reklamationsrätt mot ursprungliga fel, vilket det givetvis är på en rrod 360 med error 0102, och eftersom du redan utstått 2st reparationsförsök så kan du med stöd av konsumentköplagen häva köpet nu.

Trilskas dom så stå på dig och fråga om dom vill lösa det snabbt och smidigt utan skadeståndsanspråk eller att dom annars i slutändan får betala dig för resekostnader och utebliven lön både för den tid du är där just nu och alla andra dagar du kommer dit för att bråka i detta ärende.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Men eftersom det är över 3 år sedan sen jag köpte den så kan väl inte det gälla? Jag antar att den förlängda garantin gäller från inköps datum och inte ifrån datumet den var inne för reperationen.

Men löser det inte sig på något sett är väl det bara o skicka in den till er, köpte DVD-driven från er sist också. Tur att ni finns...så man slipper slänga xboxen så fort det blir fel på den

Comment

• Tjena!

Jag har ett xbox som det blinkar 2 röda lampor på, det kommer ingen bild eller något. Jag har fått fram felkoden 0120 men det verkar inte finnas något som "heter" så? Vet ni vad de kan vara?

Comment

• Original inlägg av trevor Visa Inlägg
                    Men eftersom det är över 3 år sedan sen jag köpte den så kan väl inte det gälla? Jag antar att den förlängda garantin gäller från inköps datum och inte ifrån datumet den var inne för reperationen.

Men löser det inte sig på något sett är väl det bara o skicka in den till er, köpte DVD-driven från er sist också. Tur att ni finns...så man slipper slänga xboxen så fort det blir fel på den
                    Knappt det lönar sig.

Ny arcade inkl ny handkontroll osv max 1800:- i butik.
                    Reparation av rrod box 1000:- + frakt tur å retur
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Knappt det lönar sig.

Ny arcade inkl ny handkontroll osv max 1800:- i butik.
                      Reparation av rrod box 1000:- + frakt tur å retur

True that! Har inte hunnt ringt ms ännu, skickade bara ett mail. Men dem bad mig ringa o berätta mer o problemet för dem kunde eventuellt förlänga min garanti sa dem.....

Comment

• Kan ju bara tillägga att jag pratade med ms idag och dem ska skicka fraktsedlar till mig. Min xbox är 3,5 år gammal....bannad på Live....men dem verkar vilja laga den ändå Felkod 0102

Comment

• Bortslarvad ur systemet? :P
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                          4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Allealex Visa Inlägg
                            Tjena!

Jag har ett xbox som det blinkar 2 röda lampor på, det kommer ingen bild eller något. Jag har fått fram felkoden 0120 men det verkar inte finnas något som "heter" så? Vet ni vad de kan vara?
                            dom felkoderna vi vet vad det är finns här
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• fick rrod på min box precis, koden är 0203, vafan är det för felkod?

Comment

• Om de finns i först inlägget så vet dom vad de är. Annars ring ms

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X