Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Hur man flashar en Samsung MS25/MS28

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Puh nu är jag klar körde med iPrep funkade klockrent. Använde satakortet psxcare säljer helt klockrent!

Comment

Uppdatera min box nu till senaste Dash.
      Inga fel och jag Spoofade inte min MS25.

Sen vad som är bäst är en annan femma.
      Men enligt de i #FW kanalen ska man inte spoofa som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Comment

Hur bär man sig åt för att uppdatera från 1.2 till 1.2b på en samsung ms25? Något krångel?

Comment

Lägg in din drivekey i 1.2b bin filen och flasha på

Comment

Låter bra. Försökte nämligen flasha min 1.2 till 5.3 och då hade jag problem. Får försöka med 1.2b någondag.

Comment

Om ens xbox sedan tidigare är flashad med ngn tidig xtreme fw får jag då reda på drive key på samma sätt som om den vore oflashad (' mtkflash r /m /sata orig.bin ')? Eller är det ngt speciellt man behöver tänka på när den redan är flashad?

Comment

jo så kan du göra, men har du ingen backup på din orginal firmware? du får väl pilla med det i firmware toolbox o ändra key bara.

Comment

Hej!

Hur lång SATA-kabel behöver man?
                  Vad blir det för konsekvenser om man strömsluter sin X360 med den originala strömkabeln? Vad händer efter dessa 5minuter?
                  Jag har ett moderkort i datorn som accepterar SATA-intag, funkar det med det kortet då?
                  "Samsung-läsarna är lite "kräsnarne" än Hitachi läsarna när det gäller kontrollerkort. Så jag rekommenderar PSXcare's kort: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501"
                  Behöver man detta kort? Varför behöver man det? Finns det andra alternativ? Har man kanske redan ett sånt i datorn?

Lukas

Comment

efter 5 minuter slå xboxen av och den kan dö mitt udner flashningen om du har otur. vilket leder till en brickad drive.

kortet är lite kräsnare ju, men du kan ju prova om detr fungerar utan psxcares kort. men det är lättare med det kortet kan jag lugnt säga

Comment

Original inlägg av Foughman Visa Inlägg
                      Hej!

Hur lång SATA-kabel behöver man?
                      Vad blir det för konsekvenser om man strömsluter sin X360 med den originala strömkabeln? Vad händer efter dessa 5minuter?
                      Jag har ett moderkort i datorn som accepterar SATA-intag, funkar det med det kortet då?

Behöver man detta kort? Varför behöver man det? Finns det andra alternativ? Har man kanske redan ett sånt i datorn?

Lukas
                      1. Om du trycker in video kabel i xboxen så har du inte 5 minuter på dig, utan all evighet. Alltså inga konsekvenser alls.

2. Du kan ha en kilometer lång SATA kabel om du vill.

3. Ditt sata kort fungerar nog för att flasha Hitachi iaf, beroende på vilket chipset du har så kan du flasha samsung också. Är du osäker köp ett 6421 SATA kort.

Comment

Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
                        1. Om du trycker in video kabel i xboxen så har du inte 5 minuter på dig, utan all evighet. Alltså inga konsekvenser alls.

2. Du kan ha en kilometer lång SATA kabel om du vill.

3. Ditt sata kort fungerar nog för att flasha Hitachi iaf, beroende på vilket chipset du har så kan du flasha samsung också. Är du osäker köp ett 6421 SATA kort.
                        du har visst konsekvenser. läs igenom, man får ju error 64/65 och det kan i sin tur hjälpa till att leda till en xbox live ban, vet inte gillar man det så

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                          du har visst konsekvenser. läs igenom, man får ju error 64/65 och det kan i sin tur hjälpa till att leda till en xbox live ban, vet inte gillar man det så
                          jag måste ha moddat ca 50+ maskiner nu, inte en enda brick och inte ett enda felmeddelande.
                          kör alltid med xbox ström.

Comment

jag har kört utan videokabel på alla samsung jag gjort, är väl minst ett tiotal på senaste tiden. inga problem alls. att flasha tar ju inte längre tid än 30 sek

Comment

Behöver lite hjälp, när jag ska göra backup på orginal firmwaren så kommer jag till steg 4 när man ska skriva : mtkflash r /m /sata orig.bin då står det bara :

MTKFLASH by Joseph Lin, MTK 1998 (Ver 1.83c)
                              please wait...
                              No Drive Detected

.. jag har den hex editerade mtkflash på usbdriven samt på c:\ där jag hamnar efter jag bootat med usbminnet som jag gjorde i xtreme boot maker.. nån som har nån aning om vad som är fel?

tacksam för svar

ps xboxlampan lyser inte rött bara 1 gång utan blinkar frekvent hela tiden.. rött..
                              Last edited by bajskalle; 2007-07-26, 19:54.

Comment

den ska blinka hela tiden, men om det står så kankse du kontrollerkort inte är kompatibelt, va använder du för kontrollerkort? eller vad har du för chipset på ditt moderkort?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X