Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Hur man flashar en Samsung MS25/MS28

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av saifer Visa Inlägg
    Verkar som mina SATA-controllers inte fungerar o flasha med då
    surt, detta är det största problemet folk har, de försöker flasha rakt av från sata'n på moderkortet. det är inte ofta detta lyckas, då det oftast inte är kompatibelt. VT6421 är rekommenderat att använda till flash inom 360, har man det kortet brukar allt gå galant.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      surt, detta är det största problemet folk har, de försöker flasha rakt av från sata'n på moderkortet. det är inte ofta detta lyckas, då det oftast inte är kompatibelt. VT6421 är rekommenderat att använda till flash inom 360, har man det kortet brukar allt gå galant.
      Det som e surt är att man var så jädra taggad på att få det o fungera så man kunde lira som en galning i helgen

Men men får ta o köpa mig ett sådant kort då och hoppas att det fungerar bra med det. Vad för port måste man ha ledig förresten? Alltså vart sätter man VIA VT6421A SATA-kortet?

Comment

Original inlägg av int21
        saftiga priser är relativt till vad man är ute efter.. japp, gör så. tror inte du kommer ha några som helst problem om du "följer" (då du tydligen hoppade över steg och inte hade rätta saker för att följa den) min guide när du har kortet.
        Nej jag saknade ju rätt chipset men hoppades på att mitt moderkorts sata skulle klara av det hela. Förhoppningsvis så funkar allt felfritt när jag väl installerat det nya kortet

Har ju åtminstonde lärt mig ordentligt hur man fixar fungerande USB-boot och framförallt hur man öppnar boxen nu

Comment

Nej jag saknade ju rätt chipset men hoppades på att mitt moderkorts sata skulle klara av det hela. Förhoppningsvis så funkar allt felfritt när jag väl installerat det nya kortet

Har ju åtminstonde lärt mig ordentligt hur man fixar fungerande USB-boot och framförallt hur man öppnar boxen nu
          bra det. då kommer allt fungera prima för dig sedan om du följer min guide. återkom med resultat el. ev. problem.

Comment

Wohoo fått mitt SATA-kort nu och det är installerat o iPrep hittar det

En "dum" fråga bara.. Ska man skriva iflash 1234567 12345 och idump 1234567 12345 eller ska man skriva dit sin 12siffriga serial från Xboxen för att få det o fungera?

Comment

Wohoo fått mitt SATA-kort nu och det är installerat o iPrep hittar det

En "dum" fråga bara.. Ska man skriva iflash 1234567 12345 och idump 1234567 12345 eller ska man skriva dit sin 12siffriga serial från Xboxen för att få det o fungera?
              spelar ingen roll.. skriv iflash 4444444 44444 om du vill.. det är bara det att flash/dump läggs i kataloger baserat på vad du skriver efter... kan underlätta om du har flera boxar och vill ha dem sorterade eller så...

skriver du "idump hejsan svejsan" så läggs din dump i katalogen hejsan\svejsan\
              skriver du "iflash hejsan svejsan" så flashar den bin filen som ligger där.
              skriver du "iflash hallon lingon" så letar den efter firmwaren i hallon\lingon

ah.. du fattar nog poängen..

Comment

spelar ingen roll.. skriv iflash 4444444 44444 om du vill.. det är bara det att flash/dump läggs i kataloger baserat på vad du skriver efter... kan underlätta om du har flera boxar och vill ha dem sorterade eller så...

skriver du "idump hejsan svejsan" så läggs din dump i katalogen hejsan\svejsan\
                skriver du "iflash hejsan svejsan" så flashar den bin filen som ligger där.
                skriver du "iflash hallon lingon" så letar den efter firmwaren i hallon\lingon

ah.. du fattar nog poängen..

Wohoo gött fick det att fungera nu

Nu blir det o bränna ut lite spel. Redan testat Bioshock o de funkar prima

Tack för hjälpen!

En sista fråga förresten.. Vågar man ändra till 8x på hastigheten för o få den tystare lr är risken större att man blir bannad då? (flashade i 12x för säkerhets skull nu)

Comment

Wohoo gött fick det att fungera nu

Nu blir det o bränna ut lite spel. Redan testat Bioshock o de funkar prima

Tack för hjälpen!

En sista fråga förresten.. Vågar man ändra till 8x på hastigheten för o få den tystare lr är risken större att man blir bannad då? (flashade i 12x för säkerhets skull nu)
                  inget problem med 8x. personligen kör jag 12x.

Comment

slänger upp min gamla guide här, då den hamnat i benq-tråden, vet inte vad man tänkte på?!
                    Klockren guide hur man flashar en MS28 med ett VIA kort.
                    Kort och bra skriven.

Detta var min tredje flashning, jag har haft oturen/turen? att alla dvd läsare har haft olika märken hittills.
                    Bra att man lär sig att göra det på olika sätt, detta var enkelt och bra.

Blev en liten bump där...

Comment

Original inlägg av agitator Visa Inlägg
                      Klockren guide hur man flashar en MS28 med ett VIA kort.
                      Kort och bra skriven.

Detta var min tredje flashning, jag har haft oturen/turen? att alla dvd läsare har haft olika märken hittills.
                      Bra att man lär sig att göra det på olika sätt, detta var enkelt och bra.

Blev en liten bump där...
                      tack, kul man kunde hjälpa till.

Comment

haha, hade glömt bort kommandona. fick ögna igenom min egen guide snabbt för att lyckas :P

Comment

Är iXtreme 1.4 fortfarande det nyaste firmwaret till samsungen?

Comment

Original inlägg av KikkomaN Visa Inlägg
                            Är iXtreme 1.4 fortfarande det nyaste firmwaret till samsungen?
                            Ja det är det senaste

Comment

Funkade alldeles prima med denna guide
                              var klar på under 10 min

tack som attans

Comment

har problem med att läsa av firmwaret till orig.bin
                                Datorn hittar enheten via sata kabeln men kan inte läsa av det som sagt.. är en TS-H943 MS28.

Innan jag väljer port stänger jag av xboxen, väljer port, väntar i 10 sekunder och startar xboxen men inget händer.??

Har tidigare flashat hitachi och benq dvd spelarna utan problem med samma burk så borde fungera.

Kör med xtreme boot maker
                                PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X