Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flashning av BenQ VAD6038

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• he he he he

Hittade felet efter typ 10 timmar ....det var sata kabeln söm jag köpt på en lokal data affär ..... men tack i alla fall för en bra guide och för all den hjälp jag har fått....

Comment

• okej help!!

sitter med en benq men får hela tiden Status: 0x00.
      Har gjort allt som man ska, har ett gigabyte med ich9 (har flashat hita och samsung innan). Men jag kör "dosflash r (siffror) 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" får den där mtk bla bla väljer yes då står den bara på "Status: 0x00" försöker sätta på dvdn händer inget. Har provt så dvdn hittas iaf (kollat bios) har även provat alla sataportar. Någon som har nån ide?

Comment

• Tjena, jag har försökt att få Boot grejen att funka, har testat på 2 minnen. Har ställt in på "Boot Device" 1. USB device 2. hdd 3. CD, Legacy USB är aktiverat. Men nix,jag startar datorn, sen kmr de här bindes strecket (längst uppe i vänstra hörnet som på alla datorer). Sen går han in i Vista på en gång, Den bootar helt enkelt inte... Så hur ska jag göra ?

Comment

• Original inlägg av aimbert Visa Inlägg
          Tjena, jag har försökt att få Boot grejen att funka, har testat på 2 minnen. Har ställt in på "Boot Device" 1. USB device 2. hdd 3. CD, Legacy USB är aktiverat. Men nix,jag startar datorn, sen kmr de här bindes strecket (längst uppe i vänstra hörnet som på alla datorer). Sen går han in i Vista på en gång, Den bootar helt enkelt inte... Så hur ska jag göra ?
          Funkar det bra att boota från t.ex. cd om du ställer in det som primary boot device?
          PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
          PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
          PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
          360 JTAG Backup Console
          360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

• Ja, det funkar.

Comment

• Okej, nu lyckades de hända nåt, nu när jag ska boota från USB så står de ett "j" istället för ett bindestreck, de händer alltså ingenting...

Comment

• OK, jag har fått igång allt, MEN, den läser inte ut firmware på min USB, pendlar mellan 0x51 och 0xD1 hela tiden, även fast jag har startat om xboxen etc... Och enligt DosFlash så är mitt chipset kompatibelt...

EDIT: Jag har inget Nforce moderkort...
                Last edited by aimbert; 2008-03-10, 22:05.

Comment

• Original inlägg av aimbert Visa Inlägg
                  OK, jag har fått igång allt, MEN, den läser inte ut firmware på min USB, pendlar mellan 0x51 och 0xD1 hela tiden, även fast jag har startat om xboxen etc... Och enligt DosFlash så är mitt chipset kompatibelt...

EDIT: Jag har inget Nforce moderkort...
                  Hur går det? Har du fått fart på det? Annars måste du nog köpa ett VIA SATA-kontrollerkort..

360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Comment

• Backup då?

Skall man göra en backup på original firmware innan man flashar? Ifall man får den fula röda ringen eller något. Eller är det bara att flasha "non stelth" firmware??

Comment

• Original inlägg av gunvald89 Visa Inlägg
                      Skall man göra en backup på original firmware innan man flashar? Ifall man får den fula röda ringen eller något. Eller är det bara att flasha "non stelth" firmware??
                      Ta alltid backup ifall nåt oväntat händer. Typ en brud ramlar ner från våningen ovanför i ett badkar med en kopp gevalia.

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

• backup

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                        Ta alltid backup ifall nåt oväntat händer. Typ en brud ramlar ner från våningen ovanför i ett badkar med en kopp gevalia.
                        Tror inte att jag tänker så mycket på xboxen om en naken brud ramlar genom taket.

Du råkar inte veta hur man tar en backup på en benq?

Comment

Tror inte att jag tänker så mycket på xboxen om en naken brud ramlar genom taket.

Du råkar inte veta hur man tar en backup på en benq?
                          det står i guiden..
                          10. Skriv där "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter".
                          är en metod tex..

du dumpar orginal firmware.. kopierar denna firmware till valfria ställen så du har "backup" på den ifall något skulle hända.. själv har jag en kopia av min firmware på en webmail, på en usb sticka och på disk.

Comment

• Exakt. Ha den gärna på olika datorer (eller då usb-minne, skivor, extern hdd) etc ifall du mot förmodan skulle få en diskkrasch och förlora den enda kopian du har. Det behöver ju inte bero på en diskkrach heller, har man otur kan den ju gå sönder av andra anledningar.

360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Comment

• Jaha. Nu fattar jag det i alla fall. Det jag inte riktigt fattar är vad man har Dosflash till? Är det inte bara att starta iprep och mounta den firmware man vill ha??

Comment

Jaha. Nu fattar jag det i alla fall. Det jag inte riktigt fattar är vad man har Dosflash till? Är det inte bara att starta iprep och mounta den firmware man vill ha??
                                det är bara olika metoder.. vissa föredrar dosflash.. andra iprep.. kör du iprep kan du dumpa firmwaren också..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X