Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Håller på att göra sista finjusteringarna i mina kommande "packs" paket med alla program du behöver inklusive dom firmwares som finns just nu och guiden i pdf format (för enklare utskrift) och "orginal" guiden (guiden jag tagit bilder ifrån etc.)

håller även på skapar .bat filer för dos varianten så man kan skriva in ett kommando för att utföra en rad olika kommandon (t.ex patch = patcha den nya firmwaren med gamla nyckeln + öppna nästa steg) hoppas ni kommer gilla dessa (när jag väl fått allt att fungera...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Du är grym Swizzy! Tusen Tack!

Comment

Jag är nu inne på sista testet med batch filerna innan jag packar och lägger upp här, ska testa och se om det går att köra start disketts tricket på 2 disketter (1 att starta upp i dos med och 1 att köra flashningen med) då filerna inte får plats tillsamans med dos måste du annars dela upp fasen på flera olika bootningar (boota upp i xp och skifta lite filer och grejer...)

hoppas det här kommer fungera, i så fall kan man köra på 2 disketter så slipper jag ha 2 olika versioner av dos flash batch filerna (OBS: jag har redan testat allt i "riktiga" dos (DOS 6.22 som jag lagt in på en hårddisk) och där fungerade allt med undantaget att det står 1.5 även för 1.51 vid själva "spoofningen" av nyckeln etc. till ix151.bin ni ser själva när ni testar...) jag kunde dock inte läsa firmware filerna i firmwaretoolbox 4.8 av någon anledning (efter DOS Spoofen...) den säger att filerna inte är firmware filer eller något sådant... men men... verkar fungera iaf
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Det gick alldeles utmärkt bra att köra på 2 disketter också så jag tog därför bort dom special filerna jag hade skapat för att köra uppdelat i olika bootningar

Hoppas batch filerna även fungerar för er, gör dom inte det hör av dig här på forumet så ska jag kolla upp om något blivit fel...
          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            jag kunde dock inte läsa firmware filerna i firmwaretoolbox 4.8 av någon anledning (efter DOS Spoofen...) den säger att filerna inte är firmware filer eller något sådant... men men... verkar fungera iaf
            jämför skillnaderna i firmware av en dos spoof och en win spoof så att inte firmware blir korrupt på något sätt. konstigt att toolbox inte känner igen dem. fc filnamn1 filnamn2 kan du använda om du inte har en hex editor

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              jämför skillnaderna i firmware av en dos spoof och en win spoof så att inte firmware blir korrupt på något sätt. konstigt att toolbox inte känner igen dem. fc filnamn1 filnamn2 kan du använda om du inte har en hex editor
              fc filnamn1 filnamn2 = dos kommando? eller?
              Google is your friend!

Comment

fc filnamn1 filnamn2 = dos kommando? eller?
                japp.. fc står för file compare..

Comment

Haha, sorry... nu är den borta
                  Google is your friend!

Comment

Haha, sorry... nu är den borta
                    vad är borta?

Comment

Fråga pendragon som tog bort sin post >_<
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        vad är borta?
                        JAg bad Swizzy kasta sin Gamerscore banner då den förblödde ögonen på mig då han spammar i forumet med inlägg lika ofta som mig o jag har sketasvårt att fokusera på vad folk skriver då det enda jag ser är hans banner
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Måste man ha 32 bitars OS för att detta ska funka?
                          Och går det inte göra om så usb porten läses som en com port?

Comment

Jag är osäker på om man måste ha 32 bitars, men jag tror inte det, testa om du kör på USB istället så blir det comport, men tror inte den har stöd för USB i dos... så om du har en comport på datorn rekomenderar jag att du använder den i första hand
                            Google is your friend!

Comment

är det jag inte har, och det här portIO32 fungerar inte med 64 bitars vista/windows 7
                              Tror ni det funkar om man installerar 32 bitars system som virtuellmaskin och kör så?

Comment

kanske, du kan juh alltid testa vet att det fungerar i XP iaf
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X