Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Flasha liteon

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Edit: Dubbelpost
    Last edited by mormor33; 2009-06-04, 18:44.

Comment

• Steg 10

Där det står "starta nu om driven ungefär där jag gjort detta i bilden nedan" Menar du då att efter den har skickat iväg Lite-on erase requesten till port 0xcc00 så ska man stänga av och på läsaren?

Ledsen om svaret redan finns i tråden, men har tyvärr inte tid att leta igenom den

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
        jag körde i dos. jag fick reda på vilken port de är genom att koppla in dvd brännaren på via kortet. sen skrev jag allt för hand, hittade en guide på nätet där nån hade varit ute för samma sak
        lust att länka till den guiden så jag kan lägga in detta i felsöknings delen av guiden? om du nu har länken kvar eller så kanske du kommer ihåg vad du sökte på?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av mormor33 Visa Inlägg
          Något speciellt man ska tänka på eller göra annorlunda om ska flasha via usb i jungleflasher eller är det bara att göra samma sak fast sätta i usb kabel istället?
          det finns en speciell USB drivrutin för Jungleflasher, jag vet dock inte hur den fungerar... då jag inte har haft möjlighet/lust att testa detta... Seriell (com) porten är mycket mycket bättre att köra på tycker jag personligen, och många andra här på forumet gör nog också det då man vet att det inte krånglar med någe drivrutiner och skit med detta, och dessutom fungerar Seriell (com) porten i DOS, det gör inte USB'n om du inte lyckas lägga in stöd för detta i DOS själv... vilket är rätt avancerat (om det nu i huvudtaget går att få till det vilket jag inte vet) och därmed inte rekomenderat...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av pnGu Visa Inlägg
            Där det står "starta nu om driven ungefär där jag gjort detta i bilden nedan" Menar du då att efter den har skickat iväg Lite-on erase requesten till port 0xcc00 så ska man stänga av och på läsaren?

Ledsen om svaret redan finns i tråden, men har tyvärr inte tid att leta igenom den
            precis vad jag menar, tittar du på bilden ser du punkterna, ungefär där dom slutar (typ 1-3 punkter innan) bör du stänga av driven sedan på igen direkt efteråt...
            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              lust att länka till den guiden så jag kan lägga in detta i felsöknings delen av guiden? om du nu har länken kvar eller så kanske du kommer ihåg vad du sökte på?
              klart jag kan =)

http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t671543.html

jag gjorde som nitussi skriver lite längre ner. iom att jag inte visste vilken port den använde så koppla jag dvdbrännaren på samma kablar o kikade sen i JF, startade om både programmet o datorn flera gånger för att va säker på att de va rätt port. kopplade sen in driven o gjorde som nitussi skriver
              sigpic

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                precis vad jag menar, tittar du på bilden ser du punkterna, ungefär där dom slutar (typ 1-3 punkter innan) bör du stänga av driven sedan på igen direkt efteråt...
                Tack för snabbt och bra svar =)
                Beställde nyss en probe och ett ck3 ifrån er, så att så fort det kommer så blir det till att använda guiden och flasha

Comment

• Installerade team-xecuters usb drivrutin från deras hemsida och har nu flashat min lite-on och polarns samsung. Din guide var jätte bra och tack för all hjälp.

Comment

• Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
                    klart jag kan =)

http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t671543.html

jag gjorde som nitussi skriver lite längre ner. iom att jag inte visste vilken port den använde så koppla jag dvdbrännaren på samma kablar o kikade sen i JF, startade om både programmet o datorn flera gånger för att va säker på att de va rätt port. kopplade sen in driven o gjorde som nitussi skriver
                    ska se om jag hinner läsa igenom det i helgen eller så, har inte tid idag och orkar inte heller e skit trött atm, men så fort jag läst igenom så skriver jag in det i felsöknings guiden, tack mrflim
                    Google is your friend!

Comment

• varsågod =)
                      sigpic

Comment

• Blev precis klar med flashningen av min lite-on läsare, tack vare guiden och era produkter gick det hur bra som hellst =)

Får ge er ett stort plus för den enormt snabba leveransen, beställde igår och fick det idag =)

Comment

• Inga problem *vad gäller guiden* antar att du inte stötte på några problem alls under flashningen? körde du då i DOS eller Windows? körde med USB'n eller Seriell (Com)? och vilket kit körde du med? Maximus eller CK3?
                          Google is your friend!

Comment

• köpte ett CK3 Pro samt CK3 Probe från psx care som anlände idag!

jag har kopplat upp allt, och ska flasha i dos, har följt guiden här på forumet mycket noga, men när jag kommer till delen där han frågar om jag är redo, och jag sätter proben mot punkt 707, sedan tycker y och enter, så går de ½ sekund så står det "Invalid DVD-key" sen är jag tillbaka på ruta 1.

Kan detta problemet uppstå om man valt fel COM Port?
                            Om COM porten spökar, hur gör man det med USB istället ?

Tack på förhand!

Edit: den gröna lampan lyser hela tiden när driven är på.. den lyser bara lite starkare när jag har den mot 707, och slocknar om jag sätter den mot någon av dom andra bevid, vad jag har förstått ska den inte lysa... bara om man har den mot rätt punkt ?
                            Last edited by SniffieGamada; 2009-06-13, 02:45.

Comment

• Har inte koll på vilken diod som ska lysa när men en diod (grön?) ska lysa när proben har ström och en till diod (blå?) när den har connection till 707'an

Kan tillägga att jag faktiskt inte har någon erfarenhet av CK3, bara maximus extractor så det jag skrev ovan kan mycket väl vara fel, det är iaf så det funkar på maximus och det vore konstigt om det skiljde sig mycket.
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                              4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                                Har inte koll på vilken diod som ska lysa när men en diod (grön?) ska lysa när proben har ström och en till diod (blå?) när den har connection till 707'an

Kan tillägga att jag faktiskt inte har någon erfarenhet av CK3, bara maximus extractor så det jag skrev ovan kan mycket väl vara fel, det är iaf så det funkar på maximus och det vore konstigt om det skiljde sig mycket.
                                alla lampor lyser hela tiden... den gröna lyser lite starkare när den är mot 707, och slocknar när jag har den mot fel... den blå är oföränderlig

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X